printlogo


کد خبر: 191604تاریخ: 1397/2/6 00:00
اخبار

گلعلی بابایی در رونمایی از «رویایی آمریکایی»:
با بیان شیوا  از جنگ ایران و عراق نوشتم
مراسم رونمایی از کتاب «رویای آمریکایی»‌ نوشته سردار گلعلی بابایی با حضور چهره‌های مختلف فرهنگی و هنری برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در بخشی از این مراسم گلعلی بابایی، نویسنده کتاب با بیان اینکه موضوع کتابم نقش آمریکا در جنگ نیابتی صدام علیه ایران است،‌ اضافه کرد: در این کتاب تلاش شد نشان داده شود در طول 8 سال جنگ چه حمایت‌هایی آمریکا از صدام انجام داد و تلاش کردم با توجه به بضاعت اسناد بنویسم، هر چند به خیلی جاها و مدارک و برخی اسناد دسترسی نداشتم، ولی برخی را پیگیر شدم و به دست آوردم اما سعی کردم کار آکادمیک یا نظامی صرف انجام ندهم و با بیان شیوا از جنگ ایران و عراق بنویسم. سعی کردم کاری عرضه کنم که آکادمیک نباشد و جوان امروز آن را بخواند و دنبالش برود. اینکه او بداند کلید جنگ در سال 1329 طبق سند ارائه‌شده در کتاب، ‌زده شد یا در همان سالی که صنعت نفت ملی شد تا کودتای 28 مرداد و...، اما پس از تمام این ماجراها که محقق نشد، چراغ سبزی به صدام نشان دادند که تو می‌توانی اکنون ژاندارم منطقه باشی، از این پس صدام با حمایت همه‌جانبه آمریکا و کشورهای عربی و غربی دست به تهاجم زد. تا 20 ماه ابتدای جنگ، آمریکا اجازه نمی‌داد از کلمه جنگ ایران و عراق استفاده شود، او در رسانه‌ها از عنوان مخاصمه مرزی یاد می‌کرد؛ چرا که جنگ بار حقوقی داشت، برای همین در 20 ماه اول دست‌مان به جایی بند نبود اما پس ‌از آن کمک‌های آمریکا علنی‌تر شد. گفتنی است، این کتاب که توسط نشر 27 بعثت چاپ شده، مرور تاریخ دفاع‌مقدس یا جنگ تحمیلی علیه ایران با عنوان «بازخوانی پرونده جنگ نیابتی ایالات متحده علیه ایران» است. از نظر نویسنده کتاب، جنگ 8 ساله ایران و عراق، فقط رویارویی ایران و عراق نبود بلکه ایران در این جنگ با آمریکا، روبه‌رو شده بود. در انتخاب کتاب نیز از تشابه عنوان «رویای آمریکایی» استفاده شده که به رویاپردازی مهاجران اروپایی به آمریکا اشاره دارد.

تازه‌ترین کتاب حمید حسام در راه نمایشگاه کتاب
حمید حسام، چهره سال هنر انقلاب، با آخرین اثرش به نام «راز نگین سرخ» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت. به گزارش «وطن‌امروز»، آخرین اثر از حمید حسام، نویسنده دفاع‌مقدس و چهره سال هنر انقلاب اسلامی در سال 96 به نام «راز نگین سرخ» توسط سوره مهر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود. کتاب «راز نگین سرخ» زندگینامه داستانی سردار شهید مهندس محمود شهبازی، فرمانده سپاه همدان و جانشین لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) است که توسط حمید حسام نوشته شده است. کتاب حاوی خاطرات شهید از زبان خانواده و همرزمانش است. تمام شخصیت‌های این داستان ساخته ذهن نویسنده است. حوادث این داستان گوشه‌ای از فراز و نشیب‌های دفاع‌مقدس از آغازین روز جنگ تا هنگام آزادی خرمشهر است. روی جلد کتاب، تصویری از محمد شهبازی، فرمانده سپاه همدان در نبرد «الی‌بیت‌المقدس» و آزادسازی خرمشهر در سال 61 طراحی شده است.


علی فروغی مدیر شبکه 3 شد
«علی‌اصغر پورمحمدی» مدیر شبکه 3 سیما از این شبکه تلویزیونی رفت و «علی فروغی» جایگزین وی شد. به گزارش فارس، با تصمیم مرتضی میرباقری، معاون سیما، «علی‌اصغر پورمحمدی» با شبکه 3 سیما خداحافظی کرد و علی فروغی به جای او مدیر این شبکه شد. «علی‌اصغر پورمحمدی» مدیر 61 ساله شبکه 3 سیما پس از سال‌ها فعالیت در بخش‌های مختلف سازمان صداوسیما و همچنین تصدی پست‌های مختلف از روز اول شهریورماه سال 95 بازنشسته شد و در حال حاضر مدیریت شبکه 3 سیما را بر عهده داشت. بنابر این گزارش، «علی‌اصغر پورمحمدی» متولد 1336 رفسنجان، فرزند حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباس پورمحمدی است. «علی فروغی» پیش از این رئیس مرکز بسیج صداوسیما و مدیر مرکز تخصصی معاونت فرهنگی - اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین بود.


Page Generated in 0/0099 sec