printlogo


کد خبر: 191583تاریخ: 1397/2/5 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبرانقلاب برای درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین مهمان‌نواز
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم ربانی حجت‌الاسلام والمسلمین مهمان‌نواز را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم ربانی مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ حبیب‌الله مهمان‌نواز را به خاندان مکرم و بازماندگان و ارادتمندان ایشان و عموم مردم مؤمن و وفادار خراسان شمالی تسلیت عرض
می‌کنم. عالم باعمل، مردمی و باصداقت، صفت حقیقی و قطعی این روحانی بزرگوار بود. ایشان در دوران انقلاب پیشگام و پناه مردم و در دوران جمهوری اسلامی راهنما و شریک تلخ و شیرین زندگی آنان بود. رحمت و رضوان الهی را برای آن مرحوم مسألت می‌کنم.
سید علی خامنه‌ای
4  اردیبهشت ‌97

نباید به موفقیت‌های به‌دست آمده در مقابل تکفیری‌ها قانع شویم
تولیت آستان قدس رضوی گفت: نباید به موفقیت‌های به دست آمده در مقابل تکفیری‌ها قانع شویم؛ تداوم اقدامات فرهنگی و اعتقادی برای مصون‌سازی مردم در برابر القائات و انحرافات این گروه‌ها همچنان یک ضرورت اساسی است. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در دیدار مفتی اعظم تاتارستان اظهار داشت: وظیفه مراکز فرهنگی جهان اسلام مصون‌سازی مسلمین در برابر تهاجم غرب و تکفیری‌هاست. اگر ملت‌ها در شناخت معارف دینی عمیق شوند، می‌توانند در مقابل هجوم دشمن و افکار باطل ایستادگی کنند. تولیت آستان قدس رضوی گفت: دلیل اینکه تفکرات افراطی و تکفیری مانند داعش و القاعده در کشورهای اسلامی عده‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد، کم‌اطلاعی از عمق محتوای دین است. رئیسی بیان کرد: نباید به موفقیت‌های به دست آمده در مقابل تکفیری‌ها قانع شویم؛ تداوم اقدامات فرهنگی و اعتقادی برای مصون‌سازی مردم در برابر القائات و انحرافات این گروه‌ها همچنان یک ضرورت اساسی است. وی تصریح کرد: اگر در مراکزی مانند چچن، عراق و سوریه به صورت جدی‌تر و قبل از نضج‌گیری تفکرات افراطی کار فرهنگی لازم انجام می‌شد، شاید هزینه‌ها کمتر می‌بود. آنچه می‌تواند نجات‌بخش مسلمین باشد، اسلام نابی است که مفسر آن اهل بیت(ع) هستند. عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امروز که رشد و توجه به معنویت در بین جوانان غربی و شرقی رو به افزایش است، قدرت‌های استکباری و سلطه‌جو می‌خواهند در جهان اسلام دین را امری فردی و شخصی معرفی کنند که در هیچ‌یک از شؤون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... حضور و دخالت ندارد، در حالی که ما آنچه از آیات قرآن و سیره نبوی می‌آموزیم، ضرورت حکمفرمایی دین در تمام شؤون زندگی است.

زمانی که سیاستمداران نمی‌توانند فرماندهان کشور را نجات می‌دهند
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: از جمله عوامل قدرت، فرماندهان عالی نظامی هستند که وقتی کشور و انقلاب به خطر می‌افتد، نظام و انقلاب را نجات می‌دهند. به گزارش مهر، سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی دیروز در آیین تجلیل از یک دهه تلاش ارزشمند سردار علی فضلی در راهیان نور کشور گفت: نخبگان و اندیشمندان می‌توانند کشور را به رفاه و آبادانی برسانند. از جمله عوامل قدرت، فرماندهان عالی نظامی هستند که وقتی کشور و انقلاب به خطر می‌افتد، نظام و انقلاب را نجات می‌دهند. وی ادامه داد: زمانی که سیاستمداران نمی‌توانند در موقع هجوم دشمن از کشور دفاع کنند، این فرماندهان هستند که کشور را نجات می‌دهند. سردار صفوی بیان کرد: سردار فضلی اندیشه خدامحوری، قرآن محوری و ولایت‌محوری دارد و در اعتقادات خود محکم است. در اخلاق و رفتار نیز بسیجی و مردم‌مدار است.


Page Generated in 0/0048 sec