printlogo


کد خبر: 191843تاریخ: 1397/2/11 00:00
رئیس پلیس راهور تهران اعلام کرد
اجرای طرح ترافیک جدید از 15 اردیبهشت
مهماندار: طرح جدید نواقصی دارد

گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تشریح جزئیات اجرای طرح جدید ترافیک در تهران، از افزایش 2 ساعته زمان اجرای طرح ترافیک تهران از دهم اردیبهشت ماه خبر داد. به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا مهماندار درباره اجرای طرح ترافیک جدید تهران اظهار داشت: بنا بر اعلام مدیران شهرداری طرح ترافیک جدید در تهران از 15 اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد و آنطور که به ما اطلاع دادند سهمیه سازمان‌ها توزیع شده و افرادی که قصد دریافت مجوز دارند نیز در سایت ثبت‌نام کرده‌اند. وی با بیان اینکه در طرح ترافیک جدید تهران، محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تغییری نکرده است، گفت: اما زمان اجرای طرح ترافیک تغییر کرده و از 6:30 صبح آغاز شده و تا ساعت 19 ادامه خواهد داشت، بنابراین ساعت اجرای طرح ترافیک 2 ساعت افزایش یافته است. مهماندار افزود: در ساعت اجرای طرح زوج و فرد تغییری ایجاد نشده است.
لغو موقت طرح در روزهای پنجشنبه
وی در پاسخ به پرسشی درباره نحوه اجرای ارشادی طرح ترافیک نیز گفت: افرادی که تا 31 اردیبهشت ماه و حداکثر برای یکبار وارد محدوده طرح ترافیک شوند، برای آنها پیامکی صادر شده و از آنها خواسته می‌شود تا 31 اردیبهشت با مراجعه به سایت اقدام به پرداخت عوارض کنند تا جریمه نشوند اما اگر چنین کاری نکنند، جریمه خواهند شد. مهماندار با بیان اینکه طرح ترافیک و زوج و فرد در روز پنجشنبه و جمعه و روزهای تعطیل اجرا نخواهد شد، گفت: البته لغو طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه در حال حاضر موقتی است، چرا که آنطور که مدیران شهرداری به ما گفته‌اند مشکلات ترافیکی در این روز وجود ندارد و ما نیز به طور آزمایشی این طرح را اجرا می‌کنیم اما اگر با مشکلات ترافیکی مواجه شویم ممکن است اجرای طرح ترافیک در این روزها نیز از سر گرفته شود که در حال حاضر و از 15 اردیبهشت طرح ترافیک و زوج و فرد پنجشنبه‌ها اجرا نمی‌شود.
تغییر میزان جریمه
رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در حال حاضر مبلغ جریمه ورود به طرح ترافیک 20 هزار تومان است، گفت: هم اکنون با توجه به اینکه زیرساخت‌ها آماده نیست جریمه ورود به این طرح روزانه همان 20 هزار تومان است و علاوه بر آن افرادی که جریمه می‌شوند باید عوارض استفاده از طرح را نیز پرداخت کنند اما در آینده با تکمیل زیرساخت‌ها به ازای هر ساعت، متخلفان 20 هزار تومان جریمه خواهند شد. وی همچنین در پاسخ پرسشی درباره نصب دوربین‌ها در خروجی‌های طرح زوج و فرد و طرح ترافیک گفت:‌ ما یک سری دوربین در داخل محدوده طرح داریم، البته در برخی خروجی‌ها کافی نبود که تعدادی از سوی شهرداری تأمین شده و در حال تست و آزمایش است.
شرط ورود به طرح ترافیک
مهماندار درباره شرط ورود به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد نیز اظهار کرد: شرط این است که شهروندان حداکثر شارژ یک روز کامل یعنی 36 هزار تومان برای شهروندان عادی را در حساب‌شان داشته باشند و افراد دارای سهمیه نیز باید حداقل یک میلیون تومان در حساب‌شان موجودی باشد. مهماندار با بیان اینکه مباحث مربوط به دریافت عوارض و نظایر آن مربوط به شهرداری است و ربطی به پلیس ندارد، گفت:‌ از نظر پلیس طرح ترافیک تغییر چندانی با طرح‌های دیگر ندارد و تغییر آن در عوارض و... است.
الزام معاینه فنی
وی در پاسخ به پرسشی درباره معاینه فنی نیز تصریح کرد: تمام خودروهای تولید سال 92 و 2014 و قبل از آن نیازمند دریافت معاینه فنی هستند، بنابراین اگر فاقد معاینه فنی باشند از سوی دوربین‌های محدوده زوج و فرد و دیگر دوربین‌ها به ازای هر روز 50 هزار تومان جریمه خواهند شد. رئیس پلیس راهور تهران درباره زمان مجاز معاینه فنی خودروها و اینکه ماه‌ تولید خودرو نیز لحاظ می‌شود؟ گفت:‌ تنها سال لحاظ می‌شود. بنابراین چه خودرویی که در فروردین 92 شماره‌گذاری شده و چه در پایان اسفند 92 شماره‌گذاری شده باشد، جزو خودروهای سال 92 حساب شده و باید معاینه فنی دریافت کند.
طرح جدید نقص دارد
مهماندار در پاسخ به پرسش دیگری که آیا طرح فعلی نقص دارد؟ گفت:‌ این طرح به طور قطع نقص‌هایی دارد اما باید نواقص آن بررسی و رفع شود و شهروندان بدانند اگر نقص منجر به نقض حقوق شهروندی شود حتما جلوی آن خواهیم ایستاد و اجازه نقض حقوق شهروندان را نخواهیم داد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه استاندارد موتوسیکلت‌ها باید ارتقا پیدا کند، گفت: متأسفانه به شکل بی‌حسابی موتوسیکلت تولید شده و درحال حاضر بدون حساب موتوسیکلت‌های شهرستان، بیش از  3 میلیون موتوسیکلت در تهران تردد می‌کند. وی همچنین ادامه داد: موضوع دیگر شیوه ساخت و طراحی موتوسیکلت‌هاست که نباید به گونه‌ای باشد که امکان پرش از جدول برای‌شان فراهم شود، در حالی که ما در کشورهای پیشرفته شاهد این هستیم که طراحی موتوسیکلت اینگونه نیست. سردار مهماندار در خاتمه از طراحی طرحی برای ارائه به شورای ترافیک تهران خبر داد و گفت: در این طرح نسبت به ساماندهی موتوسیکلت‌ها اقدام خواهد شد اما در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای اجرای طرح ترافیک موتوسیکلت‌ها نداریم.
 


Page Generated in 0/0060 sec