printlogo


کد خبر: 191842تاریخ: 1397/2/11 00:00
اخبار

اخذ ۱۰ ریال عوارض از هر پیامک پس از ۳ سال لغو شد
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نامه‌ای به مدیران ۳ اپراتور موبایل اخذ ۱۰ ریال عوارض از هر پیامک را ملغی اعلام‌ کرد. مجید حقی، معاون رگولاتوری اعلام کرد: اخذ مبلغ ۱۰ ریال بابت عوارض ارسال هر پیامک در سال ۹۷ پشتوانه قانونی ندارد و از تاریخ ارسال نامه (27/1/97) اخذ مبلغ متوقف و تمام وجوه دریافتی در سال جاری به مشترکان بازگردانده شود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی اسفند ماه 93 یک بند الحاقی درآمدی به تبصره 19 لایحه بودجه اضافه کرده بودند که بر اساس آن، اپراتورهای تلفن همراه موظف بودند علاوه بر قیمت هر پیامک، به طور مضاعف مبلغ 10 ریال از ارسال‌کنندگان پیامک دریافت کرده و آن را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کشور واریز کنند.


اختلاف قیمت ۶ تا ۲۸ میلیونی خودرو در بازار و کارخانه
رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران گفت: شرکت‌های خودروسازی از عرضه خودرو به بازار ممانعت می‌کنند و بازار خودرو‌های داخلی دچار آشفتگی شده است. سعید موتمنی در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: شرکت‌های خودروسازی از عرضه خودرو به بازار ممانعت می‌کنند و بازار خودرو‌های داخلی دچار آشفتگی شده است. رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران افزود: به عنوان نمونه شرکت پارس‌خودرو که طی چند روز گذشته از عرضه خودرو ممانعت کرده بود از شب گذشته ۱۰ درصد قیمت‌ها را افزایش داده است. وی با بیان اینکه در خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان، ۶ میلیون تومان، زیر ۵۰ میلیون تومان ۱۳ میلیون تومان، زیر ۶۰ میلیون تومان ۱۶ میلیون تومان و زیر ۱۰۰ میلیون تومان ۱۳ میلیون تومان اختلاف قیمت کارخانه و بازار وجود دارد، گفت: ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ۲۰۶ تیپ ۵، ۴۳ میلیون تومان، ۲۰۷ دنده‌ای ۴۸ میلیون تومان، پژو پارس ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ۲۰۷ اتوماتیک ۶۳ میلیون تومان و تندر پلاس ۶۱ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. موتمنی ادامه داد: در خودرو‌های هایما ۱۳ میلیون تومان، مزدا ۱۸ میلیون تومان، سراتو سایپا ۱۱ میلیون تومان و سوزوکی بین ۲۵ تا ۲۸ میلیون تومان اختلاف قیمت نسبت به کارخانه وجود دارد. رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران با بیان اینکه تقاضا برای خرید کم است اما افرادی که نیاز به خرید دارند ناچار به خرید با قیمت بالا هستند، گفت: زمانی که به اندازه کافی خودرو به بازار عرضه نشود تعادل بهم می‌خورد و موجب افزایش قیمت می‌شود.


برنج خارجی  یک‌ساله ۳۸ درصد گران شد
مرکز آمار ایران متوسط قیمت اقلام خوراکی برای فروردین ۹۷ در مناطق شهری را اعلام کرد که بر این اساس برنج خارجی درجه یک در فروردین امسال نسبت به فروردین سال گذشته 9/37 درصد افزایش داشته است. به گزارش مهر به نقل از مرکز آمار ایران، بر اساس نتایج به دست آمده در فروردین‌ماه ١٣٩٧، بیشترین افزایش قیمت در ماه جاری نسبت به ماه گذشته، مربوط به اقلام گوجه‌فرنگی با 14 درصد افزایش، پرتقال محصول داخل با 8 درصد افزایش و مرغ ماشینی با 2/7 درصد افزایش بوده است. بیشترین کاهش قیمت در ماه جاری نسبت به ماه گذشته مربوط به اقلام پیاز با 9/11 درصد کاهش و تخم‌مرغ ماشینی با 8/9 درصد کاهش است. بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل (فروردین ١٣٩٦) مربوط به برنج خارجی درجه یک با 9/37 درصد افزایش و پس از آن تخم‌مرغ ماشینی با 7/27 درصد افزایش و پیاز با
5/24 درصد افزایش است. بیشترین کاهش قیمت نسبت به فروردین ١٣٩٦ مربوط به گوجه‌فرنگی با 6/41 درصد کاهش (به‌رغم داشتن بیشترین افزایش قیمت نسبت ماه قبل) و پس آن پرتقال محصول داخل با 2/31 درصد کاهش (به‌رغم داشتن رتبه دوم بیشترین افزایش قیمت نسبت ماه قبل) و سیب درختی زرد با 30 درصد کاهش است.
 


Page Generated in 0/0054 sec