printlogo


کد خبر: 191861تاریخ: 1397/2/11 00:00
اخبار

انتقاد رابرت دنیرو از ترامپ به‌خاطر زیرسؤال بردن رسانه‌ها
بنیانگذار جشنواره فیلم ترایبکا در مراسم اختتامیه این جشنواره از ترامپ و تلاش وی برای زیر سوال بردن حقیقت انتقاد کرد. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، در آخرین شب جشنواره بین‌المللی فیلم ترایبکا ۲۰۱۸ که با حضور رابرت دنیرو بنیانگذار جشنواره برگزار شد، این جشنواره میزبان یک مجموعه مستند جدید از لیز گاربوس بود که با عنوان «رکن چهارم» به گزارش‌های نیویورک‌تایمز و پوشش خبری نخستین سال ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ پرداخت. دنیرو که یکی از مخالفان آشکار ترامپ است به حضار هشدار داد «یاوه‌گویی‌های ترامپ درباره اخبار جعلی» می‌تواند بسیار خطرناک‌تر از حالت فعلی باشد، چون این واژه حالا تبدیل به «یک شعار محبوب برای دیکتاتورها و زورگوها» در سراسر دنیا شده و نمایانگر نیت‌هایی بسیار بدتر است. دنیرو که پیش از نمایش مجموعه «گاربوس» در فستیوال ترایبکا روی صحنه رفته بود با اشاره به همه خبرهای مخالف ترامپ که از سوی وی با عنوان اخبار دروغ و جعلی خوانده می‌شوند، گفت: بامزه است که فقط چون خودت از چیزی خوشت نمی‌آید به آن بگویی خبر جعلی. من خیلی نگران این نیستم که جمهوری‌خواهان بخواهند مزخرف‌های ترامپ درباره اخبار جعلی را باور کنند، من بسیار نگران این هستم که جمهوری‌خواهان اجازه می‌دهند ترامپ به این راحتی حقایق را کنار بزند و واقعیت جایگزین خودش را درست کند. به همین دلیل از روزنامه‌نگارانی که در این فیلم مستند خواهیم دید، بسیار تشکر می‌کنم؛ روزنامه‌نگاران موثق‌نگاری که همه جا خود را متعهد به نشان دادن حقیقت به ما می‌کنند.

«انتقامجویان: نبرد ابدی» رکورددار تاریخ سینما شد
«انتقامجویان: نبرد ابدی» با ۶۳۰ میلیون دلار رکورد بالاترین فروش آغازین جهانی را از آن خود کرد. به گزارش فارس، به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «انتقامجویان: نبرد ابدی» با شروع 250 میلیون دلاری در این روزها در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های فهرست باکس‌آفیس قرار گرفت. «انتقامجویان: نبرد ابدی» با 630 میلیون دلار رکورد بالاترین فروش آغازین جهانی را از آن خود کرد. این فیلم با فروش 250 میلیون دلاری در آمریکا و فروش 380 میلیون دلاری در سطح بین‌الملل و مجموع فروش 630 میلیون دلاری رکورد بالاترین فروش تمام دوران سینما را از آن خود کرد. پیش از این، رکورد پرفروش‌ترین فیلم با 248 میلیون دلار مربوط به «جنگ ستارگان: نیروی بیداری» بود. «انتقامجویان: نبرد ابدی» با کارگردانی برادران روسو فیلمی قهرمان‌محور است که توسط کمپانی ماروِل با هدایت کِوین فیج، بر پرده‌های سینما اکران شده است.


برگزاری‌ آیین اختتامیه جشنواره داستان‌نویسی «بوی خاک»
آیین اختتامیه نخستین ‌دوره جشنواره داستان‌نویسی دفاع‌مقدس «بوی خاک» برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری دفاع‌مقدس، این جشنواره با هدف گرامیداشت و انتقال میراث فرهنگی و معنوی حماسه 8 سال دفاع‌مقدس، شناخت و پرورش استعداد‌های گمنام، گشودن عرصه‌های جدید برای نویسندگان جوان و خلق آثاری با رویکرد خلاقانه در حوزه دفاع‌مقدس برگزار شده است. جشنواره «بوی خاک» علاوه بر استقبال نویسندگان حرفه‌ای با اقبال فراوانی از سوی نویسندگان نوجوان و جوان خلاق و صاحب قلم مواجه شده است. جشنواره «بوی خاک» در بخش «کودک و نوجوان» و «بزرگسال» فراخوان داده بود که پس از جمع‌آوری آثار و انجام مراحل مختلف داوری، در‌ آیین اختتامیه جشنواره برگزیدگان خود را معرفی خواهد کرد. داوری آثار بزرگسال را آقایان دکتر محمد حنیف (سرداور)، علی‌اصغر شیرزادی و کامران پارسی‌نژاد و در بخش کودک و نوجوان را آقایان محمدرضا یوسفی، یوسف قوجُق و خسرو باباخانی برعهده داشتند. بنا بر این گزارش،‌ آیین اختتامیه جشنواره بوی خاک روز پنجشنبه (20 اردیبهشت) از ساعت 15 الی 17، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سالن شبستان، راهروی 11/2، غرفه 4 (غرفه انتشارات علمی و فرهنگی) برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0057 sec