printlogo


کد خبر: 191652تاریخ: 1397/2/6 00:00
چهارگوشه

بازرسان منع تسلیحات شیمیایی  در سوریه مدرکی پیدا نکردند
بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی پس از بازدید از تاسیسات موشک‌باران شده سوریه در شمال دمشق هیچ‌گونه مواد شیمیایی کشف نکرده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، ژنرال سرگئی رودسکوی، رئیس بخش اصلی عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد سازمان بین‌المللی مزبور در تحقیقات خود از مرکز تحقیقاتی برزه که از سوی رسانه‌های غربی به عنوان مرکزی برای ساخت مواد شیمیایی به کار رفته در سلاح‌های کشتار جمعی معرفی شده بود، اثری از تسلیحات شیمیایی کشف نکرده است.  به گفته این مقام وزارت دفاع روسیه، اگر در مناطقی مثل برزه که هدف موشک‌باران 14 آوریل توسط آمریکا و متحدانش قرار گرفت تسلیحات شیمیایی وجود داشت، ممکن بود هزاران نفر جان خود را از دست بدهند. رودسکوی گفت: «اندکی پس از حملات هوایی، بسیاری از مردم بدون داشتن تجهیزات مناسب وارد این مناطق شدند اما هیچکدام از آنها نشانی از مسمومیت شیمیایی پیدا نکردند». به گفته این مقام عملیاتی ستاد مشترک ارتش روسیه، این کشور موشک‌های تاماهاوک ائتلاف آمریکایی را که به سوریه شلیک شده‌، بررسی کرده و از قطعات آنها رونمایی کرده است. بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، برخلاف ادعای پنتاگون در حمله موشکی اخیر تنها 7 موشک از 22 فروند شلیک شده توسط آمریکایی‌ها به تاسیسات شنشار واقع در استان حمص برخورد کرده است.

سقوط جنگنده اف16 آمریکا
رسانه‌های آمریکایی از سقوط یک فروند جنگنده پیشرفته اف16 ارتش آمریکا در ایالت آریزونا خبر دادند. این حادثه حین یک پرواز آموزشی رخ داده است و خلبان آن موفق شده بموقع ایجکت کند و حال عمومی وی خوب گزارش شده است. شبکه‌ ای‌بی‌سی‌نیوز گزارش داده این جنگنده نیروی هوایی ارتش آمریکا هنگام فرود دچار نقص فنی و سقوط شده است و بیشتر بخش‌های آن سالم مانده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویری از این جنگنده را منتشر کرده‌اند.

دادگاه نظامی بحرین حکم اعدام
 6 شهروند را تأیید کرد
دادگاه تجدیدنظر نظامی بحرین دیروز حکم اعدام ۶ شهروند بحرینی به اتهام تلاش برای ترور ژنرال خلیفه بن احمد الخلیفه، فرمانده کل نیروهای دفاعی بحرین را تأیید کرد. 2 نفر از این متهمان به نام‌های سیدعلوی و احمد المتغوی از همراهان و مدافعان آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرین هستند. پیش از این نهادهای حقوقی بین‌المللی با صدور بیانیه‌های متعدد خواستار لغو این حکم‌های اعدام شده و محاکمه این جوانان بحرینی را بی‌اساس و ناعادلانه خوانده و آنها را قربانی شکنجه نامیده‌ بودند، چرا که اعترافات‌شان زیر شکنجه بوده است.

حماس در پی پاسخ  به جنایت اسرائیل
نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ایران با اعلام اینکه تحقیقات مقدماتی درباره ترور دکتر فادی البطش، دانشمند فلسطینی مقیم مالزی حاکی از دست داشتن رژیم صهیونیستی در شهادت او است، از بحث و بررسی رهبران مقاومت برای چگونگی پاسخ به این ترور خبر داد. خالد قدومی در گفت‌وگو با شبکه فلسطین‌الیوم گفت: «مقاومت در حال بررسی شیوه پاسخ به این جنایت است و این‌بار رژیم صهیونیستی باید بفهمد اشتباه بزرگی مرتکب شده است». مسؤول دفتر حماس در تهران دکتر فادی را انسانی فرهنگی و علمی دانست که ترور او نشان‌دهنده ضدیت اسرائیل با علم و انسانیت او بود. قدومی با بیان اینکه ملت فلسطین در تعامل با جنایات رژیم صهیونیستی با 3 مساله مواجه است، گفت: اول اینکه ما به عنوان ملت فلسطین مقابل دشمنی جنایتکار قرار داریم که نه به قوانین انسانی پایبند است و نه حدود و مرزها و قوانین بین‌المللی را رعایت می‌کند. مشکل دوم این است که اسرائیل هر بار جنایتی انجام می‌دهد با هیچ عقوبت و بازخواست جامعه جهانی مواجه نمی‌شود. مساله سوم هم این است که جامعه جهانی باید موضعی روشن در پیش گیرد که یک موضع انسانی علیه اسرائیل باشد.


Page Generated in 0/0089 sec