printlogo


کد خبر: 191676تاریخ: 1397/2/8 00:00
اخبار

پیام مردمی
درخواست از مخابرات تهران
این روزها مردم و مراجعه‌کنندگان به منطقه 3 مخابرات در منطقه پیروزی با مشکلات گوناگونی در زمان دریافت خدمات مواجه هستند. ازدحام جمعیت در این مرکز، پاسخگو نبودن صحیح و اصولی برخی کارمندان و همچنین تعداد کم کارمندان این مرکز باعث ایجاد مشکلات گوناگونی برای مراجعه‌کنندگان شده است. منطقه پیروزی به دلیل تراکم جمعیت در شرق پایتخت نیازمند مراکز پاسخگویی مجهز با تعداد کارمندان مناسب است و فعال بودن یک یا 2 باجه برای راه انداختن کار مردم، زمینه اتلاف وقت  و نارضایتی را فراهم آورده است. از شرکت مخابرات استان تهران درخواست رسیدگی فوری به وضعیت این مرکز را داریم.
* جمعی از ساکنان منطقه پیروزی


دردسرهای طرح ترافیک جدید برای رانندگان تاکسی
عضو شورای استان تهران گفت: رانندگان تاکسی شهرستان‌های استان تهران با توجه به اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند که یکی از آنها جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک است. محمد عظیمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: رانندگان تاکسی شهرستان‌های استان تهران برای ورود به شهر تهران با مشکلاتی مواجه هستند. وی ادامه داد: شهرستان‌های اطراف تهران بار مشکلات شهر را تحمل می‌کنند، در صورتی که طرح ترافیک و زوج و فردی که از سوی سازمان شهرداری تهران اعمال می‌شود، مشکلاتی برای رانندگان حمل‌ونقل عمومی قرچک، ورامین و پیشوا به وجود آورده است. عظیمی ادامه داد: رانندگان حمل‌ونقل عمومی بویژه تاکسی‌ها در حین عبور از مسیری که برای پیاده کردن مسافران به سمت ترمینال‌های مسافری یا مترو طی می‌کنند مجبور به ورود در محدوده طرح ترافیک یا زوج و فرد هستند. عضو شورای استان تهران ادامه داد: این رانندگان در سال‌های گذشته مبلغ زیادی را به عنوان جریمه پرداخت کردند لذا خواهشمندیم طرح ترافیک را به شکلی تعریف کنند که شامل پایانه‌ها نشود یا امتیازی برای تسهیل ورود خودروهای عمومی بدون پرداخت جریمه قائل شوند.

ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون ششمین قاتل جهان
نتایج یک گزارش بین‌المللی نشان می‌دهد ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون که آلاینده اصلی هوای بسیاری از شهرها از جمله تهران است، ششمین عامل مرگ و میر زودرس در جهان محسوب می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، سولماز احدی، کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: در این گزارش که در سال 2018 از سوی مؤسسه اثرات و شاخص‌های سلامت و پروژه ارزیابی جهانی بیماری‌ها با عنوان «گزارش ایالت جهانی هوا» منتشر شده، مخاطرات مؤثر بر سلامتی انسان بر اساس تعداد مرگ و میر در گروه‌های مختلف سنی زنان و مردان رتبه‌بندی شده است. آنگونه که احدی گفته، 6 عامل اصلی مرگ و میر زودرس در سطح جهانی طی سال 2016 به ترتیب فشار خون بالا، مصرف سیگار، قند بالای ناشتا، وزن و کلسترول بالا و پس از آن ذرات معلق در فضای آزاد بوده‌اند و بر این اساس آلاینده 5/2‌PM ششمین عامل مرگ و میر زودرس در جهان طبقه‌بندی شده است.

رئیس کمیته امداد خبر داد
افزایش تسهیلات اشتغالزایی
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته اعتبارات اشتغالزایی 90 درصد افزایش یافت و امسال نیز این تسهیلات را افزایش خواهیم داد. به گزارش ایرنا، سید‌پرویز فتاح در نشستی با مددکاران و مددجویان شهرستان ایذه افزود: افزایش 90درصدی اعتبارات اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال گذشته یک اقدام انقلابی بود که با حمایت نمایندگان مجلس و هیأت دولت محقق شد. وی افزود: اگر این اعتبارات در جای درست هزینه شود نرخ بیکاری به سرعت پایین می‌آید، زیرا با سرمایه‌گذاری درست و ایجاد اشتغال پایدار افراد بیکار جذب کار شده و در تولید کشور موثر واقع خواهند شد. فتاح گفت: امروز مشکل تامین منابع برای اشتغال مددجویان نداریم بلکه با مساله عدم تدبیر روبه‌رو هستیم.


Page Generated in 0/0058 sec