printlogo


کد خبر: 191957تاریخ: 1397/2/16 00:00
اخبار

قائم‌مقام نمایشگاه کتاب خبر داد
دعوت از رهبر انقلاب  برای بازدید از نمایشگاه کتاب
قائم‌مقام نمایشگاه کتاب پیرامون بازدید رهبر انقلاب از سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توضیحاتی ارائه داد. به گزارش فارس، نشست خبری روزانه نمایشگاه کتاب با حضور امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم‌مقام نمایشگاه کتاب برگزار شد. شهرام‌نیا در این نشست درباره حضور رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب اظهار داشت: اینکه قطعی اعلام شده باشد ایشان از نمایشگاه بازدید خواهند کرد یا خیر هنوز مطلبی منعکس نشده اما ما نیز مانند شما اهالی رسانه چشم‌انتظار هستیم در مصلای امام خمینی در محضر ایشان باشیم. وی گفت: تا این لحظه رسما موضوعی به ما انعکاس داده نشده ولی از طریق آقای صالحی، وزیر ارشاد دعوت از ایشان انجام شده است.

صفارهرندی در سومین نشست «شنبه های انقلاب»:
به لحاظ سرانه مطالعه  جزو 20 کشور اول دنیا هستیم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به نظرم مدعیان روشنفکری اجازه دهند غرب آن‌طور که هست به داخل معرفی شود و آنطور که غرب خودش را معرفی می‌کند مردم با آن آشنا شوند و روشنفکران آن را سانسور نکنند. به گزارش فارس، نشست چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با موضوع کتاب در مصلای تهران برگزار شد. محمدحسین صفارهرندی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم با اشاره به آمار نشر کتاب در سال‌های پیش و پس از انقلاب گفت: مقایسه میان جمهوری اسلامی با دوران پهلوی مقایسه ناجوانمردانه‌ای است؛ زیرا در حوزه کتاب امروز در آخرین آماری که منتشر شده میزان نشر کتاب به بیش از 100 هزار عنوان کتاب رسیده اما در دوره پهلوی این میزان در حد یک هزار عنوان کتاب بوده است و از این رو این مقایسه‌ها خنده‌دار است. حتی در سرانه مطالعه هم ایران امروز در میان 20 کشور اول دنیاست هر چند رقم قابل قبولی نیست. وی با اشاره به برنامه‌هایی که از سوی نهادهای مختلف برای ترویج کتابخوانی برگزار می‌شود، گفت: یکی از اقداماتی که برای همگانی کردن رجوع به کتاب انجام شد که حتی تشکل‌های غیردولتی هم در آن سهم داشتند این بود که شاهد انتشار گسترده برخی کتب در طرح‌های تشویقی بودیم. بخشی از کتاب‌ها که در زمینه شمارگان نظیر ندارند مربوط به حوزه دفاع‌مقدس است.


رکوردشکنی «انتقامجویان»  در کمترین زمان
فیلم «انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت» در زمانی رکوردشکن به کلوپ میلیاردی‌ها ملحق می‌شود. به گزارش مهر، «انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت» که تاکنون و تنها در ۹ روز به رقم فروش ۹۰۰ میلیون دلار رسیده انتظار می‌رود در همین هفته فروشش را به رقم یک میلیارد دلار برساند. به این ترتیب این فیلم در ۱۰ یا ۱۱ روز یک‌میلیاردی می‌شود که در هر حال یک رکورد محسوب می‌شود. «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» دیگر محصول دیزنی که تاکنون عنوان سریع‌ترین فیلم یک میلیاردی شده را در اختیار داشت در ۱۲ روز این جایگاه را کسب کرده بود. دیزنی سازنده «انتقامجویان» اعلام کرده این فیلم پنجشنبه ۴۸ میلیون دلار فروش کرد که 5/15 میلیون دلار آن از بازار آمریکا و ۳۲ میلیون دلار از بازار بین‌المللی کسب شد. قابل توجه اینکه «انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت» هفته پیش با رکوردی که حداقل ۱۰۰ میلیون دلار بیش از رکورد فیلم پرفروش قبلی است وارد بازار فیلم جهان شد. «انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت» را برادران روسو کارگردانی کرده‌اند و ترکیبی از همه ابرقهرمانان مارول را گرد آورده است. این فیلم در عین حال برای گرامیداشت دهمین سال فعالیت شرکت مارول استودیوز بر پرده سینماها رفته است. نکته کلیدی دیگر برای این فیلم این است که «انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت» نخستین فیلم تاریخ سینماست که به طور کامل با دوربین‌های آیمکس فیلمبرداری شده است و به همین دلیل تاکنون ۴۱ میلیون دلار در سینماهای آیمکس فروش کرده است.
 


Page Generated in 0/0048 sec