printlogo


کد خبر: 192065تاریخ: 1397/2/17 00:00
حسن روحانی صبح دیروز در سبزوار خواستار وحدت مردم و همه گروه‌های سیاسی در مقابل آمریکا و اسرائیل شد اما بعدازظهر در نیشابور اظهارات تفرقه‌افکنانه خود را به‌خاطر یک پیام‌رسان خارجی تکرار کرد
حالا برعکس!

گروه سیاسی: حسن روحانی می‌گوید دولت او تدابیر لازم را انجام داده است و دونالد ترامپ در 12 ماه مه ‌هر تصمیمی درباره برجام بگیرد، تغییری در زندگی مردم ایران ایجاد نخواهد شد.
به گزارش «وطن امروز»، حسن روحانی که دیروز در سفر به استان خراسان رضوی، به سبزوار رفته بود در جمع مردم این شهر به اقدام احتمالی دولت آمریکا در قبال توافق هسته‌ای اشاره کرد. حسن روحانی که جمعه‌شب با انتشار یک مطلب عجیب درباره فیلترینگ تلگرام در صفحه اینستاگرام خود، باعث شد رسانه‌های معاند وجود شکاف و دودستگی در حاکمیت ایران را القا کنند، در اجتماع مردم سبزوار گفت باید همه مردم ایران و همه جریان‌های سیاسی، از چپ و راست تا اصولگرا و اصلاح‌طلب، در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی وحدت داشته باشند. او به صورت ویژه درباره برجام و اقدام احتمالی دولت آمریکا درباره این توافق گفت که ترامپ هر تصمیمی درباره این توافق بگیرد، برنامه لازم برای آن وضعیت در ایران در نظر گرفته شده است. رئیس دولت دوازدهم بر همین اساس گفت ترامپ هر اقدامی در قبال توافق هسته‌ای انجام دهد، تغییری در زندگی مردم ایجاد نخواهد شد. حسن روحانی درباره ارز و دلار هم گفت جای نگرانی نیست و دولت سالانه 30 میلیارد دلار ذخیره خواهد کرد و به همین خاطر مشکلی ایجاد نخواهد شد. روحانی با وجود این اظهارات، در ادامه سخنرانی خود آنجا که مربوط به شروط رئیس‌جمهور آمریکا برای ماندن در توافق هسته‌ای بود، مقداری محتاطانه سخن گفت. دونالد ترامپ از ژانویه تاکنون در اظهارات خود 3 شرط را به عنوان شروط دولت آمریکا برای عدم خروج از توافق هسته‌ای مطرح کرده است؛ دائمی شدن محدودیت‌های هسته‌ای ایران (که در برجام درج شده)، محدود شدن توان دفاع موشکی ایران و تغییر سیاست‌های منطقه‌ای ایران. ترامپ قرار است 12 مه ‌/22 اردیبهشت، درباره ادامه حضور آمریکا در توافق هسته‌ای تصمیم بگیرد. اگرچه برخی شواهد احتمال خروج آمریکا از برجام را تقویت می‌کند اما یک گمانه دیگر نیز وجود دارد و آن اینکه ترامپ یک بازه زمانی کوتاه برای تحقق شروط خود از طریق مذاکرات اروپا و ایران در نظر بگیرد. به هر حال چه ترامپ رسما خروج آمریکا از برجام را اعلام کند و چه با عدم تمدید تعلیق تحریم‌های ایران، یک بازه زمانی کوتاه برای تحقق شروط خود و بازگشت مجدد به این توافق تعیین کند، در هر 2 حالت آمریکا از برجام خارج شده است.  حسن روحانی دیروز در اظهارات خود در رابطه با شرط ترامپ درباره محدودیت موشکی تصریح کرد، ایران به هیچ‌وجه درباره توان دفاعی خود مذاکره نخواهد کرد اما درباره شرط ترامپ در حوزه تغییر سیاست‌های منطقه‌ای ایران، به گونه‌ای دیگر حرف زد و باب گفت‌وگو را نبست. روحانی گفت ایران درباره منطقه و گروه‌های تروریستی، حاضر به گفت‌وگو در هر جایی است. روحانی این را هم گفت که همانگونه که با روسیه و ترکیه درباره سوریه مذاکره شد، درباره یمن نیز ایران حاضر است با دیگر کشورها مذاکره کند.
آمریکا پشیمان می‌شود؟
حسن روحانی دیروز در سبزوار در ارتباط با تصمیم آمریکا در مواجهه با برجام که قرار است طی یک هفته آینده اعلام شود، گفت: آمریکایی‌ها یا از برجام خارج می‌شوند‌ یا به آن لطمه می‌زنند یا راه آمریکا و اروپا از هم جدا می‌شود. وی خطاب به مردم ایران گفت: آمریکا در برابر ملت ایران کاری از پیش نمی‌برد. طی 40 سال گذشته علیه ملت ما، کارشکنی‌هایی کرده است اما هیچ‌گاه در برابر ملت ما موفقیت به دست نیاورده است. این بار هم دومرتبه دچار اشتباه می‌شود. روحانی با بیان اینکه برای هر تصمیم ترامپ، برنامه داریم، خاطرنشان کرد اگر آمریکا از برجام خارج شود، بزودی دچار پشیمانی تاریخی می‌شود. وی در ادامه گفت: از چند ماه پیش تمام دستورات لازم به بخش‌های اجرایی کشور داده شد. به سازمان انرژی اتمی دستورات لازم ارائه شده و من چند روز پیش هم درباره مسیر روشن‌مان مجدد با آنها صحبت کردم.
