printlogo


کد خبر: 191675تاریخ: 1397/2/8 00:00
اخبار

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد
آغاز اعزام‌های استانی به عتبات
رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اعزام‌های استانی به عتبات عالیات اظهار کرد: حتما باید بازار رقابت بین استان‌ها به‌وجود آید و همچنین با توجه به سلیقه مردم خدمات ارائه کنیم. به گزارش «وطن‌امروز»، حمید محمدی در نشست کارگزاران و مدیران حج استان فارس به تشریح برنامه‌های سازمان حج و زیارت در حوزه عتبات عالیات و حج تمتع ۹۷ پرداخت و گفت: در بحث اعزام عتبات استانی بسیار جدی هستیم؛ با توجه به شرایط فعلی که رقابت جدی در ارائه خدمات مناسب به زائران حرف نخست را می‌زند، استان‌ها با رعایت اصول کلی ابلاغی، در جذب و اعزام زائر منطبق با شرایط استان خود آزادی عمل دارند. رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه تصریح کرد: سازمان حج و زیارت 2 وظیفه دارد که یکی صیانت از حقوق زائر و حمایت از حقوق دفاتر و شرکت‌های خدمات زیارتی است. محمدی تاکید کرد: حتماً ‌باید بازار رقابت بین استان‌ها به ‌وجود آید و همچنین باید با توجه به سلیقه مردم خدمات ارائه کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش تشریح کرد
آخرین جزئیات لایحه تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: به نظر می‌رسد اجماع درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی در حال به دست آمدن است و بزودی لایحه آن را آماده خواهیم کرد. سیدمحمد بطحایی در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با آخرین وضعیت تغییر تقویم آموزشی و پیشنهاد بازگشایی مدارس از اواسط شهریور ماه گفت: این تغییر نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است. هم‌اکنون طرح آن در دست بررسی است اما هنوز به نتیجه نرسیده است؛ یعنی اتفاق نظر واحدی در این‌باره حاصل نشده است تا بتوانیم لایحه آن را به مجلس ارسال کنیم. وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اجماع در این‌باره در حال به دست آمدن است و بزودی لایحه آن را آماده خواهیم کرد. وزیر آموزش‌وپرورش درباره حذف کنکور و آمادگی وزارت آموزش‌وپرورش در این‌باره اظهار داشت: حذف کنکور از اختیارات وزارت علوم است اما ما آمادگی لازم را به عنوان وزارت آموزش‌وپرورش داریم تا اطلاعات مورد نیاز وزارت علوم درباره دانش‌آموزان را در اختیارشان قرار دهیم. بطحایی با بیان اینکه کارگروهی برای بررسی حذف کنکور تشکیل شده است، تصریح کرد: این کارگروه تاکنون جلساتی در این زمینه داشته است.

سازمان هواشناسی هشدار داد
احتمال وقوع سیلاب  در برخی استان‌ها
سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای نسبت به بارش تگرگ در برخی استان‌ها هشدار داد. به گزارش مهر، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای با توجه به شدت بارش طی روز شنبه در مرکز و نیمه غربی کشور، نسبت به وقوع تگرگ در برخی استان‌ها هشدار داد. بر اساس این گزارش، برای امروز، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های کرمانشاه، ایلام، نیمه شمالی و شرقی خوزستان، نیمه غربی کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، جنوب همدان، نیمه شمالی بوشهر، غرب مرکزی، شرق و نیمه جنوبی اصفهان، غرب فارس، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، جنوب و غرب آذربایجان غربی، جنوب و مرکز اردبیل پیش‌بینی شده است. به سبب شدت بارش در برخی مناطق استان‌های یاد شده وقوع سیلاب و آبگرفتگی مسیل‌ها و رودخانه‌ها و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی به‌عمل آید.  همچنین روز یکشنبه سامانه بارشی وارد شرق کشور خواهد شد و احتمال بارش در استان‌های خراسان رضوی و شمالی خواهد بود. در ادامه اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: روز دوشنبه سامانه به 2 شاخه شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود؛ سامانه شمالی در نیمه‌شمالی و استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، نواحی دریای خزر، تهران، البرز، قزوین، زنجان، سمنان، خراسان شمالی و رضوی و نیمه جنوبی در استان‌های خراسان جنوبی، یزد، کرمان و قسمت‌هایی از هرمزگان فارس و نواحی بوشهر را دربر می‌گیرد.
 


Page Generated in 0/0105 sec