printlogo


کد خبر: 191742تاریخ: 1397/2/9 00:00
اخبار

معاون سازمان امداد و نجات هلال‌احمر عنوان کرد
هزینه 8 تا 10 میلیونی تجهیزات  هر امدادگر
معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: ۶۰ پایگاه امداد کوهستان هلال‌احمر در کشور فعال است اما این حوزه متولی خاصی ندارد.  شاهین فتحی به میزان اظهار داشت: هلال‌احمر متولی امدادرسانی در کوه نیست اما در صورت رخداد حادثه و درخواست کمک، تیم‌های امداد کوهستان برای کمک به یافتن فرد مفقود شده یا مجروح وارد عمل می‌شوند. وی با بیان اینکه امداد کوهستان متولی خاصی ندارد، افزود: در شمال تهران بخشی از ارتفاعات را تیم امداد کوهستان آتش‌نشانی و بخشی را هلال‌احمر تحت پوشش دارد اما نمی‌توان گفت وظیفه پوشش امدادی ارتفاعات با چه ارگانی است. به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، در حال حاضر ۶۰ پایگاه امداد کوهستان از سوی هلال‌احمر در ارتفاعات راه‌اندازی شده است. در این پایگاه‌ها امدادگران با تجهیزات به‌روز مستقر هستند. هزینه هر ست امداد یک امدادگر کوهستان بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است و بودجه زیادی از هلال‌احمر خرج تامین تجهیزات این امدادگران می‌شود. وی تاکید کرد: تجهیزات خریداری شده برای عملیات در کوهستان‌های ایران مناسب است.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز:
تلاش وکلا برای اخذ طلاق در یک هفته تخلف است
رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: تلاش وکلا برای اخذ طلاق در یک هفته غیرقانونی و تخلف است. به گزارش مهر، عیسی امینی گفت: هر طرح و لایحه‌ای که برای بهبود سازمان در نظر گرفته می‌شود، انتظار می‌رود توسط همان نهاد سازماندهی و کارشناسی شود اما کانون وکلا تا امروز درباره کم وکیف طرح آموزش و پذیرش وکالت که در کمیسیون قضایی مجلس مطرح شده است، هیچ اطلاعی نداشت ضمن اینکه شنیدم مرکز مشاوران هم اطلاعی از این طرح نداشت. وی افزود: همه آزمون‌ها و کنکورها ظرفیت محدود دارد و درباره آزمون وکالت هم به همین ترتیب است، ضمن اینکه ظرفیت پذیرش آزمون وکالت، براساس نظر کمیسیونی متشکل از  ۲عضو از دادگستری و یک عضو از کانون وکلا تعیین می‌شود. وی افزود:  ما قصد داریم با قوه قضائیه تعامل کنیم و این تعامل به معنای وابستگی نیست. در این دوره از هیات مدیره حضور بیشتر جوانان که به معنای تغییر نگرش و تغییر مطالبات است را بیشتر شاهد هستیم. وی در پاسخ به این  پرسش که مشاهده شده است برخی وکلا و مشاوران اقدام به تبلیغات اخذ طلاق در یک تا 2 هفته‌ می‌کنند، آیا این رویه قانونی است، گفت: به هیچ وجه تایید نمی‌شود و این اقدام تخلف انتظامی است البته فکر می‌کنم این افراد وکیل نیستند و برخی موسساتی هستند که اقدام به چنین تبلیغاتی می‌کنند.

زمان انتشار کلید سؤالات کارشناسی ارشد
مشاور عالی سازمان سنجش کشور در ارتباط با زمان و نحوه انتشار کلید اولیه سوالات آزمون کارشناسی ارشد توضیحاتی ارائه کرد. حسین توکلی به میزان گفت: سوالات مرتبط با تمام گروه‌های آموزشی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت. وی افزود: افراد علاقه‌مند برای اطلاع از سوالات آزمون می‌توانند به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه کنند. مشاور عالی سازمان سنجش کشور درباره زمان انتشار کلید اولیه سوالات آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ اظهار کرد: کلید سوالات آزمون کارشناسی ارشد روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه منتشر می‌شود. توکلی ادامه داد: شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به پاسخ سوالات آزمون کارشناسی ارشد اطلاعات لازم را کسب کنند. وی از فراهم شدن شرایط به منظور اعتراض داوطلبان از سوالات مطرح شده در آزمون کارشناسی ارشد خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورتی که داوطلبی درباره سوالات و کلید آزمون سوال یا اعتراضی داشته باشد می‌تواند سوال خود را از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی مطرح و از همین طریق نیز پاسخ دریافت کند.


Page Generated in 0/0060 sec