printlogo


کد خبر: 191863تاریخ: 1397/2/11 00:00
خونه‌به‌خونه رسما از فینال حذفی کناره‌گیری کرد
بی‌جنبگی بعد از باخت

مالک باشگاه خونه‌به‌خونه بابل در فاصله 3 روز مانده به فینال جام حذفی انصراف رسمی خود از حضور در این جدال را اعلام کرد. خونه‌به‌خونه بابل که با حذف تیم‌های لیگ برتری به فینال جام حذفی رسیده بود، در آستانه صعود به لیگ برتر در بازی پایانی نتایج به سودش رقم نخورد تا اکنون جنجالی‌ترین تصمیم این فصل فوتبال را به خود اختصاص دهد. هر چند تصور می‌شد بعد از بازی و با توجه به شرایط احساسی موجود، اعلام انصراف خونه‌به‌خونه بابل از حالت رسمیت خارج شود و آنها با توجه به تدارکی که برای این مسابقه دیده‌اند، با حضور در خرمشهر در بزرگ‌ترین بازی تاریخ خود حضور یابند، مالک باشگاه این اعلام را رسمی کرد. قاسم حسن‌زاده، مالک باشگاه خونه‌به‌خونه‌ بابل که چند سالی‌ است تیمداری را در دستور کار قرار داده و روز یکشنبه برای دومین فصل متوالی از صعود به لیگ برتر جا ماند، با توجه به اتفاقاتی که رخ داد گلایه تندی را متوجه فدراسیون‌نشینان کرد و تمایل آنها را برای عدم حضور این تیم در لیگ برتر در نتایج هفته پایانی دخیل دانست. این اتهام البته در ادامه با اعلام خبر عدم حضورشان در مسابقه فینال جام حذفی همراه شد؛ خبری که به سرعت فراگیر شد و واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت. خیلی‌ها تصور می‌کردند در فوتبال حرفه‌ای اتخاذ چنین تصمیمی غیرممکن است و مالک باشگاه خونه‌به‌خونه با توجه به جو موجود و شرایط احساسی چنین تصمیمی را اتخاذ کرده و بزودی از آن صرف نظر خواهد کرد تا تیمش را همچنان در رویای دستیابی به قهرمانی و حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده قرار دهد. اما مالک باشگاه خونه‌به‌خونه این تصمیم خود را قطعی کرد و با ارسال نامه‌ای که ریاست سازمان لیگ را مورد خطاب قرار داده بود، به عدم حضورشان در فینال جام حذفی رسمیت بخشید. قاسم حسن‌زاده در این نامه و خطاب به رئیس سازمان لیگ نوشته است: «لازم به ذکر است به دنبال حوادث و اتفاقات چند هفته پایانی لیگ دسته اول فوتبال کشور و حواشی و مسائل به وجود آمده و مشکوک بودن خیلی از اتفاقات و به‌رغم اینکه بنده شخصا با ریاست محترم فدراسیون بابت این ناعدالتی‌ها و اتفاقات صحبت داشته‌ام و از کمیته‌های اخلاق و صیانت و همچنین حراست فدراسیون درخواست کرده بودم نظارت دقیق‌تری داشته باشند ولی باز هم در روز پایانی بازی‌ها با تغییر زمین بازی و انتصاب داوری که در چند بازی با سوت‌های مشکوک خود شائبه‌هایی را به وجود آورده بود، اوج بی‌عدالتی و ناپاکی فوتبال را دیدیم و انتظار و اشتیاق یک شهر به سخره گرفته شد لذا در اعتراض به این ناعدالتی‌ها و ناپاکی‌ها در فوتبال و تا زمان اتخاذ تصمیم لازم در جهت حراست از اخلاق و منش و مردانگی در فوتبال پاک از حضور در فینال جام حذفی انصراف قطعی خود را اعلام می‌کنیم. ضمنا بلیت بازی و فیش واریزی رزرو هتل آبادان نیز ضمیمه است». اکنون باید دید فدراسیون فوتبال، کمیته اخلاق، کمیته داوران و سازمان لیگ چه تصمیمی در قبال این اتهامات و تصمیم باشگاه خونه‌به‌خونه اتخاذ خواهند کرد.
فینال جام حذفی با ۲ استقلال؟
