printlogo


کد خبر: 191956تاریخ: 1397/2/16 00:00
اخبار

گلایه تهیه‌کننده «فیلشاه» از حذف سرگروه این انیمیشن پرفروش
تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» گفت: این انیمیشن سینمایی در هفته هفتم اکران به فروش 5 میلیاردی رسیده است؛ در حالی که این آمار در «شاهزاده روم» در پایان اکران به دست آمد. به گزارش فارس، حامد جعفری، تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» درباره کسب رکورد پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران توسط این اثر سینمایی، گفت: بسیار خوشحالم که گروه هنرپویا بار دیگر توانست عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما را دریافت کند. پیش از این انیمیشن «شاهزاده روم» که ساخته گروه خودمان بود، این عنوان را در اختیار داشت. مهم‌ترین نکته درباره این موضوع مدت هفته‌هایی است که انیمیشن سینمایی«فیلشاه» نسبت به «شاهزاده روم» به رقم 5 میلیارد رسیده است. انیمیشن سینمایی«شاهزاده روم» در پایان اکران خود به فروش 4 میلیارد و 900 میلیون رسید اما در حال حاضر«فیلشاه» در هفته هفتم خود به فروش 5 میلیارد و 200 میلیون تومان دست یافته است. نکته دیگر این است که در زمان اکران «شاهزاده روم» ما در اکران رقیب قدرتمندی نداشتیم اما انیمیشن «فیلشاه» در اکران نوروزی با 5 فیلم سینمایی مدعی و پرمخاطب اکران خود را آغاز کرد و رقابت بسیار سنگینی در جذب مخاطب وجود داشت. انیمیشن سینمایی«فیلشاه» در این روزها بر خلاف سایر فیلم‌های سینمایی،‌ رشد مخاطب داشته است و به همین خاطر ما از شورای صنفی نمایش درخواست کردیم سرگروه آزادی را یک هفته بیشتر در اختیار ما قرار دهد اما شورای صنفی نمایش برای اینکه بتواند فیلم‌های بیشتری را در سال جاری به نمایش در آورد، با درخواست ما موافقت نکرد.


ادامه تصویربرداری «شرایط خاص» وحید امیرخانی
تصویربرداری سریال «شرایط خاص» به کارگردانی وحید امیرخانی این روزها در کارخانه‌ای ادامه دارد. به گزارش «وطن‌امروز»، تصویربرداری سریال تلویزیونی «شرایط خاص» این روزها در کارخانه‌ای در حاشیه تهران ادامه دارد و تاکنون تمام بازیگران مقابل دوربین رفته‌اند. تولید این سریال به کارگردانی وحید امیرخانی و تهیه‌کنندگی سیدمرتضی فاطمی تاکنون از مرز 60 درصد گذشته است و تصویربرداری آن تا یک ماه آینده ادامه دارد. تصویربرداری این مجموعه پرلوکیشن‌ تاکنون در تهران بوده اما قرار است گروه تولید بزودی سفری به شهر دیگری داشته باشند تا بخش‌های جدیدی را جلوی دوربین ببرند. «شرایط خاص» که نگارش فیلمنامه آن برعهده حسین تراب‌نژاد و احسان لطفیان بوده، یک کمدی قصه‌گو است و بخشی از این موقعیت با جابه‌جایی شخصیت در طول داستان رخ می‌دهد. این مجموعه نگاهی گذرا به دفاع‌مقدس نیز دارد و مضامین اجتماعی جدی با زبانی طنز در آن طرح می‌شود. کامبیز دیرباز، بهرام افشاری، پروانه معصومی، نادر سلیمانی، سیروس گرجستانی، کاظم سیاحی، مریم سعادت، شهره سلطانی، سوگل قلاتیان، معصومه رحمانی، صحرا اسداللهی، مصطفی ساسانی و اسدالله یکتا ترکیب بازیگران سریال «شرایط خاص» را تشکیل می‌دهند.

سریال طاهره دباغ ساخته می‌شود
برش یکساله‌ای از زندگی زنده‌یاد «طاهره دباغ» در قالب یک مجموعه تلویزیونی در مرحله نگارش قرار دارد. به گزارش فارس، داستان یکساله زندگی طاهره دباغ با نام اصلی مرضیه حدیدچی در قالب سریال ۱۸ قسمتی برای شبکه 5 سیما تولید می‌شود.  بنا بر این گزارش، نام اولیه این سریال «خواهر طاهره» نام دارد و رسول صانعی کار نگارش آن را بر عهده دارد.  این سریال زندگی مرحوم دباغ را از سال 59 تا 60 به تصویر می‌کشد و اتفاق‌های مهم این دوره یکساله از زندگی وی را نشان می‌دهد.  زنده‌یاد «طاهره دباغ» محافظ شخصی خانواده امام خمینی(ره) در پاریس، از بنیان‌گذاران سپاه پاسداران پس از پیروزی انقلاب 1357 ایران و نماینده مجلس شورای اسلامی ایران بود. رسول صانعی پیرامون نگارش این فیلمنامه اظهار داشت: در تحقیقات متوجه شدم طاهره دباغ طی 3 مرحله‌ای که به اسارت ساواک درآمده توانسته آنها را فریب دهد. بار سوم که از زندان آزاد می‌شود ساواک اطمینان دارد که او حتما خواهد مرد و خانم دباغ بعد از بهبودی نسبی در بیرون از زندان می‌تواند از کشور خارج شود.
 


Page Generated in 0/0047 sec