printlogo


کد خبر: 191897تاریخ: 1397/2/15 00:00
استقلال قهرمان جام حذفی شد
پایان خوش

استقلال در خرمشهر موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد خونه‌به‌خونه بگذرد و قهرمان جام حذفی شود. قهرمانی جام حذفی کمترین پاداش استقلال در ادامه بازی‌های خوب و باکیفیت این تیم در لیگ ایران و بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بود. در دیدار پنجشنبه استقلال به نوعی تمرکز اصلی‌اش بر بازی این هفته مقابل ذوب‌آهن بود و به همین دلیل کیفیت همیشگی‌اش را نداشت اما ویژگی تیم‌های بزرگ همین است که در روز نه‌چندان خوب خود نیز می‌توانند به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند. تیام بار دیگر ویژگی منحصر به فرد خود را نشان داد. تیام بازیکنی است که برای گلزنی تنها به دو موقعیت نیاز دارد که مطمئنا یکی از آنان را تبدیل به گل می‌کند. با توجه به اینکه استقلال موفق به کسب سهمیه آسیایی شده بدون تردید لیگ قهرمانان آسیا از قهرمانی جام حذفی مهم‌تر است و در حالی که استقلال و شفر در نیمه راه بازی‌های آسیایی هستند، اولویت بازی‌های آسیایی است. استقلال توان برتری بر ذوب‌آهن را دارد و پس از این بازی می‌تواند با برنامه‌ریزی درست و جذب بازیکنان مورد نظر شفر در فصل آینده حتی به قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا نیز امیدوار باشد.
مدال‌ها به سرقت رفت
بعد از اهدای جام به بازیکنان استقلال، حدود ۱۵۰۰ نفر از هواداران به زمین مسابقه آمدند و جشن قهرمانی آبی‌ها را به هم زدند. در این میان، مجید حسینی و روزبه چشمی مدافعان استقلال بعد از اهدای مدال قهرمانی به دلیل ازدحام شدید جمعیت با مفقود شدن مدال‌های‌شان مواجه شدند! در 3 سال گذشته که فینال رقابت‌های جام حذفی در خرمشهر برگزار شده شاهد به سرقت رفتن مدال‌های بازیکنان تیم قهرمان بوده‌ایم. بهمنی، مدیر روابط عمومی سازمان لیگ در این باره وعده داد مثل دفعات قبل به بازیکنانی که مدال از دست داده‌اند، مدال بدهد. او بشدت از وضعیت برگزاری جشن ناراحت و عصبانی بود و معتقد بود نیروهای انتظامی حاضر در ورزشگاه نباید اجازه می‌دادند افراد متفرقه روی سکوها بیایند و کار به سرقت مدال و شنل بازیکنان استقلال بکشد.
ادعای شفر: می‌خواهند استقلال موفق نباشد
سرمربی استقلال از عملکرد تیمش مقابل خونه‌به‌خونه تمجید کرد. وینفرد شفر، سرمربی استقلال بعد از پیروزی در فینال جام حذفی گفت: خیلی چیزها راجع به گذشته وجود دارد که درباره آن صحبت کردم. راجع به 4 هفته اول و مشکلاتی که در تیم داشتیم و شرایط روحی و بدنی تیم قبلا صحبت کردم. ما خیلی سخت کار کردیم و خیلی مسائل را در تیم تغییر دادیم. یک راه حرفه‌ای را پیش رفتیم و شما می‌توانید در صورت بازیکنان ما تغییر از ناراحتی به لبخند را ببینید. بازیکنان دیدند که تیم و کادر حرفه‌ای داریم. بازیکنان مسائل تاکتیکی و فن برد حریف را یاد گرفتند. او در ادامه درباره مشکلات پیش آمده در جشن قهرمانی تصریح کرد: بعد از جشن اهدای جام شاهد یک آشوب بودیم و دیدیم همه به داخل زمین ریختند. شاید این موضوع در اینجا یک مقدار عادی باشد. در چند ماه قبل هواداران ما خوشحال نبودند اما الان خوشحالند و موفقیت دارند. هواداران در تهران در خیابان‌ها شادی کردند و با توجه به مشکلاتی که داشتیم این پیروزی مهم بود. هواداران ما می‌توانند برای هواداران در آسیا یک الگو باشند. شفر در ادامه درباره دیدار با ذوب‌آهن اظهار داشت: ما 2 بازی با ذوب‌آهن داریم و امیدوارم بازیکنان مصدوم به تیم ما اضافه شوند. بازی امروز برای ما تمام شده و باید به فکر بازی با ذوب‌آهن باشیم. برای شادی وقت نداریم و بازیکنان مستقیم به هتل می‌روند تا ریکاوری کنند و بازیکنان ملی‌پوش نیز به تمرین تیم‌ملی می‌روند تا برای دیدار بعدی آماده شوند. دوباره ذوب‌آهن را آنالیز می‌کنیم و در انتظار مشخص شدن زمین مسابقه بعدی هستیم. همه و نه فقط بازیکنان برای استقلال کار می‌کنند. شنیدم که مدیرعامل باشگاه و اعضای هیات‌مدیره به نتایج استقلال افتخار می‌کنند. الان خوشحالیم اما 2 بازی بسیار مهم دیگر داریم. سرمربی آبی‌پوشان درباره تمدید قرارداد 2 ساله با آبی‌ها گفت: درباره شایعات از من سوال نکنید، زیرا برای من هیچ است. ما افرادی داریم که از موفقیت امروز ما خوشحال نیستند و بعد از برد ما گریه می‌کنند و آنها شایعه می‌سازند. این افراد مهم نیستند زیرا می‌خواهند استقلال موفق نباشد و به همین دلیل شایعه می‌سازند.
 تیام و مصدومیت از ناحیه لگامنت
مصدومیت مهاجم تیم فوتبال استقلال از ناحیه لگامنت است و وضعیت او برای دیدار با مقابل ذوب‌آهن نامشخص است. مامه تیام در جریان دیدار فینال جام حذفی مقابل خونه‌به‌خونه دچار مصدومیت شد. تیام در جشن قهرمانی استقلال لنگان لنگان راه می‌رفت.
مصدومیت تیام از ناحیه لگامنت است. حضور مهاجم سنگالی استقلال در بازی مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل ذوب‌آهن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. استقلال و ذوب‌آهن در دیدار رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 19:15 روز سه‌شنبه به مصاف یکدیگر می‌روند.
پاداش 9 میلیون تومانی
مدیرعامل باشگاه استقلال پاداش 9 میلیون تومانی برای بازیکنان تیم استقلال بعد از جام حذفی در نظر گرفته است. بعد از پایان این مسابقه بازیکنان در انتظار دریافت پاداش از سوی مدیریت باشگاه بودند که در نهایت سیدرضا افتخاری به بازیکنان وعده پاداش را داد. مدیرعامل باشگاه استقلال به خاطر کسب عنوان قهرمانی مبلغ 450 میلیون تومان در مجموع برای کل تیم در نظر گرفت که این رقم بین بازیکنان و کادر فنی تقسیم خواهد شد. افتخاری به اعضای تیم استقلال وعده داده به هر کدام از آنها مبلغ 8 تا 9 میلیون تومان پاداش قهرمانی پرداخت خواهد کرد.
 


Page Generated in 0/0063 sec