printlogo


کد خبر: 192007تاریخ: 1397/2/16 00:00
اخبار

سند ۲۰۳۰ مبانی دینی و مذهبی نسل ‌آینده را هدف گرفته است
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی
با اشـاره به اینکـه سرمایــه انسانـــــی در دسـت آمـوزش‌وپـرورش
است، نسبت به اجرای سند ۲۰۳۰ در گوشه و کنار کشور به صورت مخفیانه هشدار داد. به گزارش رسا، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی دیروز در دیدار جمعی از مدیران اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به اهمیت برنامه‌‌ریزی برای تعلیم و تعلم، خاطرنشان کرد: ما افتخار می‌کنیم تابع مذهبی هستیم که این قدر به علم و عالم اهمیت می‌دهد و امیدواریم در مسیر مسؤولیت خود موفق باشید. وی با بیان اینکه فضای مجازی به ابزاری برای فساد تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: به همین میزان باید ابزار تهذیب اخلاق و پاکی نفس هم بیشتر شود؛ ما معتقدیم برای پیشرفت مسائل آموزش‌وپرورش یک مثلثی هست که باید اصلاح شود و آن برنامه، کتاب و معلم است. آیت‌الله مکارم‌شیرازی ابراز داشت: در آموزش‌وپرورش هنوز هم گاهی افراد نفوذی پیدا می‌شوند، البته جامعه معلمان جامعه‌ای مورد احترام است ولی به ما خبر می‌رسد در برخی مراکز سند 2030 در حال اجراست که به طور کلی مبانی دینی و مذهبی را بین فرزندان ما خراب می‌کند. وی عنوان داشت: باید مراقب برنامه‌ها و کتاب‌ها باشیم و حرکات غیرمسؤولانه را رصد کنیم، بنابراین عمل شما عبادت است و مسؤولیت شما هم سنگین است، چرا که همیشه در کنار کوه‌‌های بلند، دره‌‌های عمیق وجود دارد.

آمریکا در برجام با حیله و نیرنگ جلو آمد
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی با اشاره به لزوم هوشمندی مسؤولان در مقابله با دشمن تأکید کرد آمریکا در قضیه برجام با حیله و نیرنگ جلو آمد. به گزارش رسا، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی دیروز در دیدار رئیس سازمان بسیج سازندگی و جمعی از مسؤولان سپاه علی بن ابیطالب علیه‌السلام قم با اشاره به تأکید قرآن کریم بر عمل و کار عنوان کرد: قرآن کریم به ما دستور داده هر آنچه به سختی به دست ما رسیده را با قوت حفظ کنیم، از این رو انقلابی که با این سختی به دست ما رسیده است و برای آن جنگ‌‌های مختلفی را پشت سر گذاشته‌‌‌‌‌ایم را باید با تمام وجود صیانت کنیم. حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی تأکید کرد: نگه داشتن انقلاب به معنای حفظ معیارها و شاخصه‌‌های آن است، از این رو شما نیز باید بسیجی‌‌‌هایی تربیت کنید که با قدرت از انقلاب صیانت کنند؛ دشمنان ما بویژه یهود از همان اول با اسلام مخالف بوده و این دشمنی خود را با انقلاب اسلامی ما ادامه می‌دهند، بنابراین ما باید بیدار و هوشیار باشیم تا مبادا حیله و نقشه‌ها و فریب‌‌های آنها بر ما اثر بگذارد. وی تأکید کرد: امروز آمریکا برای برجام مرتب بازی درمی‌آورد، چرا که از همان ابتدا با کلک و فریب جلو آمد، از این رو ما همیشه نیازمند آمادگی فکری و تجهیزاتی در برابر دشمنان هستیم.

ایرادات لایحه «معاهده پالرمو» فراتر از اشکالات تایپی است
سخنگوی شورای نگهبان گفت: ابهامات موجود در لایحه پالرمو [مصوب مجلس] بسیار زیاد است.  به گزارش تسنیم، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری با خبرنگاران به ایرادات و ابهامات موجود در لایحه «الحاق دولت ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی» اشاره کرد و گفت: در لایحه پالرمو علاوه بر اشکالات و امکانات موجود در مصوبه، متن ارسالی در برخی موارد صراحتا با برخی متن‌های منتشره که در ماده 41 معتبر شناخته شده‌اند، مطابقت ندارد، در مواردی نیز تطابق آن دارای ابهام است. در چندین بند، این لایحه دارای ایراد بود که یک بخش ترجمه واژه‌ها بود؛ در تمام طول سند که در برخی موارد باید دولت درخواست‌‌کننده و در برخی موارد دولت درخواست‌‌شونده ذکر می‌شد، در هر دو بخش دولت درخواست‌کننده ذکر شده بود، در واقع آنچه به شورای نگهبان ارسال شده جابه‌جایی در ترجمه نسبت به متن اصلی است.  سخنگوی شورای نگهبان همچنین با اشاره به ابهامات موجود در لایحه پالرمو گفت: در بندهای متعددی از جمله مواد 16 و 18 معاهده پالرمو، عبارت «دولت درخواست‌کننده» و «دولت درخواست‌شونده» به اشتباه به کار رفته که در بندهای زیادی از ماده 18 لایحه نیز فقط عبارت «دولت درخواست‌کننده» به کار رفته است، زیرا یک دولت نمی‌‌تواند هم درخواست معاضدت را مطرح کند و هم درخواست آن را قبول کند!  کدخدایی تاکید کرد: ابهامات موجود در لایحه پالرمو [مصوب مجلس] بسیار زیاد است که ما آن را به مجلس اعلام کردیم.
 


Page Generated in 0/0052 sec