printlogo


کد خبر: 191658تاریخ: 1397/2/8 00:00
پرسپولیس جام هفدهم را بالای سر برد
جشن قهرمانی قرمز‌هادر آزادی
استقلال در جایگاه سوم لیگ برتر فوتبال

سرانجام روز گذشته لیگ برتر هفدهم به پایان رسید؛ لیگی که قهرمانی پرسپولیس در آن از هفته‌های قبل مسجل شده بود و سقوط 2 تیم سیاه‌جامگان و نفت تهران هم هفته قبلش. با این وجود مهم‌ترین رقابت در روز گذشته مربوط به کسب عناوین دومی تا چهارمی بود. 3 تیم ذوب‌آهن، استقلال و سایپا فرصت صید نایب‌قهرمانی را داشتند از این رو هر 3 تیم با تمام قوا مقابل رقبای خود ظاهر شدند و از قضا هر 3 هم پیروز شدند. از این رو جدول در 4 خانه بالایی تغییری نداشت و این ذوب‌آهن بود که توانست نایب‌قهرمان لیگ هفدهم شود. استقلال با پیروزی در زمین سپاهان سوم شد و سایپا با دایی هم موفق شد با نتیجه 2 بر یک از سد پیکان بگذرد و عنوان چهارمی را از آن خود کند. در زیر نگاهی به این 3 دیدار می‌اندازیم.
جشن نایب‌قهرمانی ذوبی‌ها
شاگردان امیر قلعه‌نویی با رسیدن به مقام دوم لیگ برتر، حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کردند. نفت تهران و ذوب‌آهن با قضاوت علی صفایی در ورزشگاه تختی تهران به مصاف هم رفتند و در پایان ذوب‌آهن با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. ذوب‌آهن که از ابتدای بازی مالک توپ و میدان بود در دقیقه ۳۸ به گل رسید. کی‌روش استنلی روی پاس بختیار رحمانی و در حالی که با دروازه‌بان نفت تک‌به‌تک شده بود، توپ را به گوشه دروازه فرستاد. در ادامه شاگردان قلعه‌نویی فشار بی‌امانی روی دروازه نفت آوردند اما امیرحسین بیات با درخشش در قفس توری نفت، مانع گلزنی اصفهانی‌ها شد. به این ترتیب ذوب‌آهن با برتری یک گله مقابل نفت ۵۵ امتیازی شد و با کسب نایب‌قهرمانی لیگ، به عنوان دومین سهمیه ایران به لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.
نفت تهران نیز که سقوطش به لیگ یک قطعی شده بود، با ۲۴ امتیاز به کارش در لیگ هفدهم پایان داد و در رده پانزدهم قرار گرفت.
استقلال برد و سوم شد
 سپاهان و استقلال به قضاوت محمدرضا اکبریان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفتند که این دیدار را استقلال با یک گل به سود خود به پایان رساند. تیام در دقیقه 12 زننده تنها گل استقلال بود. استقلال مانند فصل گذشته در هفته پایانی برابر سپاهان قرار گرفت و توانست این بار در ورزشگاه نقش جهان زردپوشان اصفهان را شکست دهد. شاگردان شفر با این پیروزی 54 امتیازی شدند و با توجه به برتری ذوب‌آهن مقابل نفت تهران نتوانستند رتبه دومی سال گذشته را تکرار کنند و در رده سوم ایستادند. سپاهان هم با این شکست فصل را به بدترین شکل ممکن به پایان رساند.
آسیایی‌شدن شاگردان دایی به اما و اگر کشیده شد
سایپا موفق شد در آخرین دیدار خود در لیگ هفدهم با نتیجه 2 بر یک پیکان را شکست دهد. در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته آخر لیگ برتر، 2 تیم پیکان و سایپا در ورزشگاه شهدای شهر قدس برابر هم قرار گرفتند که این دیدار در پایان با برتری 2 بر یک شاگردان دایی به اتمام رسید. در این دیدار ترابی(۱۴) از روی نقطه پنالتی و اسدی(۲۶) برای سایپا گلزنی کردند و صادق بارانی(۶۵) از روی نقطه پنالتی تک گل میزبان را به ثمر رساند. سایپا با این پیروزی ۵۴ امتیازی شد و با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال در رده چهارم قرار گرفت. پیکان نیز با ۴۵ امتیاز به رده ششم سقوط کرد. سایپا تنها در صورتی می‌تواند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند که استقلال قهرمان جام حذفی شود البته باید دید آیا سهمیه ایران در لیگ قهرمانان سال بعد باز هم 1+3 است یا کمتر می‌شود. در صورت داشتن همان 4 سهمیه، اگر استقلال قهرمان حذفی شود این سایپا است که به جای آبی‌ها از لیگ برتر سهمیه را کسب می‌کند.
قهرمانی پرسپولیس مقابل هواداران
در آخرین بازی روز گذشته پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان سپیدرود رشت بود که موفق شد با نتیجه 3 بر صفر این تیم را شکست دهد. در انتهای این مسابقه مراسم اهدای جام برگزار شد و شاگردان برانکو برای دومین سال متوالی موفق شدند عنوان قهرمانی را از آن خودکنند.


Page Generated in 0/0062 sec