printlogo


کد خبر: 191959تاریخ: 1397/2/16 00:00
جنجال تونل افتخار رئال برای بارسا
معمای بزرگ

لیگا سنتی دارد که در آن بعد از قطعی شدن قهرمانی یک تیم، در بازی‌های باقیمانده فصل تیم‌های حریف پیش از شروع مسابقه به نشانه‌ احترام برای‌شان تونل افتخار درست می‌کنند، سنتی که در برخی لیگ‌های اروپایی دیگر، از جمله لیگ برتر انگلیس هم شاهدش هستیم اما زیدن‌الدین زیدان از 2 هفته پیش اعلام کرده بود به بازیکنانش گفته برای بازی ال کلاسیکوی برگشت این سنت را زیر پا بگذارند.
منطق زیدان برای این تصمیم به جا نیاوردن همین سنت از سوی بارسایی‌ها در ال کلاسیکوی رفت این فصل در ماه دسامبر بود، وقتی رئالی‌ها بعد از فتح جام باشگاه‌های جهان به لالیگا بازگشته بودند. بحث تونل افتخار در هفته‌های اخیر به قدری داغ شده که بازیکنان 2 تیم هم واردش شده‌اند. یوردی آلبا گفته رئالی‌ها باید این سنت را به جا بیاورند و سرخیو راموس جوابش را داده که خودش و هم‌تیمی‌هایش حاضر به تن دادن به این کار نخواهند بود.
گراهام هانتر، کارشناس برجسته فوتبال اسپانیا در اسکای اسپورت درباره این داستان چنین نظری دارد: «این روزها در اسپانیا بحث و جدل زیادی در این باره بوده. دپورتیوو هفته پیش بعد از قهرمانی بارسا در کوپادل‌ری، در ریازور برای آنها تونل افتخار زد و من با خودم گفتم چه کار قشنگی.
اگر جای بارسایی‌ها بودم واقعا خیلی به این قضیه فکر نمی‌کردم و اصراری برای زدن تونل افتخار نداشتم. حتی آندرس اینیستا هم گفته این اصلا مساله مهمی نیست اما به هر حال تماشای به جا آوردن این سنت از سوی بازیکنان دپور، در حالی که بازی مرگ و زندگی برای بقای‌شان در لالیگا را هم پیش‌رو داشتند، واقعا حس خوبی داشت، حسی از دوران قدیم، وقتی ورزشکاران در بالاترین سطح هم خیلی راحت‌تر به هم احترام می‌گذاشتند.
به نظرم این داستان ریشه در فصل
08-2007 دارد، وقتی رئال قهرمان شده بود، بارسا به برنابئو رفت و برای‌شان تونل افتخار زد و در پایان بازی 1-4 در هم کوبیده شد. بعضی‌ها در رسانه‌ها این داستان‌ها را با هم قاطی کرده‌اند و زیادی جدی‌اش گرفته‌اند. ته قضیه اینها همه بخشی از سرگرمی فوتبال است، اینکه از رئالی‌ها بپرسید خب شما هم حاضرید لطف بارسایی‌ها را جبران کنید؟ گویا پاسخ منفی است».
تری گیبسون، دیگر کارشناس فوتبال اسپانیا در اسکای اسپورت هم نظر خودش را درباره جنجال تونل افتخار چنین بیان می‌کند: «به نظرم رئالی‌ها باید تونل افتخار بزنند، مثل کاری که بازیکنان دپور، آن هم در آن بازی حساس کردند. این نشانه احترام است و اگر این کار را نکنند جنجالی بی‌خود و بی‌جهت به پا می‌شود. فوتبال فقط یک بازی است، مساله مرگ و زندگی نیست. یک تونل افتخار زدن هیچ زحمتی برای رئالی‌ها ندارد.
هر دو تیم بازیکنانی دارند که در تیم‌های ملی‌شان همبازی هستند و برای همین به نظرم بهتر است سر و صدای بی‌جهت راه نیندازند. ناراحتی رئالی‌ها از دست بارسا برای نزدن تونل افتخار بعد از قهرمانی‌شان در جام باشگاه‌های جهان است ولی این سنت معمولا فقط جام‌های داخلی و چمپیونز لیگ را در بر می‌گیرد. این داستان بی‌خودی بزرگ شده. حقیقت اینجاست که نه رئالی‌ها با زدن تونل افتخار حقیر می‌شوند و نه بارسایی‌ها معنی خیلی جدی‌ای از آن می‌گیرند».
 


Page Generated in 0/0042 sec