printlogo


کد خبر: 192008تاریخ: 1397/2/16 00:00
اخبار

سرنوشت برجام بدون آمریکا  چه خواهد شد؟
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اگر قرار باشد آمریکایی‌ها از طریق خروج از برجام یا نقض توافقنامه مجددا تحریم‌ها را برقرار کنند، استمرار محدودیت‌ها برای کشورمان قابل توجیه نخواهد بود. علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه ملت، در رابطه با اظهارات سناتور آمریکایی مبنی بر عدم خروج ایالات متحده از برجام و تمدید توافق برای مدت کوتاهی، گفت: باید اذعان کرد ترامپ بازنده بازی‌ای است که درباره برجام شروع کرده است. نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی توافق مهم بین‌المللی توسط کشور آمریکا مورد نقض قرار می گیرد یا تهدید به نقض می‌شود، عملاً با حیثیت بین‌المللی این کشور بازی می‌شود و نشان می‌دهد ایالات متحده در عرصه بین‌الملل قابل اعتماد نیست. وی ضمن تاکید بر اینکه ایران پایبندی همیشگی به توافقنامه‌‌های بین‌المللی داشته لذا به توافقنامه برجام نیز احترام می‌گذارد، تصریح کرد: البته باید اذعان کرد اگر قرار باشد آمریکایی‌ها از طریق خروج از برجام یا نقض توافقنامه مجددا تحریم‌ها را برقرار کنند، طبیعتا با توجه به اینکه معادله دوسویه است، استمرار محدودیت‌ها برای کشورمان قابل توجیه نخواهد بود. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این زمینه خاطرنشان کرد: بنابراین منتظر تاریخ مورد نظر ایالات متحده خواهیم ماند و بر اساس تصمیمات آنها اقدامات پیش‌بینی‌شده لازم وارد مرحله اجرا خواهد شد. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چندی پیش وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد ایران خروج آمریکا از برجام را تلافی خواهد کرد و در این صورت دیگر توافقی وجود نخواهد داشت که ایران در آن باقی بماند.

رزمایش مشترک ایران و عمان
با مشارکت‌ شناورهای ارتش و سپاه
طی روزهای آینده رزمایش مشترک دریایی بین ایران و عمان برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، صبح دیروز سرتیپ راشد بن‌سعید البلوشی، معاون عملیات و برنامه‌ریزی رئیس ستاد نیروهای مسلح عمان در صدر یک هیات نظامی برای شرکت در چهاردهمین کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان وارد تهران شد. در جریان برگزاری این کمیسیون پیرامون مسائل دوجانبه نظامی و امنیتی بین 2 کشور مذاکره شد. در این کمیسیون همچنین بنا شد رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی بین نیروی دریایی عمان و نیروهای دریایی ارتش و سپاه با مشارکت شناورهای مرزبانی ناجا طی چند روز آینده در آب‌های خلیج‌فارس برگزار شود. کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان از پایدارترین کمیسیون‌های مشترک نظامی در منطقه است که  طی سال‌های برگزاری آن روابط دو کشور توسعه یافته است.

گلایه طراحان طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان از لاریجانی
دهقان از گلایه طراحان طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان از رئیس مجلس به جهت تعویق بررسی آن خبر داد. محمد دهقان، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، راجع به روند بررسی طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان»، اظهار داشت: قرار بود این طرح دوم اردیبهشت‌ماه در مجلس مطرح شود اما آقای لاریجانی، رئیس مجلس گفت «درباره این طرح، جلسه هماهنگی با قوه‌قضائیه و شورای نگهبان برگزار کنیم که اگر ایرادی دارد، برطرف شود تا بتوانیم طرح جامعی تدوین کنیم که شورای نگهبان به آن ایرادی وارد نکند». وی با اشاره به گله طراحان طرح از هیات‌رئیسه و رئیس مجلس گفت: بهتر بود جلسات هماهنگی با شورای نگهبان و قوه قضائیه طی 2 ماه گذشته که طرح مطرح و رسانه‌ای شده بود، برگزار می‌شد، زیرا ما نظرات شورای نگهبان و قوه قضائیه را جویا شده‌ بودیم و این طرح را به یکی از اعضای شورای نگهبان و برخی مسؤولان قوه قضائیه ارائه کردیم تا نظرات‌شان را در این باره به ما اعلام کنند. پس از جمع‌آوری نظرات این افراد به‌لحاظ تخصصی جلساتی را برای تأمین این نظرات در تدوین طرح، با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر کارشناسان برگزار کردیم تا دیدگاه‌های خود را
مطرح کنند.


Page Generated in 0/0056 sec