printlogo


کد خبر: 191763تاریخ: 1397/2/9 00:00
اخبار

از سوی رهبر انقلاب صورت گرفت
اهدای کلام‌الله مجید به 2 خانواده‌ شهید روستای فردوی قم
در مراسم یادواره سرداران و ۱۱۵ شهید روستای فردوی قم، 2 جلد کلام‌الله مجید اهدایی از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی به مادر و پدر 2 شهید تقدیم شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، روز جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه ۹۷ در مراسم یادواره سرداران و ۱۱۵ شهید روستای فردوی قم،
2 جلد کلام‌الله مجید اهدایی از سوی رهبر انقلاب اسلامی به مادر شهید جاویدالاثر اکبر گلباشی و پدر شهید مدافع حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام مهدی ایمانی تقدیم شد.

«اسنپ» هیچ ربطی به سپاه ندارد
سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه با تکذیب برخی شایعات گفت: به‌رغم برخی شایعات «اسنپ» هیچ ربطی به سپاه ندارد. سردار رمضان شریف در پاسخ به سؤالی پیرامون شایعات مطرح‌شده درباره ارتباط سامانه هوشمند حمل‌ونقل «اسنپ» به این نهاد، اظهار داشت: به‌رغم شایعاتی که از مدت‌ها پیش شنیده شده است، برای تنویر افکار عمومی و آگاهی ملت عزیز ایران تاکید می‌کنیم نه‌تنها «اسنپ» بلکه هیچ یک از سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل شهری، ارتباطی با سپاه نداشته و ندارند. وی افزود: از آحاد مردم شریف بویژه رانندگان زحمتکش و اداره‌کنندگان آژانس‌ها که در ارائه خدمات به شهروندان عزیز با مشکلاتی هم مواجه شده‌‌‌‌اند، انتظار می‌رود به این شایعات توجهی نکنند و عوامل آن را که در تلاش برای تشویش افکار عمومی و تاثیرگذاری بر نگاه جامعه نسبت به سپاه هستند، ناکام گذارند.

برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش
نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی روز گذشته در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. به گزارش فارس، در این جلسه که 8 نفر از عوامل گروهک تروریستی داعش حضور داشتند، متن کیفرخواست یکی از متهمان قرائت شد. براساس متن کیفرخواست قرائت‌شده «س.‌م» یکی از متهمان در سال 94 از کشور خارج شده و به داعش پیوسته است و سال 96 با سلاح و مهمات جنگی در حالی که کمربند انتحاری به خود بسته بوده است وارد کشور می‌شود. علت عدم همکاری مستقیم و اعزام نشدن «س.‌م» به تهران برای انجام عملیات تروریستی در حرم مطهر امام(ره)
و مجلس شورای اسلامی هماهنگی برای انجام عملیات‌های دیگر بوده است. براساس اعلام نماینده دادستان تمام متهمان حاضر در دادگاه در بازه زمانی 17 خرداد 96 تا سوم تیر 96 بازداشت شده‌اند. بین اتهامات متهمان اتهاماتی همچون خرید، حمل و نگهداری سلاح جنگی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین نیز وجود دارد. قاضی صلواتی گفت: این پرونده 26 متهم دارد که کیفرخواست بقیه اعضای گروه نیز در جلسات دیگر و با حضور متهمان و وکلای‌شان قرائت خواهد شد و روز یکشنبه (امروز) جلسه رسیدگی به اتهامات نخستین متهم پرونده است.

آخرین وضعیت طرح سؤال از رئیس‌جمهور
 دولت نماینده‌ معرفی نکرد
نماینده مردم زنجان در مجلس گفت‌: برخی لابی‌گری‌ها نمی‌تواند مانع مطرح شدن سؤال از رئیس‌جمهور در جلسه علنی شود. علی وقفچی در گفت‌وگو با تسنیم،‌ با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری طرح سؤال از رئیس‌جمهور گفت:‌ در آخرین اقدام مقرر شد آقای روحانی نماینده خود را به کمیسیون اقتصادی مجلس معرفی کند. وی افزود:‌ بر اساس آخرین پیگیری‌ها، کمیسیون اقتصادی در 2 نامه جداگانه درخواست معرفی نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور برای پیگیری سوال را به دولت ارسال کرده که تاکنون پاسخی دریافت نکرده است. نماینده مردم زنجان در مجلس تصریح کرد:‌ با توجه به مشکلات اقتصادی کشور از جمله مشکل موسسات مالی و نوسات نرخ ارز،‌  نمایندگان سوال‌کننده از رئیس‌جمهور به جد پیگیر به نتیجه رسیدن این موضوع هستند. برخی لابی‌گری‌ها نمی‌تواند مانع مطرح شدن سوال از رئیس‌جمهور در جلسه علنی مجلس شود.
 


Page Generated in 0/0106 sec