printlogo


کد خبر: 191896تاریخ: 1397/2/11 00:00
اخبار

جمهوری اسلامی بر سر برجام  هیچ مذاکره جدیدی نخواهد کرد
 رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی هیچ مذاکره جدیدی درباره برجام نخواهد داشت، مباحث اساسی مربوط به سیاست‌های نظام از جمله توان دفاعی و پیشبرد فناوری موشکی کشور را نیز ازجمله موضوعات غیرقابل مذاکره عنوان کرد. به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به جنگ روانی گسترده اخیر دولت آمریکا علیه ایران به بهانه خروج از برجام، تصریح کرد: آمریکا به گونه‌ای القا می‌کند که گویی تمام آینده ملت و کشور بزرگ ایران وابسته به انتخاب او است. متأسفانه برخی رسانه‌های داخلی نیز به این توهم آمریکا دامن می‌زنند درحالی که نظام، مردم و مسؤولان در برابر این جنگ روانی یکصدا هستند و بر مشکلات فائق خواهند آمد. رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه آمریکا ۴۰ سال به صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر اینگونه جنگ با ایران است، اظهار کرد: مردم ما که در طول این ۴۰ سال در مقابل انواع تهدید‌ها و فشار‌های آمریکا و متحدانش با رشادت هرچه تمام‌تر ایستادگی کرده‌اند، امروز نیز تسلیم این جنگ روانی نمی‌شوند و ما با نگاه به استعداد‌های داخلی و توان درونی خود و همچنین با وحدت کلمه این چالش‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت. آیت‌الله آملی‌لاریجانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی بر سر برجام هیچ مذاکره جدیدی نخواهد کرد و مسائل اساسی نظیر توانمندی دفاعی از جمله مباحث مربوط به فناوری موشکی را نیز که برای دفاع از کیان کشور است به هیچ عنوان قابل مذاکره نمی‌داند.

انتقاد عراقچی از رویکرد اروپا در قبال تخلفات آمریکا در «برجام»
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان از رویکرد اروپا در مقابل بدعهدی‌ها و تخلفات ترامپ در اجرای برجام و تلاش آنها در جلب رضایت او به قیمت تحت فشار قرار دادن ایران انتقاد و آن را اشتباه خواند. عباس عراقچی در دیدار «الیستر برت» معاون خاورمیانه و آفریقای وزیر خارجه انگلیس، ضمن انتقاد از رویکرد کشورهای اروپایی در مقابل بدعهدی‌ها و تخلفات ترامپ در اجرای برجام، تلاش 3 کشور انگلیس، آلمان و فرانسه در جلب رضایت ترامپ به قیمت تحت فشار قرار دادن ایران را سیاستی اشتباه و شکست خورده توصیف کرده و بشدت مورد انتقاد قرار داد. طرف انگلیسی نیز ضمن اعلام پایبندی کامل کشورش به برجام تاکید کرد: انگلیس، خواهان اجرای تمام مفاد برجام از سوی همه کشورها است و این نکته را در مذاکرات خود با طرف آمریکایی مدنظر دارد. در این دیدار همچنین موضوعات مربوط به روابط دوجانبه و بویژه مشکلات مالی ناشی از تعلل دولت انگلیس در اجرای تعهدات خود مورد بررسی قرار گرفت و برت تاکید کرد دولت انگلیس با جدیت در پی رفع این مشکلات است.
 
قاسمی در واکنش به پمپئو:
تداوم حضور مخرب قدرت‌های خارجی در منطقه را توجیه نکنید
سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به اظهارات ضدایرانی پمپئو، وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد. بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات ضدایرانی پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری با وزیر خارجه عربستان‌سعودی در ریاض گفت: آنچه وزیر خارجه آمریکا درباره حضور و نقش جمهوری اسلامی ایران در برخی کشورهای منطقه مطرح کرده است ادعاهایی تکراری، پوچ و بی‌اساس است؛ حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران در 2 کشور همسایه به درخواست دولت‌های قانونی آنان و در راستای مبارزه با تروریسم در منطقه بوده و تا زمانی که دولت‌های مزبور برای مبارزه با تروریسم بدان نیاز داشته باشند، این کمک‌ها ادامه خواهد یافت. سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ادعای دخالت کشورمان در یمن نیز گفت: آنچه به غلط و از سر کذب پیرامون یمن تکرار شده است موضوعی نادرست است که تنها با هدف انحراف افکار عمومی بین‌المللی از جنایاتی که عربستان‌سعودی در تجاوز به این کشور به صورت روزانه مرتکب می‌شود، صورت می‌گیرد و صرفا ادعایی خام و بی‌ارزش برای استمرار جنگ‌افروزی عربستان و تجاوز به یمن و تداوم حضور مخرب و بی‌ثبات‌کننده قدرت‌های خارجی در منطقه است.
 


Page Generated in 0/0082 sec