printlogo


کد خبر: 191695تاریخ: 1397/2/8 00:00
اخبار

«خط آتش» نقطه اتکای لیورپول تا قهرمانی
مارک اوگدن: هیچ‌کس بهتر از لیورپول نمی‌داند برتری 3 گله همیشه ضامن موفقیت در لیگ قهرمانان نیست. آنها هرگز «معجزه استانبول» را فراموش نمی‌کنند؛ در سال 2005 که تیم رافائل بنیتس باخت
3 بر صفر برابر میلان را جبران کرد و در نهایت در ضربات پنالتی پنجمین قهرمانی قرمزها رقم خورد. در ماه‌های اخیر هم در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی اروپا چنین اتفاقی افتاده است؛ آبان گذشته تیم یورگن کلوپ برتری 3 بر صفر برابر سویا در گروه E لیگ قهرمانان را با تساوی عوض کرد و همچنین برد به‌یادماندنی 3 بر صفر رم مقابل بارسلونا که به حذف غول اسپانیایی انجامید.
بنابراین قطعا تیم کلوپ هفته آینده با این تصور که کار صعودش تمام شده به پایتخت ایتالیا سفر نمی‌کند، آنها به دنبال حفظ برتری 5 بر 2 برابر رم هستند تا راه‌شان به فینال 5 خرداد در کی‌یف هموار شود. لیورپول هر دو روی سکه را دیده اما رم در حالی چهارشنبه آینده از لیورپول میزبانی می‌کند که امیدوار به تکرار حماسه المپیکو است. استادیوم المپیکو پر از امید و انگیزه خواهد بود تا کاری که با لیونل مسی و هم‌تیمی‌هایش شد، دوباره انجام شود.
لیورپول باید خودش را به‌خاطر کاهش اختلاف 5 گله به 3 گل سرزنش کند اما می‌تواند از این بابت که بیش از هر تیم دیگری در رقابت‌های اروپایی موفق به گلزنی شده، روحیه و اعتماد به نفس بگیرد. این خط آتش می‌تواند برای عبور از آزمون هفته آینده کافی باشد حتی برای اینکه در پایتخت اوکراین برابر بایرن‌مونیخ یا رئال‌مادرید به پیروزی برسند و ششمین قهرمانی اروپا را جشن بگیرند.
بارسلونا نتوانست در رم گل بزند و همین باعث حذفش شد اما لیورپول در مراحل گروهی و حذفی لیگ قهرمانان این فصل، 38 گل زده - 11 تا بیشتر از تیم دوم یعنی پاری‌سن‌ژرمن- و در تمام بازی‌های خارج از خانه موفق به بازکردن دروازه میزبان شده؛ از زمان پیروزی بر هوفنهایم در مرحله پلی‌آف. مردان کلوپ شاید در این فصل لیگ قهرمانان با تیم‌های ضعیف‌تری روبه‌رو شدند اما در زمین ماریبور 7 گل و در دراگائو 5 گل به پورتو در مرحله یک‌هشتم‌نهایی زدند ضمن اینکه 3 گل در تساوی دیوانه‌وار با سویا در سانچس پیسخوان به ثمر رساندند.
رئال‌مادرید با آنکه کریستیانو رونالدو بیشتر از همیشه گل می‌زند، 28 گل زده و بایرن، حریفش در نیمه‌نهایی 24 گل زده است. رونالدو 15 گل زده و صدرنشین است و بایرن که اتکایش برای گلزنی به روبرت لواندوفسکی است، تنها شاهد 5 گل از کاپیتان لهستان بوده. لیورپول بی‌رحم و جسور بوده و تیغ گلزنی‌اش در نتیجه تیزتر شده. آنها به همین دلیل با خاطری جمع به منچسترسیتی سفر کردند که می‌توانند به برد 3 بر صفر بازی رفت اضافه کنند و برد
2 بر یک در زمین قهرمان لیگ برتر برای صعود به جمع 4 تیم برتر لیگ قهرمانان زیاد هم بود. محمد صلاح، روبرتو فیرمینو و سادیو مانه در این فصل لیگ قهرمانان روی هم 23 گل زده‌اند و رم باید از متوقف کردن آنها مطمئن شود اگر می‌خواهد شانس اندکش برای خلق یک شگفتی دیگر باقی بماند؛ اگر نه، صعود از قله پیش روی اوزبیو دی‌فرانچسکو و شاگردانش سخت‌تر خواهد شد.
آن طرف زمین، لیورپول در 11 بازی لیگ قهرمانان 9 گل خورده اما اضافه شدن ویرجیل فان دایک 75 میلیون پوندی به خط دفاع، عقب زمین را محکم کرده و برای همین لیورپول در 5 بازی مرحله حذفی تنها 3 گل خورده.
مصدومیت الکس آکسلید چمبرلین شاید جدی باشد و این به تیمی که امره جان، آدام لالانا، ژوئل ماتیپ و ناتانیل کلاین را در اختیار ندارد، فشار بیشتری وارد می‌کند اما اگر لیورپول به فینال برسد، از داشتن ابزار لازم برای قهرمانی مطمئن است.


Page Generated in 0/0056 sec