printlogo


کد خبر: 191910تاریخ: 1397/2/15 00:00
اخبار

 آغاز عملیات ادغام تعاونی اعتبار ثامن در بانک انصار
بانک انصار با ارسال پیامکی به سپرده‌‌گذاران تعاونی اعتباری ثامن، ورود آنها را به جمع سپرده‌‌گذاران بانک انصار تبریک گفت. به گزارش فارس، خبر قطعی توافق برای ادغام تعاونی اعتبار ثامن در بانک انصار، اواخر اسفندماه سال گذشته در یک نشست خبری توسط معاون نظارتی بانک مرکزی مطرح شد. فرشاد حیدری در آن نشست زمان ادغام را بهار 97 اعلام کرد و بر اساس آخرین خبرها، فرآیند ادغام آغاز شده است.  دیروز بانک انصار با ارسال پیامک به سپرده‌گذاران تعاونی اعتبار ثامن ورود آنها را به جمع سپرده‌گذاران بانک انصار تبریک گفت. در پیامک بانک انصار آمده است: با تبریک ولادت پرسعادت حضرت مهدی(عج) و با توجه به ادغام موسسه اعتباری ثامن در بانک انصار، اطلاعات هویتی شما در بانک انصار ثبت شد؛ حضور ارزشمندتان را در جمع خانواده ۱۶ میلیونی بانک انصار گرامی می‌داریم. گفته می‌شود حساب مشتریان تعاونی اعتبار در شرف ادغام ثامن تا 25 اردیبهشت ماه به شبکه شتاب متصل خواهد شد.

نرخ سود بانکی یکسان می‌شود
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ سود بانکی سال قبل با نوساناتی همراه بود اما امسال این نرخ سود را یکسان خواهیم کرد. به گزارش تسنیم، مسعود کرباسیان در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: درباره تهاتر بخش خصوصی با بانک‌ها 100 هزار میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده البته بخش‌هایی که در کنار بخش خصوصی هستند هم می‌توانند از این منبع استفاده کنند بنابراین بخش خصوصی باید در این مسابقه جذب منابع حساس باشد. وی اضافه کرد: موضوع تهاتر بانک‌ها و بخش خصوصی تا 10 روز آینده در دولت نهایی می‌شود. وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین گفت: بیش از 36 میلیارد دلار منابع خط اعتباری خارجی در اختیار داریم که تاکید دولت اولویت بخش خصوصی در استفاده از این منابع است و اینکه بخش خصوصی چرا از این منابع استفاده نمی‌کند در دستور کار ما قرار دارد.

نوسانات ارز، بازار موبایل را راکد کرد
رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی خبر از رکود در بازار موبایل داد و گفت: به دلیل تغییر لحظه‌ای نرخ ارز در کشور، بازار موبایل ثبات ندارد و در رکود است و با وجود قیمت‌های منطقی تمایلی از سوی مردم برای خرید موبایل نیست. مهدی محبی در گفت‌وگو با مهر ادامه داد: هم اکنون امکان ثبت سفارش گوشی برای واردکنندگان به صورت مجدد باز شده و انتقال ارز نیز امکانپذیر است، به همین دلیل واردکنندگان در حال وارد کردن گوشی‌های موبایل به کشور هستند. رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی با بیان اینکه از یک ماه قبل از عید نوروز تاکنون عرضه و تقاضای گوشی در بازار موبایل بشدت افت داشته است، گفت: تا زمانی که شرایط بازار ارز ثابت نشود، نمی‌توان امیدوار به رفع رکود در بازار موبایل بود.

ارائه پوشش بیمه‌های اتکایی  با یورو
رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه تغییر سیستم ثبت از دلار به یورو، تاثیری زیادی بر صنعت بیمه ندارد، گفت: پوشش‌های اتکایی بیمه‌های ایرانی با ارز یورو انجام می‌شود. به گزارش ایبنا، عبدالناصر همتی اظهار داشت: در حال حاضر، حق بیمه برای پوشش‌های اتکایی به طرف‌های اروپایی را به یورو پرداخت می‌کنیم و در زمان بروز خسارت نیز به یورو این خسارت‌ها را دریافت می‌کنیم. رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بیشتر ذخایر ارزی بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه نیز به یورو است؛ با این حال برای پوشش برخی ریسک‌های موجود در صنایع نیاز به دلار و سایر ارزها داریم که این موضوع باعث می‌شود حق بیمه مقداری گران‌تر شود.  وی درباره آخرین وضعیت صنعت بیمه کشور پس از برجام گفت: قبل از تحریم‌ها، روابط بیمه‌ای ایران با بیمه‌گران عمده و اصلی اروپایی بسیار گسترده بود، در حالی که این روابط در دوران تحریم، متوقف شده بود اما بعد از برجام  بتدریج دوباره از سرگرفته شد.  همتی با بیان اینکه در 2 سال گذشته مذاکرات بسیار گسترده و سطح بالایی با بیمه‌گران اتکایی و کارگزاران بیمه‌ای داشتیم، افزود: در مذاکرات با اروپایی‌ها به نتایج خوبی رسیدیم هر چند بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا متاسفانه این مذاکرات دچار شوک شد. 


Page Generated in 0/0161 sec