printlogo


کد خبر: 191584تاریخ: 1397/2/5 00:00
اخبار

بیانیه ۲۴۶ نماینده مجلس به مناسبت روز پاسدار
سپاه مظلومانه برابر هجمه‌ها  علیه انقلاب ایستادگی کرده است
۲۴۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امضا کردند. به گزارش فارس، احمد امیرآبادی‌فراهانی در نشست علنی پارلمان، بیانیه 246 نفر از نمایندگان مجلس درباره روز پاسدار را قرائت کرد. در بخشی از این بیانیه با اشاره به دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آمده است: در طول 40 سال گذشته پاسداران مجاهد انقلابی همواره در کنار بسیج میلیونی آحاد ملت ایران بخوبی در برابر تهاجم نظامی و هجوم فرهنگی و توطئه‌‌های سیاسی علیه انقلاب اسلامی خوش درخشیدند، پرونده پرافتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مردمی همواره در طول 8 سال دفاع‌مقدس و حضور مستشاری و مظلومانه آنان در کنار سیل عظیم مدافعان حریم اهل‌بیت(ع) و در برابر توطئه‌‌های منطقه‌ای آمریکا، صهیونیسم و آل‌سعود در کنار تلاش شبانه‌روزی این مجاهدان در بازسازی و عمران و آبادانی کشور و نیز حضور پررنگ این مدافعان ملت در عرصه‌‌های فرهنگی، اجتماعی، اطلاعاتی، امنیتی، همه و همه آن جمله امام عظیم‌الشأن را به اثبات رسانده است که می‌فرمایند اگر سپاه نبود کشور نبود. در این بیانیه آمده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز پاسدار به این عزیزان و به تأسی از رهبر معظم انقلاب اسلامی بر خود فرض می‌دانیم حمایت خود را از نیروهای زمینی، هوایی، دریایی، قدس، سازمان بسیج مستضعفین و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام ‌نماییم و از مسؤولان کشور می‌خواهیم با تقویت این نهاد مردمی و مجاهد، دشمنان کشور ایران بویژه صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و آل‌سعود را ناامید سازند.

بروجردی: هیچ‌ محدودیتی را درباره راهبرد موشکی‌مان نمی‌پذیریم
رئیس کمیسیون ‌امنیت‌ملی گفت: براساس منافع ملی‌مان تصمیم‌گیری می‌کنیم و هیچگونه محدودیتی را در زمینه راهبرد موشکی نمی‌پذیریم. علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر اینکه ایران باید توان موشکی خود را کاهش دهد، اظهار کرد: حرف کاملا بی‌ربطی است و ما پذیرفته‌ایم که بمب اتم در سیاست‌های راهبردی دفاعی کشور جایگاهی نداشته باشد. وی افزود: طبق تعهدنامه بین‌المللی NPT و به پشتوانه فتوای مقام معظم رهبری از تحریم سلاح‌های کشتار جمعی برخورداریم بنابراین استراتژی دفاعی و توان دفاعی ما منهای سلاح‌های هسته‌ای تعریف شده است. بروجردی تصریح کرد: ایران 8 سال درگیر جنگ بی‌رحمانه تحمیلی بوده و علت وقوع این جنگ این بود که تصور می‌کردند ما توان دفاعی نداریم در نتیجه صدام با تحریک غربی‌ها به طمع افتاد و به ایران حمله کرد؛ بار دیگر اجازه نخواهیم داد این حادثه تلخ برای جمهوری اسلامی ایران تکرار شود. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: ما بر اساس منافع ملی کشورمان تصمیم‌گیری می‌کنیم و هیچ‌گونه محدودیتی در زمینه راهبرد موشکی و سلاح‌های دیگر را نخواهیم پذیرفت؛ بنابراین اظهارات مکرون در راستای امتیاز دادن به ترامپ بوده است. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فشارهای آمریکا و کشورهای اروپایی می‌تواند باعث شود توان ما کاهش پیدا کند، خاطرنشان کرد: در قانون اساسی ایران سلطه‌پذیری و سلطه‌گری نفی شده است، لذا ما تحت هیچ شرایطی زیر بار حرف آنها نخواهیم رفت.

حکم قصاص محمدرضا ثلاث  تأیید شد
حکم قصاص محمد رضا ثلاث راننده اتوبوسی که در حادثه خیابان پاسداران 3 مأمور نیروی انتظامی را زیر گرفته بود، در دیوان عالی کشور تأیید شد. غلامحسین اسماعیلی، رئیس‌کل دادگستری استان تهران با اعلام این خبر به تسنیم گفت حکم قصاص متهم پرونده قتل 3 مأمور نیروی انتظامی در آشوب‌های خیابان پاسداران، در دیوان عالی کشور تأیید شده است. وی در پاسخ به این سؤال که آیا حکم قصاص متهم این پرونده در ملأعام اجرا می‌شود یا خیر، اظهار کرد: دادگاه در این باره تکلیف خاصی را مشخص نکرده است و  در مقام اجرا ممکن است هر تدبیری اتخاذ شود. اسماعیلی توضیح داد: دادگاه در این ارتباط الزامی نگذاشته و باید دید در دادسرا در مقام اجرای حکم، چه‌تدبیری اندیشیده می‌شود. محمدرضا ثلاث راننده اتوبوسی بود که در شب حادثه خیابان پاسداران در گلستان هفتم، 3 نفر از مأموران نیروی انتظامی را زیر گرفت و به‌ شهادت رساند.


Page Generated in 0/0060 sec