printlogo


کد خبر: 191662تاریخ: 1397/2/8 00:00
درباره انتصاب مدیر جدید شبکه 3 و پیشینه‌ای که از این شبکه می‌شناسید
مدیر جوان شبکه جوان

احسان سالمی: شاید وقتی در آذرماه سال 72 شبکه سوم سیما متولد شد، هیچکس گمان نمی‌کرد که روزی این شبکه تبدیل به یکی از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های تلویزیون شود؛ شبکه‌ای که از همان ابتدا با رویکرد ورزش و جوانان راه‌اندازی شد و در طول این سال‌ها به واسطه پخش برنامه‌های پرطرفدار ورزشی و تولیدات خط‌شکن نمایشی مورد توجه اقشار مختلف مردم بویژه جوانان قرار داشته است. گذشته از مسابقات مهم ورزشی داخلی و خارجی که در این سال‌ها از شبکه سوم سیما روی آنتن رفته‌ است، این شبکه در حوزه تولید مجموعه‌های نمایشی و برنامه‌های ترکیبی نیز همواره جزو برترین‌های تلویزیون قرار داشته است. سریال‌های پربیننده‌ای همچون «خط قرمز»، «مسافری از هند» و «نرگس» که در سال‌های ابتدایی دهه 80 از جمله آثار خط‌شکن رسانه ملی در حوزه پرداختن به معضلات جوانان و خانواده‌های ایرانی محسوب می‌شد، در کنار مجموعه‌های پرمخاطبی همچون «شب‌های برره» که از جمله موفق‌ترین طنزهای شبانه تاریخ تلویزیون به شماره می‌رود، تنها مشتی نمونه خروار از موفقیت‌های پیاپی این شبکه سیما در جذب طیف‌های گسترده‌ای از مخاطبان از جمله جوانان است. پیشتازی شبکه 3 در جذب ایده‌های جدید و بها دادن به آنها در حوزه برنامه‌های گفت‌وگومحور هم جریان داشت و حتی می‌توان گفت نخستین برنامه‌های اجتماعی- انتقادی تلویزیون در شبکه3 پا گرفت که از نمونه‌های موفق آن می‌توان به «کوله‌پشتی»، «شوک» و «گلبرگ» اشاره کرد که در زمان پخش خود با بازخوردهای خوبی در سطح جامعه روبه‌رو شد. هر چند شبکه 3 در چند سال‌ گذشته همچون اغلب شبکه‌های سیما تا حدودی با ریزش مخاطب روبه‌رو شده بود ولی با این همه همچنان می‌توان این شبکه را در میان چند شبکه برتر رسانه ملی در جذب مخاطبان جای داد و شاید یکی از بهترین مصادیق برای تصدیق این ادعا را بتوان قرار گرفتن شبکه سوم سیما در میان شبکه‌های پرمخاطب تلویزیون در ایام نوروز امسال دانست. اما انتصاب علی فروغی به عنوان مدیر شبکه سوم سیما را می‌توان تصمیمی در راستای استمرار تلاش‌های مدیران رسانه ملی برای بازگشت این شبکه به روزهای اوج خود و جذب گسترده‌تر مخاطبان جوان دانست. هر چند علی فروغی نخستین جوانی نیست که به عنوان مدیر شبکه 3 انتخاب شده و این شبکه پیش از این نیز سابقه حضور مجید زین‌العابدین را به عنوان یک مدیر جوان در راس خود تجربه کرده است ولی حضور فروغی پس از علی‌اصغر پورمحمدی، مدیر باسابقه رسانه ملی در این شبکه و فضایی که پیش از این توسط پورمحمدی برای مدیریت هر چه بهتر این شبکه مهیا شده است، نوید روزهای خوبی را برای شبکه «جوان» رسانه ملی می‌دهد. سکان شبکه سوم سیما حالا به جوان‌ها سپرده شده است و به نظر می‌رسد رویکرد این شبکه در آینده بیش از پیش به دغدغه‌ها و خواسته‌های امروز جوانان نزدیک‌تر شود، بویژه آنکه فروغی در مدت حضور کوتاه اما موثر خود در راس مدیریت بسیج صداوسیما نشان داده که چه در استفاده از ظرفیت‌های نیروهای جوان و چه در پرداختن به موضوعات مورد توجه جوانان، اهتمام ویژه‌ای دارد.


Page Generated in 0/0063 sec