printlogo


کد خبر: 191929تاریخ: 1397/2/15 00:00
نمایشگاه کتاب

آثار جدید علیرضا قزوه در نمایشگاه کتاب
علیرضا قزوه از انتشار 2 عنوان از کارهای جدیدش و توزیع آنها در ایام برگزاری سی‌ویکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. به گزارش تسنیم، علیرضا قزوه، شاعر، از انتشار کارهای جدیدش در ایام برگزاری سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: مجموعه «صاحب دل» عرض ارادت شاعران به نبی مکرم اسلام(ص) است که در قالب رباعی گردآوری شده است. به گفته او؛ در این مجموعه سروده‌هایی از گذشته تا به امروز در این قالب جمع‌آوری و عرضه شده است. بخشی از سروده‌های این مجموعه به سفر شاعران به قونیه اختصاص دارد که شاعران در این سفر 100 سروده برای رسول مهربانی نذر کردند. مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری همچنین از انتشار تصحیح تذکره «مقالات‌الشعرا» خبر داد و گفت: این اثر از سوی کتابخانه مجلس به چاپ رسیده است. قزوه با بیان اینکه پیش‌تر 2 تذکره «کلمات‌الشعرا» و «مردم دیده» را تصحیح کرده‌ام و این سومین کار من در حوزه تصحیح متون است، اضافه کرد: تذکره «مقالات‌الشعرا» تالیف قیام‌الدین حیرت اکبرآبادی است که مؤلف آن را در 30 سالگی به پایان برده است. سی‌ویکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران از 12 اردیبهشت‌ماه به مدت 10 روز میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در مصلای امام خمینی(ره) است.

ناشر برگزیده سال 96 با 30 عنوان کتاب به مصلا آمده است
«کتابستان معرفت» که به عنوان ناشر برگزیده سال 96 معرفی شده، با 30 عنوان کتاب چاپ اول به نمایشگاه کتاب تهران آمده است. به گزارش فارس، نشر «کتابستان معرفت» که در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان ناشر برگزیده معرفی شد در این دوره با آثار متعددی به نمایشگاه آمده است. بر اساس این گزارش، این ناشر با قریب به 50 عنوان اثر در نمایشگاه شرکت کرده است که از این بین 30 عنوان از آنها از نمایشگاه سال 96 تا سال جاری روانه بازار کتاب شده است. این گزارش می‌افزاید که بیش از 10 عنوان از این کتب چاپ 97 است که نشر کتابستان معرفت در سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران به مخاطبان خود عرضه می‌کند. این ناشر برگزیده که 2 سال پی در پی به عنوان ناشر برگزیده معرفی شده، با ترجمه آثار مختلفی از زبان‌های مختلف بتازگی شاخه جدیدی در فعالیت‌های خود باز کرده است. این گزارش می‌افزاید که علاوه بر تجدید چاپ‌های متعدد برخی کتب این ناشر رمان «سنگی که نیفتاد» اثر محمدعلی رکنی از این ناشر سال گذشته برگزیده جایزه شهید حبیب غنی‌پور شده بود که این نشان می‌دهد آثار این ناشر موردپسند داوران ادبی و محافل آنها قرار گرفته است. غرفه انتشارات کتابستان معرفت در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش عمومی واقع در شبستان مصلا، راهروی 19، غرفه 5 واقع شده که علاقه‌مندان می‌توانند به غرفه آن مراجعه کنند.
 
«تحیر» حمیدرضا برقعی را در نمایشگاه کتاب بخوانید
آخرین کتاب سیدحمیدرضا برقعی، شاعر آیینی، از سوی نشر فصل پنجم منتشر شد. به گزارش تسنیم، آخرین کتاب سیدحمیدرضا برقعی، شاعر برجسته آیینی، با نام «تحیر» که شامل فرازهایی از زندگی امیرالمومنین علی(ع) است، در سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. «تحیر» چهارمین مجموعه شعر مستقل برقعی پس از «طوفان واژه‌ها»، «قبله مایل به تو» و «رقعه» است که سال گذشته از سوی نشر ثالث منتشر شد و امسال توسط نشر فصل پنجم وارد بازار نشر می‌شود. این کتاب شامل یک مثنوی- غزل علوی است  و در 16 فصل مجزا،  وقایع تاریخی صدر اسلام و ستایش امیرالمومنین علی(ع) را با زبان و نگاه شاعرانه‌ای که مختص برقعی است، روایت می‌کند. جامه‌دران بخش نخست کتاب است که شاعر در آن به میلاد حضرت علی علیه‌السلام پرداخته و فروردین فصل پایانی آن. همچنین بخش نهم کتاب با عنوان صیقل از قصیده‌واره‌ای زیبا تشکیل شده است. این مجموعه شعر تاکنون با استقبال کم‌نظیر مخاطبان مواجه شده است. چاپ چهارم این کتاب از سوی نشر فصل پنجم با قیمت 12هزار تومان در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.


Page Generated in 0/0058 sec