printlogo


کد خبر: 191689تاریخ: 1397/2/8 00:00
اخبار

تجدید چاپ 4 اثر بایرامی در نمایشگاه
4 اثر خاطره‌انگیز از محمدرضا بایرامی با تغییر ناشر، تجدید چاپ و در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود. به گزارش مهر، در آستانه برگزاری سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، انتشارات کتاب نیستان 4 اثر خاطره‌انگیز از محمدرضا بایرامی را تجدید چاپ کرد. 4 کتاب «هفت روز آخر»، «دشت شقایق‌ها»، «سایه ملخ» و «عقاب‌های تپه شصت» که پیش از این توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شد، با ویراست تازه نویسنده از سوی نشر نیستان تجدید چاپ شده‌ است. محمدرضا بایرامی همچنین چاپ نخست از رمان تازه خود با عنوان «باد و کاه» نیز که با موضوع انقلاب اسلامی نوشته است را توسط همین ناشر به نمایشگاه کتاب می‌آورد.


کتاب جدید ضدترامپ پرفروش شد
کتاب جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی در نخستین هفته انتشارش بیش از ۶۰۰ هزار نسخه فروش کرد. به گزارش مهر، کتاب «یک وفاداری بالاتر» که به قلم جیمز کومی نوشته شده یک هفته موفق را به عنوان نخستین هفته انتشارش پشت ‌سر گذاشت. فلتیرون بوکز دیروز اعلام کرد بیش از ۶۰۰ هزار نسخه از این کتاب در یک هفته به فروش رفته است. این رقم شامل انواع چاپی، شنیداری و ‌ای‌بوک می‌شود. خاطرات مدیر سابق FBI یکی از موفق‌ترین فروش‌ها را در بازار کتاب آمریکا رقم زد. در این کتاب در عین حال وی از بررسی ایمیل‌های هیلاری کلینتون نیز سخن گفته است. کومی که سال پیش توسط ترامپ از پستش اخراج شد، رئیس‌جمهور آمریکا را به یک رئیس جنایتکار تشبیه کرده است. این کتاب پس از انتشار کتاب «آتش و خشم» نوشته مایکل وولف که ماه ژانویه منتشر شد و فروشی میلیونی را تجربه کرد، با بیشترین اقبال در بازار کتاب آمریکا روبه‌رو شده است. کنار گذاشتن رئیس اف‌بی‌آی به دنبال بالا گرفتن اختلافات و تشکیل کمیته تحقیق برای چگونگی ارتباط بین ترامپ و پوتین در جریان انتخابات اخیر آمریکا مطرح شد. جیمز کومی برای تشریح رویدادهای پیرامون روابط روسیه و نزدیکان ترامپ و دخالت مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، مقابل اعضای کمیته اطلاعات مجلس سنا شهادت داد. این نخستین حضور عمومی کومی پس از اخراج شدن توسط ترامپ، در تاریخ نهم ماه مه بود. وی حتی اظهار کرد که ترامپ از وی خواست در ازای ماندن در جایگاه ریاست اف‌بی‌آی با وی همکاری کند.


کن لوچ از موضع ضداسرائیلی‌‌‌‌اش کوتاه نیامد
به‌رغم انتقادهایی که به اهدای جایزه به کن لوچ مطرح شده بود، روز پنجشنبه دانشگاه یوال‌بی ‌بروکسل به این کارگردان دکترای افتخاری اهدا کرد. به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، کن لوچ، کارگردان نامدار بریتانیایی از کنفرانس مطبوعاتی پس از اهدای جایزه دکترا استفاده کرد تا باز هم سیاست‌های صهیونیست‌ها را به باد نقد بگیرد. با وجود اینکه چارلز میشل، نخست‌وزیر بلژیک کن لوچ را به دلیل یهودی‌ستیزی سرزنش کرده و اعلام کرده بود وی شایسته دریافت دکترای افتخاری نیست، دیروز این جایزه به کن لوچ اهدا شد. وی که همواره به عنوان یک حامی حقوق فلسطینی‌ها شناخته می‌شود در کنفرانس مطبوعاتی این جایزه تاکید کرد ضدیهودی نیست اما هرگز مدافع رژیم صهیونیستی نبوده است. این کارگردان گفت: معرفی من به عنوان ضدیهودی بودن، دلیش این است که من همواره از حقوق فلسطینی‌ها دفاع کرده‌‌ام. لوچ که ۲ بار جایزه نخل طلای کن را دریافت کرده است در بیانیه‌ای در پاسخ به میشل گفت: اول به شواهد نگاهی بیندازید بعد حرف بزنید. آیا شما که وکیل هستید نمی‌دانید اسرائیل همیشه قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است؟ هیچ‌وقت برای تصرف سرزمین فلسطینی‌ها پرسشی داشته‌اید؟ هرگز کشتار شهروندان فلسطینی توسط ارتش اسرائیل را زیر سوال برده‌اید؟ به آوارگان این ماجراها فکر کرده‌اید؟ لوچ ۸۱ ساله بشدت ضدیهودی بودن را انکار کرد و هنگام دریافت جایزه گفت بخوبی تاریخ هولوکاست را می‌شناسد. این دانشگاه تاکید کرده برای ساختن فیلم‌هایی مبارزه‌جویانه درباره مسائل اجتماعی و تلاش برای کارگران و مهاجران و بهبود بخشیدن به وضعیت آنها این جایزه را به کارگردان بریتانیایی اهدا می‌کند.


Page Generated in 0/0059 sec