printlogo


کد خبر: 191895تاریخ: 1397/2/11 00:00
اخبار

خود را از بازدارندگی موشکی خلع سلاح نمی‌کنیم
جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: موشک‌ها سرمایه‌های دفاعی کشور هستند و هرگز نمی‌پذیریم خودمان را خلع سلاح کنیم. به گزارش تسنیم، سردار حسین سلامی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج‌فارس که صبح روز دوشنبه در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، تصریح کرد: ما همواره حامی مظلومانی بودیم که مورد تجاوز قرار گرفتند. اگر ما از انصارالله و مردم یمن در مقابل حمله عربستان حمایت می‌کنیم به این دلیل است که اینها مظلوم واقع شدند. اگر از مردم سوریه در مقابل تروریسم حمایت می‌کنیم به‌خاطر درخواست رسمی دولت مستقر و رسمی سوریه است. سردار سلامی با اظهار اینکه همه اعمال جمهوری اسلامی ایران تحت ضوابط و قوانین بین‌المللی انجام می‌شود و هیچ‌گونه تخطی از این قوانین وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دشمنان در همان حال که ما را تهدید می‌کنند، از ما می‌خواهند خودمان را خلع سلاح کنیم؛ این درخواست غیراخلاقی، غیرعقلانی و بلندپروازانه است. جانشین فرمانده کل سپاه در پایان تأکید کرد: موشک‌ها سرمایه‌های دفاعی و عناصر اصلی قدرت بازدارندگی ما هستند و ما هرگز نمی‌توانیم بپذیریم خودمان را از توانمندی بازدارنده خلع سلاح کنیم.

پایان رسیدگی به لایحه جامع انتخابات
سخنگوی شورای نگهبان گفت: بررسی کمیته مشترک دولت، مجلس و شورای نگهبان برای رسیدگی به لایحه جامع انتخابات به پایان رسید. به گزارش باشگاه خبرنگاران، عباسعلی کدخدایی در حاشیه یادواره شهدای حفاظت مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه نهایی کمیته مشترک دولت، مجلس و این شورا برای بررسی لایحه جامع انتخابات گفت: در این جلسات مقرر شد کمیته مشترکی از جانب کارشناسان بخش‌های مختلف دولت، مجلس و شورای نگهبان جلسات منظمی داشته باشند و بررسی‌های‌شان را درباره قانون جامع انتخابات جمع‌بندی و به مجلس اعلام کنند تا در قالب قانون جدید در حوزه انتخابات به تصویب برسد. سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: بررسی‌های این کمیته به پایان رسیده و مطلع شدم رئیس کمیسیون شورا‌های مجلس موضوع را جمع‌بندی کرده است. قرار است جلسه نهایی هم داشته باشیم و متن نهایی را برای پیگیری و بررسی بیشتر به مجلس ارائه کنیم. وی تاکید کرد: البته زمان خاصی را نمی‌توانیم برای ارائه این لایحه به مجلس اعلام کنیم اما همچنان اصرار بر این است که هر چه زودتر در دستور کار قرار بگیرد، زیرا مراحل تصویب آن در مجلس و شورای نگهبان به طور معمول مقداری کند است و باید بحث‌های مختلف کارشناسی انجام شود. کدخدایی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با همت مجلس شورای اسلامی این لایحه را در نیمه اول امسال به مراحل نهایی برسانیم.

۳ اقدام لازم در صورت  خروج آمریکا از برجام
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال خروج آمریکا از برجام در ۲۲ اردیبهشت ماه، 3 اقدام لازم برای پاسخ به این حرکت را تشریح کرد. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با مهر، در توضیح این اقدامات گفت: نخستین کار افزایش نصب سانتریفیوژها بویژه سانتریفیوژهای جدید و پیشرفته‌ای است که در دوره محدودیت روی آنها مطالعه شده است. وی ادامه داد: دومین اقدام این است که درصد غنی‌سازی اورانیوم را متناسب با نیازهای‌مان افزایش دهیم؛ تا قبل از توافق ژنو ما تا ۲۰ درصد غنی‌سازی داشتیم که بر اثر محدودیت‌های برجامی به 67/3 درصد کاهش یافت. بعد از این مرحله هر میزان غنی‌سازی از جمله غنی‌سازی ۲۰ درصد برای تولید رادیوداروهای بیماران سرطانی یا سوخت مورد نیاز پیشران‌های هسته‌ای و باتری‌های زیردریایی نیاز داشته باشیم، باید انجام دهیم. رئیس کمیته هسته‌ای مجلس تصریح کرد: سومین اقدام مربوط به میزان غنی‌سازی است؛ در حال حاضر طبق برجام میزان انباشت سالانه اورانیوم ما نباید بیش از ۳۰۰ کیلوگرم باشد ولی در صورت پایان برجام، هر میزان انباشت که لازم داریم از جمله ۳ تن در سال که ظرفیت آن را هم داریم، باید انجام شود. ذوالنور با تاکید بر اینکه اینها اقدامات حداقلی است که در قبال خروج از برجام باید انجام شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها سایر اقدامات نیز در برنامه نظام قرار دارد که نه به صورت شتابزده، بلکه به صورت متناسب و گام به گام و فرآیندی انجام می‌شود.


Page Generated in 0/0061 sec