دیروز این شایعه شکل گرفت که در صورت انصراف خونه‌به‌خونه، فینال جام حذفی بین دو تیم استقلال تهران و استقلال خوزستان برگزار می‌شود. باشگاه خونه‌به‌خونه مازندران اعلام کرده از حضور در فینال جام حذفی انصراف داده است. در صورتی که این انصراف کاملاً قطعی باشد به احتمال فراوان تیم استقلال خوزستان که در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل خونه‌به‌خونه قرار گرفته بود جانشین این تیم مازندرانی در فینال خواهد شد و استقلال تهران روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه باید به مصاف استقلال خوزستان برود و شاهد برگزاری یک فینال تمام استقلالی خواهیم بود. البته روز گذشته فتاحی از مسؤولان سازمان لیگ اعلام کرد در صورت غیبت تیم خونه به خونه در فینال حذفی هیچ تیمی جایگزین این تیم نمی شود.
ویسی: به بازیکنان پیام می‌دهم به تمرینات بازگردند
سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: اگر خونه‌به‌خونه قصد حضور در جام حذفی را ندارد، حق استقلال خوزستان است که در فینال به میدان برود. عبدالله ویسی درباره اینکه با توجه به کناره‌گیری خونه‌به‌خونه قرار است استقلال خوزستان در فینال جام حذفی حاضر شود، گفت:‌ اگر خونه‌به‌خونه قصد حضور در فینال جام حذفی را ندارد، حق استقلال خوزستان است که در فینال بازی کند. وی درباره اینکه بازیکنی مثل موسی کولی‌بالی و برخی نفرات این تیم از اهواز رفته‌اند، عنوان کرد: کولی‌بالی رفته است اما مابقی نفرات که هستند. حق ما است بعد از خونه‌به‌خونه در فینال بازی کنیم و این اتفاق رخ خواهد داد. سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در پاسخ به این سؤال که آیا مشکلی با زمان برگزاری فینال جام حذفی ندارند، عنوان کرد: مشکلی نداریم و هر چیزی که سازمان لیگ بگوید تابع آن هستیم و در همان تاریخی که اعلام کنند بازی خواهیم کرد. ویسی درباره زمان شروع تمرینات مجدد تیمش تصریح کرد: امروز به بازیکنان پیامک می‌دهم و می‌گویم به اهواز بازگردند تا تمرینات را شروع کنیم. ما تابع دستورات سازمان لیگ هستیم و از این مساله پیروی می‌کنیم.
آیا شکست ۶ بر صفر راه‌آهن به نساجی عجیب بود؟
شکست ۶ بر صفر راه‌آهن برابر نساجی که منجر به صعود نماینده قائمشهر به لیگ برتر شد، ممکن است شائبه‌هایی را در ذهن هواداران دیگر تیم مدعی صعود یعنی خونه‌به‌خونه بابل به وجود بیاورد. آیا این شکست راه‌آهن واقعا عجیب بود؟ راه‌آهن تهران که به لیگ دسته دو سقوط کرده است، در آخرین دیدار خود در لیگ دسته یک برابر نساجی قائمشهر قرار گرفت و با نتیجه ۶ بر صفر شکست خورد. پیروزی نساجی با این نتیجه زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم خونه‌به‌خونه بابل با امتیاز برابر با نساجی و فقط به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به این تیم از صعود به لیگ برتر باز ماند. این نتیجه ممکن است شائبه‌هایی را مبنی بر تبانی در این بازی به وجود بیاورد که نظر قطعی در این باره نیازمند بررسی کارشناسانه و دقیق‌تر است.
 با نگاه به نتایج اخیر راه‌آهن متوجه می‌شویم که این تنها شکست پرگل این تیم در این فصل از لیگ دسته یک نبوده است. آنها زمانی که هنوز برای بقا در لیگ دسته یک امید داشتند، با نتیجه 7 بر یک برابر فجرسپاسی شکست خوردند. راه‌آهن که در این فصل جز 6 بازی، تمام مسابقات خود را واگذار کرد، شکست‌های بد دیگری هم در کارنامه خود
ثبت کرده است:
شهرداری تبریز۴- راه‌آهن یک
راه‌آهن صفر- گل‌گهر سیرجان۴
آلومینیوم اراک ۴- راه‌آهن صفر
راه‌آهن صفر- خونه‌به‌خونه ۳
راه‌آهن صفر- بادران ۴
راه‌آهن صفر- شهرداری ماهشهر ۴
همچنین در دیدار رفت تیم‌های نساجی قائمشهر و راه‌آهن، نساجی موفق شده بود با نتیجه 2 بر یک از سد راه‌آهن عبور کند.


Page Generated in 0/0178 sec