printlogo


کد خبر: 191941تاریخ: 1397/2/15 00:00
تداوم پیشروی‌های ارتش سوریه در جنوب دمشق
تروریست‌های داعشی در حجرالاسود قیچی شدند

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه تروریست‌ها در جنوب دمشق، کنترل مناطقی در حجرالاسود را در دست گرفت. طبق این گزارش، ارتش سوریه کنترل میدان العلم در منطقه حجرالاسود را در دست گرفت و توانست این منطقه را از اردوگاه الیرموک جدا کند. در مقابل نیروهای دیگر ارتش نیز در بخش غربی منطقه پیشروی کرده و کنترل مسجد بلال حبشی را در دست گرفتند. خبرگزاری رسمی سوریه نیز پنجشنبه گزارش داد نیروهای ارتش سوریه از شرق و غرب منطقه حجرالاسود پیشروی کرده و این محله را به 2 بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده‌اند. ارتش سوریه با این اقدام، خطوط امداد‌رسانی عناصر داعش در این محله را به کل قطع کرده است. محله حجرالاسود یکی از بزرگ‌ترین محله‌های دمشق و از مهم‌ترین مقرهای داعش در این منطقه است. محاصره حجرالاسود از این جهت اهمیت دارد که سرکرده‌‌های داعش در این منطقه حضور دارند و با آزادسازی این منطقه، سایر تروریست‌های داعش در مناطق دیگر دمشق تسلیم خواهند شد. ارتش سوریه روز چهارشنبه پس از خروج تروریست‌ها از اردوگاه یرموک، نیروهای خود را در مناطقی که پیش‌تر تحت اشغال این تروریست‌ها بود، مستقر کرد و تجهیزات نظامی به این منطقه فرستاد تا یک محور عملیاتی جدید را علیه داعش در این منطقه ایجاد کند. ارتش سوریه از 2 هفته پیش عملیات پاکسازی جنوب دمشق را کلید زده است. در همین راستا، بر اساس توافق ارتش سوریه با تروریست‌های حاضر در شهرک‌های «یلدا، ببیلا و بیت‌السحم» قرار است تروریست‌ها از این شهرک‌ها خارج و به شمال سوریه منتقل شوند.
استعفای علوش از جیش‌الاسلام
محمد علوش، مسؤول سیاسی گروه تروریستی «جیش‌الاسلام»، از مهم‌ترین گروه‌های شورشی مخالف دولت سوریه، استعفا کرد. استعفای علوش بعد از دستاوردهای میدانی مهم ارتش سوریه و مجبور شدن جیش‌الاسلام به ترک بسیاری از مناطق از جمله غوطه شرقی دمشق و قلمون شرقی صورت گرفت.
سقوط جنگنده سوخوی روسیه
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک فروند جنگنده سوخو30 این کشور روز پنجشنبه در سوریه سقوط کرده است. هر دو خلبان این جنگنده سوخو30 جان خود را از دست دادند. گفته می‌شود این جنگنده مورد هدف قرار نگرفته و دلیل احتمالی سقوط آن وارد شدن پرنده به موتور هواپیما بوده است.


Page Generated in 0/0133 sec