printlogo


کد خبر: 191848تاریخ: 1397/2/11 00:00
اخبار

رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد
وقوع سیل و آبگرفتگی  در 13 استان کشور
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در 13 استان کشور گفت: حدود 2 هزار حادثه‌دیده در این زمینه امدادرسانی شدند. مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با وقوع سیل و آبگرفتگی در کشور اظهار داشت: از هفتم اردیبهشت تاکنون 13 استان آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سمنان، فارس،‌ قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه‌و بویراحمد، گیلان،‌ لرستان و یزد درگیر سیل و آبگرفتگی شده است. وی افزود: در این مدت حدود 2 هزار حادثه‌دیده در 40 شهر، روستا و منطقه عشایرنشین امدادرسانی شده و تعداد زیادی نیز اسکان اضطراری یافتند. رئیس سازمان امداد و نجات از تخلیه 31 واحد مسکونی از آب خبر داد و گفت: 13 دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شده و تعداد زیادی چادر، پتو، موکت، ‌نایلون، کنسروجات و خرما میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است. وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر امدادرسانی در استان‌های فارس، خوزستان، کرمانشاه و لرستان ادامه دارد.

رئیس انجمن داروسازان  عنوان کرد
بلوکه شدن نقدینگی داروسازان دربیمه‌ها
 رئیس انجمن داروسازان با اشاره به مشکلات داروسازان و ضرورت تحول در نگاه مدیران نسبت به جایگاه آنها، از نمایندگان مجلس خواست تا ریل‌گذاری لازم برای حفظ دستاوردهای دارویی کشور را از طریق حمایت قانونی از هویت صنفی داروسازان به عمل آورند. محمدباقر ضیا به ایسنا اظهار داشت: مشکلات داروسازان و فشارهای تحمیل شده به آنها، آنقدر زیاد شده که رفع آن به صورت موردی و مقطعی دیگر نمی‌تواند گره‌گشا باشد و درخواست ما از مجلس این است که صیانت از داروسازان را به صورت ویژه مدنظر قرار دهد. وی افزود: انجمن داروسازان ایران به پشتوانه یکصد سال فعالیت صنفی، نگران وضعیت داروسازان سراسر کشور است و به همین دلیل به صورت‌های گوناگون تلاش کرده‌ایم صدای دل‌نگرانی‌های این صنف را به گوش مدیران ارشد کشور برسانیم ولی به نظر می‌رسد کشور نیازمند یک تحول جدی در نوع نگاه و نگرش مدیران نسبت به جایگاه داروسازان است. وی با اشاره به طولانی شدن تاخیر پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر، ادامه داد: پرداخت صورت حساب‌های داروخانه‌ها باید بر مدار قانونی صورت گیرد. نقدینگی داروسازان در سازمان‌های بیمه‌گر، بلوکه شده و توان داروسازان به جای اینکه صرف پاسخگویی به مشکلات مردم شود، متمرکز بر رفع و رجوع طلبکاران شده است.

شرایط معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی شرایط بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان و معافیت از پرداخت حق بیمه نیروی‌های جدید را اعلام کرد. به گزارش مهر، سیدتقی نوربخش گفت: در سال جاری برای کمک به رونق اقتصادی و حمایت از کالای ایرانی، قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان به اجرا در می‌آید و همچنین کارگاه‌های تولیدی در صورت جذب نیروی جدید زیر ٣٤ سال و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر با لحاظ شرایط قانونی معینی از معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار خواهند بود. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال ٩٦ حدود ٧٤ هزار میلیارد تومان برای خدمت‌رسانی به جامعه تحت پوشش این سازمان هزینه شده است که ٥٢ هزار میلیارد تومان از این مبلغ برای پرداخت مستمری بازنشستگان اختصاص یافته است. وی با بیان اینکه در بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز گام‌های بزرگی برای ارتقای خدمات برداشته شده است، گفت: ٧ بیمارستان جدید احداث شده یا در حال احداث است. بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در کرمان، آبادان، دزفول، بیرجند، زابل، عسلویه و ایلام به بهره‌برداری رسیده‌اند.
 


Page Generated in 0/0050 sec