printlogo


کد خبر: 191927تاریخ: 1397/2/15 00:00
اخبار

«فیلشاه» پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران شد
جدیدترین آمار فروش فیلم‌های سینمای ایران در حالی منتشر شد که فیلم سینمایی «لاتاری» با از دست دادن سرگروه خود همچنان پرفروش است و انیمیشن سینمایی «فیلشاه» پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران شد. به گزارش فارس، در هفته‌ای که گذشت سرگروه‌های سینمایی میهمانان جدید خود را شناختند و 6 فیلم سینمایی «خوک»، «خجالت نکش»، «آن‌ سوی ابرها»، «عصبانی نیستم»، «جشن دلتنگی» و«چهارراه استانبول» از چهارشنبه گذشته (12 اردیبهشت‌ماه) نمایش خود را آغاز کردند. اما بر اساس تازه‌ترین جدول فروش ارائه‌شده توسط دفاتر پخش آثار سینمایی، میزان فروش آثار حاضر در اکران اول نوروز امسال به ترتیب «مصادره» 14 میلیارد تومان، «لاتاری» 12 میلیارد و 840 میلیون تومان، «به وقت شام» 12 میلیارد تومان، «لونه زنبور» 7 میلیارد و 883 میلیون تومان، انیمیشن «فیلشاه» 5 میلیارد و 123 میلیون تومان و «فراری» 486 میلیون است. بر اساس این گزارش، آمار فروش فیلم‌های سینمای ایران در حالی منتشر شد که فیلم سینمایی «لاتاری» با از دست دادن سرگروه خود همچنان پرفروش است و انیمیشن سینمایی «فیلشاه» پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران شد. این رکورد، پیش از این در اختیار انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» بود.


برگزاری دوره آموزشی طراحان گرافیک هیأت در قم
هنرمندان طراح- ‌گرافیک هیأتی از سراسر کشور در جوار مسجد مقدس جمکران، یک دوره فشرده آموزشی- ‌تخصصی را گذراندند. به گزارش «وطن امروز»، سومین کارگاه 2روزه از مجموعه کارگاه‌های خط در گرافیک با عنوان «خطوط مبتنی بر ساختار هندسی» به همت جامعه ‌ایمانی ‌مشعر در شهر مقدس قم برگزار شد. این مجموعه کارگاه‌ها، ذیل دوره تخصصی هیأت ‌هنر با هدف رشد و ارتقای توانمندی هنرمندان هیأتی، به‌صورت فصلی برگزار می‌شود. دوره تخصصی هیأت ‌هنر، شامل مجموعه‌ای از دوره‌ها، کارگاه‌ها و کارسوق‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف هنری است که به ‌صورت اختصاصی برای هنرمندان هیأتی برگزار می‌شود. در این کارگاه طی 8 جلسه فشرده در 2 روز متوالی پنجشنبه و جمعه، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه به تبیین نقش خطوط مبتنی بر ساختار هندسی در طراحی پوستر پرداخته‌ شد. هنرمندان شرکت‌کننده در این دوره ضمن بهره‌گیری از محضر استاد مسعود نجابتی و استاد حمیدرضا کشاورزی‌میاندشتی از اساتید برجسته و نامی در این رشته، به اجرا و مشق عملی تحت نظر اساتید نیز پرداختند. بنا بر اعلام دبیرخانه، چهارمین کارگاه خط در گرافیک در روزهای اول و ۲ شهریورماه برگزار خواهد شد.


آکادمی اسکار بیل کازبی و رومن پولانسکی را اخراج کرد
2چهره شناخته‌شده صنعت سرگرمی آمریکا که چند دهه است درگیر اتهام‌های رفتارهای غیراخلاقی شده‌اند، در جدیدترین جلسه آکادمی اسکار از عضویت آن اخراج شدند. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، هیات مدیره آکادمی هنرها و علوم سینمایی در رای اخیر خود اعلام کرد بیل کازبی بازیگر و رومن پولانسکی کارگردان از میان اعضایش اخراج می‌شوند. این تصمیم در جدیدترین ملاقات هیات‌مدیره گرفته شد. این حرکت یک هفته پس از آن از راه می‌رسد که کازبی رسما درباره 3 مورد تعرض جنسی که پرونده آنها توسط آندرا کانستند علیه او مطرح شده بود، گناهکار شناخته شد. تا به حال حدود ۶۰ زن به کازبی اتهام تعرض وارد کرده‌اند که تعدادی از آنها در جلسه دادگاهی احساسی‌ شهادت دادند. پولانسکی ۴۰ سال است فراری بوده، یعنی از زمانی که در سال ۱۹۷۸ حین انتظار برای دریافت رای دادگاه از ایالات متحده گریخت. این پرونده طی چند دهه گذشته چرخش‌های عجیبی داشته چون دفتر دادستان لس‌آنجلس سعی کرده او را به کشور بازگرداند و شکست خورده و او هم سعی کرده از دور پرونده را حل کند. هاروی واینستین، تهیه‌کننده سرشناس هالیوود هم سال گذشته پس از انتشار گزارش‌های افشاگرانه نیویورک‌تایمز و نیویورکر درباره سوء‌رفتار جنسی از آکادمی اخراج شد.


Page Generated in 0/0048 sec