printlogo


کد خبر: 191762تاریخ: 1397/2/9 00:00
مقدم‌فر با اشاره به لزوم تقویت بنیه رسانه‌ای قوه‌قضائیه:
باید برای اقدامات دستگاه قضایی پیوست رسانه‌ای تهیه شود

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اطلاع‌رسانی  بهنگام و داشتن پیوست رسانه‌ای برای اقدامات و اعلامات مهم و جریان‌ساز دستگاه قضایی یک ضرورت مهم است. به گزارش تسنیم، حمیدرضا مقدم‌فر در پانزدهمین گردهمایی روسای کل دادگستری و دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور با بیان اینکه امروز افکار عمومی رکن اساسی است که در تمام عرصه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی یک جنگ تمام عیار در حوزه رسانه‌، عملیات روانی، حتی جنگ ادراکی و جنگ‌شناختی با جمهوری اسلامی به راه انداخته و تلاش می‌کنند با مدیریت افکار عمومی کشور به اهداف خود برسند، ضرورت دارد برای اقدامات و موضع‌گیری‌های مهم قضایی پیوست رسانه‌ای تهیه شود. وی‌ افزود: دقت‌ها، مراقبت‌ها و پیش‌بینی‌های قبل از اقدام در موضوعات حساس و جریان‌ساز اجتماعی می‌تواند پختگی و انسجام ایجاد کند و دستگاه رسانه‌ای دشمن و عوامل داخلی آنان را خلع سلاح کند. مقدم‌فر با بیان مصادیقی از آسیب‌هایی که از ناحیه برخی اظهار‌نظرها و عدم اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به افکار عمومی وارد شده، گفت: در برخی موارد اطلاع‌رسانی از سوی دستگاه قضایی صورت گرفته ولی ‌بهنگام نبوده و این تأخیر باعث شده افکار عمومی توسط رسانه‌های بیگانه و گاهی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های نامعتبر و بعضاً وابسته در داخل مدیریت شود.
استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع دفاع از حقوق عمومی توسط قوه‌قضائیه اشاره کرد وگفت: تیر ماه سال گذشته مقام معظم رهبری در دیدار مسؤولان قضایی به این مهم اشاره کردند و فرمودند: «‌قوه‌قضائیه باید پرچمدار حقوق عمومی در جامعه شود». وی افزود: این یک ظرفیت بزرگ قانونی برای دستگاه قضایی کشور است که تحقق آن بی‌تردید قوه‌قضائیه را متحول می‌کند و آن قوه را تبدیل به پناهگاهی برای آلام مردم و سد محکمی در برابر خائنان و معارضان حقوق عامه و تعدی‌کنندگان به حقوق اجتماعی و اقتصادی، فرهنگی، سیاسی
و امنیتی می کند. مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه خاطرنشان کرد: بی‌تردید چهره قوه‌قضائیه با دفاع قاطع از حقوق مردم و استیفای حقوق عمومی نزد مردم دگرگون شده و آن را به مجموعه‌ای نجات‌بخش، امید‌آفرین و آرامش‌بخش تبدیل خواهد کرد.


Page Generated in 0/0048 sec