printlogo


کد خبر: 191698تاریخ: 1397/2/8 00:00
اخبار

سعودی‌ها حامی مالی جنایت  علیه شیعیان نیجریه
شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی در نیجریه که در این کشور زندانی است، گفت عربستان سعودی، هزینه اجرای جنایت زاریا توسط ارتش نیجریه را پرداخت و این نظام، مزدور آمریکا و انگلستان است. طبق این گزارش، شیخ زکزاکی در تماس با فرزندش، ضمن رد شروط حکومت برای آزادی و شیوه گفت‌و‌گو با وی، افزود نمی‌تواند با یک افسر امنیتی گفت‌و‌گو کند. زکزاکی خاطرنشان کرد موضعش را تغییر نمی‌دهد. وی گفت پزشکش گفته وضع جسمانی‌اش بدتر می‌شود و برای توقف بدتر شدن اوضاعش باید عمل کند. مقام‌های نیجریه افزون بر 2 سال پیش، رهبر جنبش اسلامی در این کشور را بازداشت کرده‌اند.
قتل 11 مسلمان توسط مسیحیان
به گفته یک مقام رسمی، ۱۱ مسلمان عضو قبیله هاوسا به دست جمعیتی خشمگین در ماکوردی مرکز ولایت بنو در مرکز نیجریه کشته شدند؛ این در واکنش به حمله به کلیسایی بود که ۱۸ کشته برجا گذاشت. به گزارش خبرگزاری فرانسه، صدها جوان خشمگین به خیابان‌های این ولایت رفته و به مسلمانان که اکثرشان تجار قبیله هاوسا بودند،‌ حمله کردند. مشاور امور اسلامی در ولایت بنو تاکید کرد: ما ۱۱ شهروند خود را از دست دادیم و 5 تن به بیمارستان منتقل شدند. احتمال افزایش تلفات وجود دارد، چرا که برخی سوزانده‌ شده‌اند. در طول سال‌های گذشته صدها نفر در خشونت‌های رخ داده در بنو و دیگر شهرهای نیجریه جان خود را از دست داده‌اند. حملات انجام شده علیه اقلیت‌های مذهبی و قومیتی است.


پیکر رئیس شورای عالی سیاسی یمن
امروز در صنعا تشییع می‌شود
انصارالله: آمریکا عامل اصلی ترور الصماد است
پیکر شهید صالح الصماد، رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن و دیگر افرادی که به همراه او شهید شدند، امروز صبح در مسجد الشعب در صنعا تشییع می‌شود. کمیته برگزار‌کننده مراسم تشییع در بیانیه‌ای از یمنی‌ها خواسته به صورت گسترده در مراسم تشییع پیکر صالح الصماد شرکت کنند. صالح الصماد از رهبران جنبش انصارالله سوم اردیبهشت‌ماه جاری در حمله هوایی ائتلاف سعودی به استان الحدیده واقع در غرب یمن به شهادت رسید. پس از شهادت وی، خالد بن‌سلمان، پسر ملک سلمان پادشاه سعودی که سفیر ریاض در واشنگتن است، اعلام کرد نیروی هوایی عربستان وی را به شهادت رسانده است، در حالی‌ که یک مسؤول بلندپایه جنبش انصارالله که خواست نامش فاش نشود، در این‌باره اعلام کرد الصماد توسط مسؤولان اطلاعاتی آمریکا به شهادت رسید. او گفت: عربستان و امارات تکنولوژی هواپیمای بدون سرنشینی را که با آن خودروی الصماد هدف قرار گرفت، ندارند. رهبر جنبش انصارالله یمن نیز دولت آمریکا را مسؤول ترور صالح الصماد دانست و گفت: این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند. پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن چند روز قبل از شهادت صالح الصماد، یک فروند پهپاد پیشرفته آمریکایی از نوع «ام کیو 9» را بر فراز آسمان الحدیده ساقط کرده بود.


صدور فله‌ای احکام قضایی  علیه مخالفان آل‌خلیفه
رژیم آل‌خلیفه در هیاهوی بحران‌های خاورمیانه و در راس آن بحران سوریه و یمن، به سرکوب مخالفان همچنان ادامه می‌دهد. رژیم حاکم بر بحرین طی هفته گذشته نیز با تشدید روند صدور احکام مختلف اعدام، حبس و سلب تابعیت شهروندان بحرین به مقابله با اعتراضات مردمی رفت. «انجمن حقوق‌بشر بحرین» اعلام کرد تنها در ماه مارس امسال 1668 مورد نقض حقوق‌بشر در این کشور انجام شده که در مقایسه با فوریه 3 برابر شده است. از جمله این موارد نقض حقوق‌بشر، سلب تابعیت از شهروندان بحرینی است که تنها در ماه مارس 2018 تابعیت 24 شهروند بحرینی سلب شده است.
 


Page Generated in 0/0051 sec