printlogo


کد خبر: 191764تاریخ: 1397/2/9 00:00
اخبار

برجام برای بیستمین مرتبه نقض شد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رأی ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا را نقض آشکار برجام برشمرد و تصریح کرد: این رفتار آمریکایی‌ها حاکی از تمایل نداشتن آنها برای ماندن در برجام است. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به طرح اعمال تحریم علیه ایران به بهانه نقض حقوق‌بشر در این کشور در مجلس نمایندگان ایران اظهار کرد: این طرح اخیرا در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید که این اقدام نشان‌دهنده این است که آمریکایی‌ها همچنان بر خط دشمنی و کینه‌ورزی خود علیه ملت ایران حرکت می‌کنند و تغییری در رفتار آنها مشاهده نمی‎شود. نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: این اقدام مجلس نمایندگان آمریکا قطعا به معنای نقض آشکار برجام به شمار می‌آید. وی تصریح کرد: رأی ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در طول 2 سال و 3 ماهی که از زمان تصویب توافق برجام می‌گذرد، بیستمین اقدام نقض برجام از سوی آمریکا به شمار می‌آید و این کشور در این مدت 20 مرتبه تحریم‌های ناجوانمردانه ناقض حقوق‌بشر به تصویب رسانده و اجرایی کرده‌ است.

هیچ تحریمی را علیه منافع جمهوری اسلامی تحمل نمی‌کنیم
سخنگوی دولت گفت: هیچ تحریمی را علیه منافع جمهوری اسلامی تحمل نمی‌کنیم و با همه آنها مقابله خواهیم کرد. محمدباقر نوبخت در واکنش به برخی خبرها که نشان می‌دهد اروپایی‌ها به آمریکا گفته‌اند در صورت خارج نشدن از برجام، تحریم‌هایی را علیه کشورمان وضع خواهند کرد، گفت: ما هیچ تحریمی را علیه منافع جمهوری اسلامی تحمل نمی‌کنیم و با همه آنها مقابله خواهیم کرد. وی ادامه داد: در همه جلسات اروپایی‌ها تاکید کردند به برجام پایبند هستند و هیچکدام از تحریم‌هایی را که به موجب معاهده برجام تعلیق یا لغو شده،  مجددا بازنمی‌گردانند که تاکنون هم اینگونه بوده است. سخنگوی دولت بیان کرد: اگر اروپایی‌ها یا آمریکا بهانه‌هایی روی موضوعات دیگری داشته باشند، قطعا نسبت به آنها عکس‌العمل نشان می‌دهیم.

سفیر ایران در فرانسه:
آمریکا از ابتدا در مسیر اجرای تعهدات برجامی خود گام برنداشت
به گفته سفیر ایران در پاریس، از همان ابتدا آمریکایی‌ها در مسیر اجرای تعهدات خود گام برنداشته و از هیچ تلاشی برای کارشکنی در مسیر اجرای مفاد این توافق فروگذار نکرده اند.
ابوالقاسم دلفی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در یک مصاحبه زنده با شبکه تلویزیونی Cnews درباره توافق هسته‌ای و تعهد ایران به مفاد آن گفت: برنامه هسته‌ای ما دارای اهداف صلح‌آمیز بوده و بر اساس گزارشات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود کاملا پایبند بوده است ولی در آن سوی قضیه، تعهدات طرف دیگر به اجرا گذاشته نشده است. از همان ابتدا آمریکایی‌ها در مسیر اجرای تعهدات خود گام برنداشته و از هیچ تلاشی برای کارشکنی در مسیر اجرای مفاد این  توافق فروگذار نکرده اند.

مردم ایران روی شعار «مرگ بر آمریکا» پافشاری می‌کنند
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: مردم ایران همچون گذشته روی شعار مرگ بر آمریکا پافشاری می‌کنند و می‌دانند آمریکا دشمن سرسخت‌شان است. مهدی چمران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه ایرانی‌ها در دوره من کمتر «مرگ بر آمریکا» می‌گویند، گفت: این اظهارات در ادامه حرکت‌ها و تلاش‌های بی‌نتیجه ترامپ علیه جمهوری اسلامی است. وی ادامه داد: آنچه در داخل کشور از مردم می‌بینیم برخلاف اظهارات ترامپ است و آنان همان نظر و حالتی را که در اوایل انقلاب نسبت به آمریکا داشتند امروز هم همان حالت را دارند. عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب تصریح کرد: مردم در مذاکرات برجام، بدعهدی‌های آمریکا را دیدند و متوجه شدند سیاست‌های آمریکا هیچ تغییری نکرده،‌ بلکه دشمنی آنان نسبت به کشورمان بیشتر هم شده است.


Page Generated in 0/0053 sec