printlogo


کد خبر: 191688تاریخ: 1397/2/8 00:00
اخبار

حیف فرصتی مثل الیور استون!
محمدرضا کردلو، فعال فرهنگی در یادداشتی کوتاه به نقد مدیریت برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر در ارتباط با حضور الیور استون، فیلمساز سرشناس هالیوودی در ایران و فرصت‌های از دست رفته در جریان حضور این فیلمساز مهم پرداخته است. به گزارش «وطن‌امروز»، در این یادداشت آمده است: «حضور الیور استون در ایران اتفاق مهمی بود. همه تلاشم را کردم دنبالش کنم و حرف‌هایش را بشنوم. دیروز هم در کارگاه و جلسه پرسش و پاسخی که در سینما فلسطین داشت، شرکت کردم. یک چیز خیلی توی ذوقم زد. هر چقدر انتخاب استون و مهیا کردن مقدمات حضورش در ایران تحسین‌برانگیز بود، عدم برنامه‌‌ریزی مناسب برای او قابل نقد و حتی شایسته نثار بدوبیراه است! یکی از دراماتیست‌ترین کارگردان‌‌های آمریکایی که از تام کروز و کوین کاستنر و آنتونی هاپکینز و نیکلاس کیج و مایکل داگلاس و شان پن تا جنیفر لوپز و آنجلینا جولی و کالین فارل و... مقابل دوربینش رفته‌‌اند و یکی مثل تارانتینو برایش نویسندگی کرده است و 2 بار موفق به دریافت اسکار شده را آورده‌‌اند ایران، آنوقت برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای صورت گرفته که همه حرف‌هایش تکراری جلوه می‌کنند. چون سوالاتی که در این چند روز از وی پرسیده شد بدون یک هماهنگی و انسجام و عمدتا تکراری بود. بعد فیلم‌هایی نشانش داده‌‌اند که آدم می‌ماند! نمی‌دانم «ماجرای نیمروز» که شبیه جنس ساخته‌های خود اوست را نشانش دادند یا نه؟ یا «به وقت شام» را که می‌توانست آبروداری کند! خلاصه کمی حیف!»


آخرین ساخته مهدویان همچنان پیشتاز در گیشه
«لاتاری» پرفروش‌ترین شد
«لاتاری» در هفته هفتم اکران توانست 5/1 میلیارد تومان بفروشد و از این حیث بالاتر از «به وقت شام» با 2/1 میلیارد و «مصادره» با ۱/۱ میلیارد تومان فروش قرار بگیرد. به گزارش فارس، در هفته‌ای که گذشت با اینکه سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در حال برگزاری بود، گیشه سینما‌های کشور همچنان پرحرارت به کار خود ادامه داد و مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب کرد؛ مخاطبانی که سهم فیلم‌های سینمایی «لاتاری» و «تگزاس» از آنها بیشتر بود و این فیلم‌ها توانستند به فروش مطلوبی تا به اینجای کار برسند. فیاض هوشیار پارسیان، مسؤول فروش دفتر پخش «سیمای مهر» درباره فروش فیلم سینمایی «لاتاری» گفت: این فیلم سینمایی در هفته‌ای که گذشت توانست پرفروش‌ترین فیلم در حال اکران باشد و در سراسر کشور به فروش 11 میلیارد و 450 میلیون تومانی دست یافت. علی سرتیپی، مدیر دفتر پخش «فیلمیران» درباره فروش فیلم سینمایی «به وقت شام» بیان کرد: فیلم سینمایی «به وقت شام» تا پایان هفته‌ای که گذشت با در اختیار داشتن 76 سالن سینما در سراسر کشور به فروش 11 میلیارد تومانی رسید. وی همچنین درباره فروش فیلم سینمایی «تگزاس» اعلام کرد: این فیلم سینمایی نیز، 2 میلیارد و 40 میلیون تومان فروخت. بیژن امکانیان، مدیر دفتر پخش «نیکان فیلم» درباره فروش فیلم سینمایی «مصادره» به فارس گفت: فیلم سینمایی «مصادره» نیز تا پایان هفته‌ای که گذشت با در اختیار داشتن 83 سالن به فروش 13 میلیارد و 65 میلیون تومان دست یافت.


چشم‌های تو چه با این قوم مرتد می‌کند
در پی اهانت خبرنگار یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب به ساحت مقدس علی‌‌بن موسی الرضا علیه‌السلام، اهالی قلم و هنرمندان واکنش‌های مختلفی از خود نشان داده‌اند. سروده محسن عرب‌خالقی از جمله این واکنش‌هاست که در ادامه می‌خوانید:
نَفْس من هر چند راه عشق را سد می‌کند
گاه‌گاهی با نگاهی رو به مشهد می‌کند
روی از خورشید برگردانده حتی ماه هم
تا بگیرد نور، هر شب رو به گنبد می‌کند
حرز را برداشتی گفتی که سلطان کریم
کی رعیت را ز دربار کرم رد می‌کند
کاش رویت را ببینند و ببینیم ‌ای رئوف
چشم‌های تو چه با این قوم مرتد می‌کند
با نگاه فلسفی هم که ببینم گنبدت
روح حیران مرا روح مجرد می‌کند
گرچه دردانه‌ست شش‌گوشه ولی وقت سفر
شوق سقاخانه‌ات دل را مردد می‌کند


Page Generated in 0/0123 sec