printlogo


کد خبر: 191714تاریخ: 1397/2/8 00:00
اخبار

نرخ محاسباتی ارز در قانون بودجه ۴۰۵۰ تومان است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت نرخ ارز محاسباتی بودجه ۹۷ را ۳۵۰۰ تومان پیش‌بینی کرد اما در قانون ۴۰۵۰ تومان برآورد شد. محمد حسینی در گفت‌وگو با فارس، درباره اینکه با افزایش درآمدهای نفتی از حیث افزایش قیمت نفت آیا درآمدهای بودجه نیز افزایش خواهد یافت،‌ اظهار داشت: طبق بودجه سال 97 دولت می‌تواند حدود 107 هزار میلیارد تومان از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای که بخش اعظم آن نفت و میعانات گازی است، درآمد کسب کند. وی تاکید کرد: در صورتی که قیمت نفت از متوسط مفروض شده یعنی 55 دلار در هر بشکه بالاتر برود، درآمدهای مازاد طبق قانون به حساب ذخیره ارزی خواهد رفت و امکان استفاده آن در بودجه جز از راه قانون وجود ندارد. نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که نرخ تسعیر ارز در لایحه بودجه 3500 تومان پیش‌بینی شد اما اکنون با تک‌نرخی شدن ارز 4200 تومان محاسبه شده است، تصریح کرد: آنچه در بودجه به عنوان نرخ تسعیر ارز وجود دارد برای محاسبات درآمدی است و رقم آن 3500 تومان نیست؛ مسؤولان در یکی از ردیف‌های درآمدی بودجه تحت عنوان مابه‌التفاوت نرخ ارز ناشی از صادرات نفت بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بودند که مجلس با آن مخالفت کرد. وی افزود: با محاسباتی که صورت گرفته نرخ ارز محاسباتی در بودجه سال 97 حدود 4050 تومان است و نه 3500 تومان.


توزیع میوه‌های قاچاق در واحدهای بدون پروانه کسب
 رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با اشاره به فعالیت حدود 2هزار واحد میوه‌فروشی بدون پروانه گفت: توزیع کالاهای قاچاق نیز عمدتا توسط این واحدها انجام می‌شود و این واحدها باید تحت نظارت باشند. اسدالله کارگر در گفت‌وگو با مهر، درباره اینکه همچنان میوه‌های قاچاق در سطح شهر تهران دیده می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه طبق اعلام نماینده اتحادیه ما در میدان مرکزی میوه و تره‌بار، در هفته چند مورد محموله میوه قاچاق در این میدان کشف و ضبط می‌شود. وی ادامه داد: حدود ۳ هزار و ۲۵۰ واحد از اعضای ما دارای پروانه کسب هستند،  بیش از هزار مورد نیز در دست اقدام است ضمن اینکه حدود 2هزار واحد بدون پروانه فعالیت می‌کنند که توزیع کالاهای قاچاق نیز عمدتا توسط واحدهایی انجام می‌شود که نیامده‌اند پروانه کسب دریافت کنند. کارگر درباره اینکه برای مقابله با توزیع میوه در واحدهای فاقد پروانه کسب چه خواهید کرد؟ گفت: این برنامه در ایام بعد  از عید تعریف شده که واحدهای بدون ‌پروانه نیز باید ساماندهی شوند و تحت نظارت قرار بگیرند.


احتمال عرضه سکه در بازار ثانویه بورس کالا
دبیرکل بانک مرکزی با اشاره به دلایل توقف حراج سکه گفت: تردید جدی درباره ادامه حراج در بانک کارگشایی وجود دارد. به گزارش ایبنا، سیدمحمود احمدی، دبیرکل بانک مرکزی درباره دلایل توقف حراج سکه و احتمال ازسرگیری آن اظهار کرد: در حراجی شاهد اتفاقاتی بودیم که برای ما خوشایند نبود، حراج در یک محل انجام می‌شد و کافی بود چند نفر قیمت‌ساز باشند به نحوی که حتی در مواردی بسته‌های ۱۰۰ قطعه‌ای را بالاتر از قیمت بازار می‌خریدند. وی افزود: احساس ما این بود که این محدودیت موجب بهره‌برداری سودجویان و بازارسازی شده بود و به همین دلیل تردید جدی درباره ادامه حراج وجود دارد و در حال بررسی است. دبیرکل بانک مرکزی درباره احتمال برگزاری حراجی سکه در بورس کالا گفت: جلساتی را با رئیس سازمان بورس برگزار کرده‌ایم که سکه حراجی را در بازار ثانویه عرضه کنیم و با توجه به امکانات بورس از حالت عرضه انحصاری خارج کنیم. وی درباره سکه آتی گفت: درباره سکه آتی نیز ملاحظاتی وجود داشت و نظر ما این است که بازار را باید بانک مرکزی به عنوان عرضه‌کننده بسازد که در این باره نیز در حال مذاکره هستیم.


Page Generated in 0/0068 sec