printlogo


کد خبر: 191981تاریخ: 1397/2/16 00:00
اخبار

پیام‌رسان‌های داخلی 10 میلیونی شدند
با شروع فیلترینگ تلگرام استقبال کاربران فضای مجازی روز به روز از پیام‌رسان‌های داخلی بیشتر و بیشتر شده است و در یک بازه زمانی کوتاه یک ماهه این پیام‌رسان‌ها توانسته‌اند نزدیک به 10 میلیون کاربر فعال را جذب کنند. مهدی انجیدنی، مدیر پیام‌رسان گپ در یک نشست خبری، از 10 میلیونی شدن تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی با وجود فضاسازی‌های منفی خبر داد و گفت:  پیام‌رسان‌ها تجمیع‌کننده کسب‌وکارها هستند و کسب و کار راحت‌تر صورت می‌گیرد و کسانی برنده و موفق می‌شوند که بستر کسب‌وکار را به صورت تجمیع کالا و خدمات انجام دهند. مدیر پیام‌رسان ایرانی گپ با اشاره به خدمات این پیام‌رسان اظهار کرد: اطلاعات، خدمات، بازی و سرگرمی، چت 2 نفره و ایجاد گروه، کسب درآمد، کیف پول همراه، ارسال و درخواست وجه و ارسال عکس و ویدئو از ویژگی‌های این پیام‌رسان داخلی است. مدیر پیام‌رسان ایرانی گپ با اشاره به اینکه ما باید برای پایداری کسب‌وکار تلاش کنیم، افزود: کل پیام‌رسان‌های دنیا از 3 روش حفاظت از اطلاعات کشور همانند پیام‌رسان‌های بومی اروپا، جلوگیری از خروج اطلاعات و پرداخت هزینه از سوی کشورها و تجارت و خرید و فروش کسب درآمد می‌کنند. انجیدنی  به معضلات کسب‌وکار فضای مجازی و فراهم آمدن زمینه جرم و رشد بزهکاری در این‌گونه فضاها اشاره کرد و گفت: انواع و اقسام کلاهبرداری‌های میلیونی در فضاهای مجازی انجام می‌شود که از هیچ طریقی قابل پیگیری و شناسایی نیست اما در پیام‌رسان گپ، تمام پرداخت‌ها قابل شناسایی و مشخص است و ما تنها به عنوان واسطه بین خریدار و فروشنده عمل می‌کنیم.


تخم‌مرغ یک‌ساله ۵۵ درصد گران شد
بر اساس گزارش رسمی بانک مرکزی، نرخ تخم‌مرغ 6/54 درصد، مرغ 3/22 درصد، گوشت قرمز 9/19 درصد و لبنیات ۷ درصد در یک‌سال اخیر گران شده است. بر اساس اعلام بانک مرکزی، متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی کالاها در یک‌سال اخیر، با گرانی ۷ تا ۵۵ درصدی روبه‌رو بوده است. بر این اساس، گروه‌های لبنیات 7 درصد، تخم‌مرغ 6/54 درصد، گوشت قرمز 9/19 درصد، مرغ 3/22 درصد، چای 9/20 درصد و روغن نباتی 1/2 درصد نسبت به هفته مشابه سال قبل افزایش داشته‌ است. همچنین قیمت خرده‌فروشی گروه‌های حبوب ۲/۲، میوه‌های تازه 4/7، سبزی‌های تازه 0/9 درصد و قند و شکر 2/7 درصد در مدت مشابه کاهش یافته است. از سوی دیگر قیمت خرده‌فروشی گروه‌های برنج 1/0 درصد، حبوب 4/0 درصد، میوه‌های تازه ۲/۲ درصد، سبزی‌های تازه 9/1 درصد، مرغ 3/0 درصد و چای 3/0 درصد در هفته منتهی به 7 اردیبهشت نسبت به هفته قبل از آن کاهش یافته است. در عین حال، قیمت خرده‌فروشی گروه‌های تخم‌مرغ 1/3 درصد، گوشت قرمز 6/4 درصد، قند و شکر 8/0 درصد و روغن نباتی 1/0 درصد در این مدت نسبت به هفته قبل از آن افزایش یافت و قیمت گروه لبنیات در مدت مشابه ثابت بوده است.


آب و برق 7 درصد گران شد
افزایش ۷ درصدی قیمت آب و برق روی قبوض مصرفی مردم برای هر خانواده در هر ماه به اندازه قیمت یک نان بربری است. به گزارش تسنیم، رضا اردکانیان،‌ وزیر نیرو در حاشیه سومین جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌های بهره‌برداری و نگهداری در صنعت آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با مصوبه دولت افزایش 7 درصدی قیمت آب و برق از ابتدای اردیبهشت ماه اجرایی شده که این افزایش قیمت در سبد اقتصاد خانوار بسیار ناچیز است. وی افزود: اگر قیمت برق را واقعی نکنیم کشور وارد چرخه‌ای می‌شود که در نهایت ممکن است موجب خاموشی شود؛ هزینه‌ای که تک‌تک مردم برای تحمل خاموشی پرداخت خواهند کرد به مراتب بیشتر از افزایش قیمت است. اردکانیان افزود: در حال حاضر 3 میلیارد مترمکعب پساب داریم که تصفیه نمی‌شود، بلکه موجب آلوده شدن آب‌های موجود نیز می‌شود.
 


Page Generated in 0/0066 sec