printlogo


کد خبر: 191870تاریخ: 1397/2/11 00:00
اخبار

70 کشته و زخمی در حملات تروریست‌های تکفیری به کابل
داعش افغانستان
زیر سایه آمریکا جان‌می‌گیرد
در ماه‌های اخیر اخبار حمایت لجستیکی آمریکا از انتقال تروریست‌ها از سوریه به افغانستان و قتل‌عام مردم این کشور توسط همان تکفیری‌ها، به صورت مداوم در رسانه‌ها تکرار شده‌ که نمود جان گرفتن داعش در افغانستان زیر سایه اشغال نظامی این کشور توسط آمریکا و ناتوست. در حقیقت جنایت‌ها و قتل‌عام‌های مکرر داعش در کابل و شهرهای دیگر افغانستان بویژه علیه شیعیان و اهالی فرهنگ و رسانه نمود بیرونی اخباری هستند که در نهان اتفاق می‌افتند و اگر چه به گوش می‌رسند اما به چشم نمی‌آیند؛ یعنی پراکندن داعشی‌ها در فلات پامیر تحت حمایت آمریکا و خیانت‌های دستگاه اطلاعاتی دولت فاسد اشرف غنی و باز کردن پای آنها به خانه و کاشانه مخالفان اشغال افغانستان توسط غرب. تنها یک هفته پس از انفجار انتحاری خونین عوامل تروریستی داعش در محل ثبت‌نام مردم برای رای‌گیری در غرب کابل که به شهادت بیش از ۶۰ تن از شیعیان هزاره انجامید، جنایتی مشابه در این شهر رخ داد. صبح دیروز انفجاری انتحاری منطقه‌ای دیپلماتیک در کابل، پایتخت افغانستان را لرزاند که ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت. پس از آن، انفجار دیگری هم در محل انفجار نخست روی داد. داعش مسؤولیت هر دو حمله را برعهده گرفته است. انفجارهای دیروز در منطقه «شش‌درک» کابل رخ داد که دفاتر ریاست امنیت ملی، فرماندهی ناتو و سفارت آمریکا در آن قرار دارد. طبق اعلام وزارت بهداشت افغانستان، در این دو حمله 25 نفر کشته و دست‌کم 49 نفر زخمی شدند که 8 خبرنگار و تصویربردار رسانه‌های مختلف و نیز 10 کودک در میان کشته‌شدگان است.  منطقه شش درک در حوزه نهم امنیتی شهر کابل قرار دارد و یکی از مناطق بشدت محافظت شده کابل به حساب می‌آید و در ماه‌های گذشته چندین بار حمله انتحاری توسط افراد پیاده در آنجا انجام شده است.
به گفته کارشناسان، آنچه ردپای آمریکایی‌ها و شرکای غربی‌شان در رشد داعش در افغانستان را آشکار می‌کند فقدان ارتباط نظام‌مند و مجموعه‌وار بین گروهی است که در این کشور خود را شعبه خلافت اسلامی می‌خوانند با هسته مرکزی داعشی‌های عراق و سوریه. در حقیقت ماهیت داعش افغانستان فقط یک «اسم بزرگ» براى شعله‌ور کردن مجدد آتش جنگ در منطقه‌ای حساس بین 4 رقیب بزرگ آمریکا یعنی چین، روسیه، هند و ایران است. ترامپ بر اساس راهبرد امنیت ملى خود سعى دارد رقباى منطقه‌اى آمریکا از جمله ایران، چین، روسیه و حتی هند را بشدت درگیر کند، بنابراین اسم داعش در افغانستان به عنوان گروه تروریستى تحــت هدایت آمریکا که ضررى هــم براى منافع واشنگتن ندارد، مى‌تواند تأمین‌کننده این خواست ترامپ باشد. اگر آمریکایى‌ها مى‌توانستند از طریق طالبان رقباى خود را در افغانســتان درگیر کنند، شاید ســراغ ایجاد گروه جدید تروریستى به نام داعش نمى‌رفتند اما تلاش چند ســاله آنها براى جلب رضایت گــروه طالبان جهت مبارزه با رقباى منطقه‌اى آمریکا به بن‌بست رسید و واشنگتن را به فکر حمایت و هدایت گروه تروریستى جدید انداخت.


تداوم تظاهرات بحرینی‌ها علیه آل‌خلیفه
با گذشت 7 سال از آغاز انقلاب مردمی بحرین علیه دولت این کشور، تظاهرات‌ مردمی در اعتراض به سیاست‌های تبعیض‌آمیز دولت بویژه علیه شیعیان در این کشور ادامه دارد. معاون دبیرکل الوفاق، بزرگ‌ترین جریان اپوزیسیون در بحرین اعلام کرد از سال 2011 میلادی ۴۹ هزار مورد تظاهرات در این کشور برگزار شده است. شیخ حسین الدیهی در صفحه توئیتر خود نوشت: «طبق آمار جمعیت الوفاق، از سال ۲۰۱۱ تاکنون بحرین شاهد ۴۹ هزار تظاهرات برای مطالبه دموکراسی و برپایی حکومت عدالتمند بوده است، این در حالی است که تظاهرات در بحرین ممنوع و مورد سرکوب بوده است».
 


Page Generated in 0/0052 sec