printlogo


کد خبر: 191841تاریخ: 1397/2/11 00:00
اخبار

رئیس سازمان فناوری اطلاعات خبر داد
تدوین قانون «حریم شخصی» در پیام‌رسان‌های داخلی
رسول سرائیان، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره حمایت این سازمان از تسهیل مهاجرت کاربران به پیام‌رسان‌های بومی و اقدامات فنی در اطمینان‌بخشی نسبت به امنیت پیام‌رسان‌های بومی اظهار داشت: علاوه بر امکانات فنی وزارت ارتباطات برای پیام‌رسان‌های بومی، تقسیم کار توسط مرکز ملی فضای مجازی انجام می‌شود و در حمایت از داده‌های کاربران در پیام‌رسان‌های بومی جلسات فشرده‌ای بین سازمان فناوری اطلاعات ایران، مرکز ملی فضای مجازی و مرکز پژوهش‌های مجلس برای تدوین قانون حریم شخصی در جریان است تا این موضوع نه در قالب یک طرح بلکه در قالب یک لایحه ارائه شود. تلاش می‌کنیم این موضوع در هیأت وزیران تصویب و به مجلس ارائه شود. وی همچنین از دریافت وام 5 میلیاردی توسط 3 پیام‌رسان بومی خبر داد و گفت: یک پیام‌رسان نیز مراحل آخر دریافت وام را پشت سر می‌گذارد. وی اضافه کرد: تا سال 2025 حدود 25 درصد اقتصاد دنیا، اقتصاد دیجیتال خواهد بود. وی ادامه داد: یکی دیگر از پارامترهای اقتصاد، چگالی اقتصاد دیجیتال به معنای میزان دیجیتالی شدن اقتصاد کشورهاست که با شاخص بهره‌وری کل در کشورها تناسب دارد و هر 10 درصد افزایش چگالی اقتصاد دیجیتال به معنی 4/0 درصد افزایش بهره‌وری در کشورهای توسعه‌یافته و 6/0 درصد در کشورهای نوظهور است. وی با اشاره به شکاف 11 درصدی ارائه خدمات در کشور با دنیا گفت: پرکردن این شکاف باید با خدمات انجام شود.


آغاز فرآیند ادغام بانک مهر اقتصاد و مؤسسه ثامن با بانک انصار
با تغییر تابلوهای موسسه مالی و اعتباری ثامن به بانک انصار، همزمان با نیمه شعبان، عملیات یکپارچه‌‌سازی حساب‌های مشتریان آغاز و حساب‌ها به بانک انصار منتقل خواهد شد. به گزارش ایبنا، ادغام 2 موسسه مالی ثامن و مهر اقتصاد در بانک انصار قطعی شده و همزمان با نیمه شعبان تابلوهای موسسه ثامن به بانک انصار تغییر خواهد کرد. در نتیجه این ادغام حساب سپرده‌گذاران نیز به بانک انصار منتقل و حساب‌ها یکپارچه خواهد شد. گفته می‌شود با برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده تعداد شعب بانک جدید به دلیل بالا بودن تعداد شعب بانک انصار، مهر اقتصاد و ثامن پس از ادغام کاهش می‌یابد. یادآور می‌شود بانک انصار در حال حاضر ۱۰۵۶ شعبه دارد که در صورت ادغام با مهر اقتصاد که ۷۳۶ شعبه و ثامن که حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ شعبه دارند تعداد شعب این بانک از ۲۳۰۰ شعبه فراتر خواهد رفت که همین امر موجب اخذ تصمیم مبنی بر کاهش شعب بانک جدید شده است. بر اساس پیگیری‌‌های ایبنا، هم‌اکنون سایت موسسه ثامن از دسترس خارج است و امکان دسترسی به آن وجود ندارد.


قائم‌مقام سابق وزیر راه کم‌کاری خود را توجیه کرد
احتمال عدم تحویل هواپیما به ایران از سوی آمریکا
قائم‌مقام سابق وزیر راه با بیان اینکه ایران‌ایر پیش‌پرداخت تحویل هواپیمای بوئینگ را با تاخیر فراهم کرد، از احتمال عدم تحویل هواپیما به ایران از سوی این کمپانی آمریکایی خبر داد و رفتار منتقدان عملکرد وزارت راه درباره خرید هواپیما را از سر جهل دانست. به گزارش تسنیم، اصغر فخریه‌کاشان، قائم‌مقام سابق و مشاور فعلی وزیر راه‌وشهرسازی در گفت‌وگویی به توجیه خلف وعده تحویل نخستین هواپیمای بوئینگ به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پرداخته و با بیان اینکه ایران‌ایر پیش‌پرداخت تحویل هواپیما را اگر چه با کمی تاخیر فراهم کرد، گفته است: «در قرارداد احتیاط‌های لازم پیش‌بینی شده تا در مقابل ضمانتنامه بانکی پول پرداخت شود. هفته گذشته قرار بود ضمانتنامه صادر شود اما بانک مورد نظر صدور آن را به پس از 22 اردیبهشت (بعد از اعلام تصمیم برجامی ترامپ) موکول و اعلام کرد برای بررسی شرایط فعلا دست نگه می‌دارد. وی با بیان اینکه «پول پیش پرداخت هواپیمای بوئینگ را به همین دلیل آزاد نکردیم»، افزود:‌ حال که بوئینگ در آن موعد مقرر پیش‌پرداخت را دریافت نکرده باید برای تاریخ‌های بعدی (سال 2019 میلادی) پرداخت و تحویل سفارش مذاکره کنیم، بنابراین اتفاق خاصی نیفتاده که عده‌ای چنین هیاهویی را به راه انداخته‌اند. وی با تاکید بر اینکه ممکن است بوئینگ نتواند هواپیمایی را به ایران تحویل دهد، گفت: مجوز اوفک ناشی از تفاهمنامه برجام است، اگر – آمریکا - از برجام خارج شود و اوفک هم مدعی شود این مجوزها در این شرایط جدید باطل است یا اینکه اروپایی‌ها محتاطانه عمل کنند، مشکلاتی پیش می‌آید.


Page Generated in 0/0120 sec