printlogo


کد خبر: 191713تاریخ: 1397/2/8 00:00
اخبار

 شبکه توزیع داده تلگرام  در ایران خاموش شد
مجوز صادره مرکز ملی فضای مجازی در سال ۱۳۹۵ درباره استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای پیام‌رسان تلگرام (CDN) در ایران لغو و باطل اعلام شد، همین موضوع باعث کاهش سرعت گسترده در پیام‌رسان تلگرام شده است. خدمت این شبکه توزیع داده بیشتر در حوزه تسریع دانلود فیلم و عکس بوده است. طی ابلاغیه‌ای توسط ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای‌عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی مجوز قانونی صادره آن مرکز در سال 1395 درباره  استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای پیام‌رسان تلگرام (CDN) در ایران لغو و باطل اعلام شده است. بر اساس روال‌های قانونی، «شرکت ارتباطات زیرساخت» موظف است نسبت به خروج این سرورها از مدار اقدام کند و از این پس، ترافیک این پیام‌رسان تنها از طریق «ارتباطات بین‌الملل کشور» راهیابی خواهد شد.


۷۰ درصد بودجه‌های مصوب در جای دیگر خرج می‌شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد بودجه‌های مصوب در جای دیگر خرج می‌شود، گفت: عدم اجرای برنامه‌های مصوب ظلم به کشور و مصداق اسراف بیت‌المال است. حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش آیا امکان خرج بودجه در جای غیرمصوب وجود دارد، گفت: متأسفانه این امکان نه‌تنها وجود دارد بلکه چند سال است که رخ می‌دهد. نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه تخلف و انحراف از بودجه مصوب در چند سال اخیر به بیش از 70 درصد می‌رسد. موسوی‌لارگانی با بیان اینکه تخلف از قانون مصوب فقط محدود به لایحه بودجه نیست، گفت: مثلا در برنامه ششم توسعه نیز این اتفاق رخ داده است و این جای تأسف دارد، زیرا با وجود اینکه خود دولت فرآیند برنامه‌نویسی را شروع می‌کند و سپس مجلس و کمیسیون‌های تخصصی آن را دنبال می‌کنند و کمیسیون تلفیق برای اجرایی کردن آن ماه‌ها وقت صرف می‌کنند و برای تهیه آن هزینه‌های زیادی صرف می‌شود و یک برنامه 5 ساله مصوب می‌شود اما مشاهده می‌شود از این برنامه تنها 30 درصد اجرایی می‌شود. وی با بیان اینکه عدم اجرای برنامه‌های مصوب ظلم به کشور است، گفت: چرا که تمام هزینه‌های تصویب این برنامه از بیت‌المال خرج می‌شود و دولتمردان باید بدانند عدم اجرای برنامه‌ها مصداق اسراف بیت‌المال است. موسوی‌لارگانی درباره دلایل این ادعایش که بیش از 70 درصد بودجه مصوب در جای دیگر اجرایی شده است، گفت: آشکارترین دلیل رجوع به گزارش دیوان محاسبات در پایان سال 96 است که در رابطه با تخلفات بودجه سال 95 ارائه کرد که اسناد آن را در آن زمان برخی روزنامه‌ها منتشر کردند.


شبکه برق ایران، آذربایجان و روسیه یکپارچه می‌شود
معاونان وزرای نیروی ایران، آذربایجان و روسیه در محل وزارت نیروی آذربایجان در باکو، درباره یکپارچه‌سازی سیستم‌های برق ۳ کشور تشکیل جلسه دادند. به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری‌ ای‌پی‌ای، معاونان وزرای نیروی ایران، آذربایجان و روسیه در محل وزارت نیروی آذربایجان در باکو، درباره یکپارچه‌سازی سیستم‌های برق 3 کشور تشکیل جلسه دادند. بر اساس اعلام وزارت نیروی آذربایجان، ایجاد کریدور نیروی شمال- جنوب در جریان نشست روسای جمهور 3 کشور در تهران و در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به باکو مورد بحث قرار گرفته و وظایفی در زمینه توسعه همکاری‌های سیستم‌های 3 کشور به طرف‌ها محول شده بود. به منظور اجرای این وظایف، امضای موافقتنامه همکاری میان شرکت‌های توانیر ایران و آذرانرژی آذربایجان، یکی از گام‌های لازم در مسیر یکپارچه‌سازی سیستم‌های برقی 3 کشور است. همایون حائری، معاون وزیر نیروی ایران هم در این نشست تاکید کرد طرف ایرانی علاقه‌مند به یکپارچه‌سازی سیستم‌های برق با آذربایجان و روسیه است و هر 3 کشور فرصت‌های مساعدی برای صادرات برق دارند. آناتولی یانووسکی، معاون وزیر نیروی روسیه نیز بر اهمیت گام‌های جدی 3 کشور در این مسیر تاکید کرد.


Page Generated in 0/0060 sec