printlogo


کد خبر: 191904تاریخ: 1397/2/15 00:00
اخبار

به مناسبت اعیاد شعبانیه صورت گرفت
موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

رهبر حکیم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۷۱۵ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت اعیاد فرخنده‌ شعبانیه، پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۷۱۵ نفر از محکومانی را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه‌قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفت.

به دنیای استکبار اعلام می‌کنیم
ما قدرتمندیم و ایستاده‌ایم

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌ کرمانی با اشاره به تهدیدات اخیر آمریکا ضد کشورمان گفت: آمریکا و اروپا عزم‌شان را برای از بین بردن اسلام جزم کرده‌اند، الان هم همانند گذشته آمریکا با همراهی اروپا و عربستان و نوکرش اسرائیل به دنبال لطمه زدن به مسلمانان و اسلام هستند. خطیب موقت جمعه تهران خاطرنشان کرد: اخیراً آمریکایی‌ها تلاش‌ دارند اروپایی‌ها، عربستان و اسرائیل را با خود همراه کنند و از این صحنه برخی‌ها متزلزل می‌شوند که مبادا در آنها این اتفاق رخ دهد؛ ما خدا را داریم، اگر آنها قصد جنگ داشته باشند با ما نمی‌جنگند، با خدا خواهند جنگید که قطعاً شکست می‌خورند و نابود می‌شوند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این درخت که ریشه‌هایش در زمین و شاخ و برگ آن رو به آسمان رفته است با تشرهای دشمنان تکان نمی‌خورد، افزود: این اسلام است که در برابر کفر ایستاده و ما افتخار این را داریم علم اسلام را بر دوش داریم. خطیب موقت جمعه تهران تصریح کرد: ما نمی‌ترسیم، ما ارتش، سپاه، شهید حججی‌ها و قاسم سلیمانی‌ داریم و ایستاده‌اند و ما به آنها اعلام می‌کنیم هر چه در مقابل ما بایستند و دست و پا بزنند و هر اقدامی انجام دهند، سیلی محکم خواهند خورد.

بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان با حضور رئیس قوه قضائیه
جلسه بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار می‌شود. به گزارش مهر، تعدادی از طراحان طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان امروز شنبه با آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه دیدار خواهند کرد. این دیدار برای بررسی این طرح و جلب نظر قوه قضائیه برای بررسی و تصویب طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود. قرار است بررسی فوریت و کلیات طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان این هفته در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

تخلف تحصیلی «حسین فریدون» محرز شد
عضو کمیته پیگیری پرونده تحصیلی برادر رئیس‌جمهور اعلام کرد تخلف تحصیلی وی محرز شده و مستندات آن به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. سیدجواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به روند بررسی پرونده تحصیلی برادر  رئیس‌جمهور در کمیسیون آموزش مجلس، اظهار داشت: روند بررسی پرونده تحصیلی «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور در کمیته 3نفره‌ای در کمیسیون آموزش مجلس پایان یافته است. وی با بیان اینکه براساس مستندات و مدارک موجود، تخلف در روند تحصیلی «حسین فریدون» محرز شده است، افزود: بین اعضای کمیته بررسی پرونده تحصیلی «حسین فریدون»، اختلافی وجود دارد مبنی بر اینکه درباره این پرونده چشم‌پوشی شود، بنابراین، طبق تصمیم اعضای کمیته، گزارش در اختیار آقای زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس قرار گرفته است. عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه برخی اعضای کمیته بررسی پرونده تحصیلی «حسین فریدون» معتقدند مشابه چنین تخلفی در دولت‌های گذشته و حتی مجلس نیز رخ داده و بهتر است از آن چشم‌پوشی کرد، اظهار داشت: اگر واقعاً چنین مواردی وجود دارد، باید مدارک و مستنداتش به کمیسیون آموزش مجلس ارائه شود تا مورد پیگیری قرار گیرد.


Page Generated in 0/0106 sec