به گزارش فارس، روحانی با اشاره به تصمیمات ارزی دولت نیز گفت: اینکه می‌بینید دولت برای ساماندهی ارز طرح‌ جدیدی اعلام کرده است به این دلیل است که آمریکا بفهمد ملت ما همواره آنچه را برای خدمات و تولیدات خود لازم دارد در دسترس دارد و هیچ نگرانی‌ای وجود ندارد. او سپس گفت: مردم! بدانید طبق پیش‌بینی‌ها یکصد میلیارد دلار درآمد نفتی و غیرنفتی خواهیم داشت. مخارج ما ۷۰ میلیارد دلار بیشتر نیست، پس ما با مشکلی روبه‌رو نخواهیم شد. وی تبلیغات آمریکایی‌ها علیه ایران را سراسر دروغ خواند و گفت: ملت ما همواره در مقاطع حساس ایستادگی کرده و هراسی ندارد. با این رهبر، با این ملت و با این مسؤولان ما به راه توسعه خود ادامه می‌دهیم. روحانی خطاب به جریانات سیاسی داخل ایران گفت: امروز دیگر راست و چپ معنی ندارد. همه دست به دست هم می‌دهیم. رژیم صهیونیستی باید بداند ملت ما با هم متحد است.
روحانی در بخش پایانی سخنرانی خود تصریح کرد: ملت ما به عهد خود وفادار است اما به صراحت می‌گوییم ما درباره سلاح و دفاع کشورمان با کسی مذاکره نخواهیم کرد. ما هر مقدار موشک و سلاح لازم باشد می‌سازیم و انبار می‌کنیم. به کسی ربطی ندارد ملت ایران چه تصمیمی اتخاذ کرده است. وی تاکید کرد ایران درباره قدرت دفاعی خود با کسی مذاکره نمی‌کند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه امنیت منطقه برای ایران اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: ما با ترکیه و روسیه راجع به سوریه در حال مذاکره هستیم. با کشورهای دیگر هم راجع به یمن مذاکره می‌کنیم. به دنیا می‌گوییم راجع به تروریسم هر جا باشد، وارد می‌شویم و با آن مبارزه می‌کنیم، چرا که دیگر نمی‌گذاریم داعش دیگری بسازید. اهل جنگ و تنش نیستیم اما اهل دفاع قاطعانه هستیم. وی در پایان گفت: مردم ایران! بدانید هفته آینده هر تصمیمی که گرفته شود در زندگی ما تغییری ایجاد نخواهد کرد. هر تصمیمی که ترامپ بگیرد، در برابرش ایستادگی می‌کنیم.
فاز متفاوت در نیشابور!
حسن روحانی که برخلاف نوشته تفرقه‌آمیز جمعه‌شب در صفحه اینستاگرامش، صبح دیروز در سبزوار همه جریان‌ها و گرایشات را دعوت به مقابله با آمریکا و صهیونیسم کرده بود، دیروز بعدازظهر در نیشابور اما باز به همان فاز جمعه‌شب بازگشت و از برخی منتقدان خیالی فضای مجازی انتقاد کرد!
به گزارش «وطن‌امروز»، روحانی در نیشابور توسعه اشتغال را بدون فضای مجازی غیرممکن دانست(!) و با این بهانه گفت: «آیا در دنیای امروز بدون فضای مجازی، توسعه اشتغال برای جوانان ممکن است؟ تلاش ما رساندن اینترنت پرسرعت به تمام روستاهاست؛ برخی هم از اینترنت کند خوش‌شان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید». روحانی که پرونده فساد اقتصادی برادرش مفتوح است اما در اجرا با تاخیر مواجه شده، در ادامه به‌گونه‌ای سخن گفت که از آن، مغایرت موضوع فیلترینگ پیام‌رسان خارجی با مقوله آگاهی‌بخشی به جامعه و مبارزه با فساد برداشت می‌شود. روحانی در این‌باره با بیان اینکه راه از بین بردن فساد آگاهی مردم و جوانان است، اظهار داشت: مردم باید از همه‌چیز باخبر باشند و دولت اختیارات را در اختیار آنها بگذارد. به گزارش «وطن‌امروز»، روحانی که به گفته برخی نمایندگان مجلس 25 دی‌ماه سال گذشته و پس از اعتراضات سراسری، در نامه‌ای به وزیر ارتباطات، دستور فیلترینگ تلگرام را صادر کرده بود، در ادامه اظهار داشت: از انتقاد جوانان نسبت به امور باید خوشحال باشیم.

وکیل ترامپ روی  برجام آب دهان انداخت!
وکیل رئیس‌جمهور آمریکا در نشست گروهک تروریستی منافقین در واشنگتن به صورت نمادین برجام را پاره کرد و آب دهان روی آن انداخت. به گزارش انتخاب، رودی جولیانی، وکیل و مشاور دونالد ترامپ که در نشست گروهک تروریستی منافقین در واشنگتن سخنرانی می‌کرد، گفت: رئیس‌جمهور (آمریکا) به اندازه ما به تغییر نظام (ایران) پایبند است؛ بویژه با حضور «مایک پمپئو» وزیر خارجه در سمت راست او و حضور «جان بولتون» مشاور امنیت ملی در سمت چپ او؛ جان بولتون را که می‌شناسید. این اظهارنظر جولیانی در واقع به معنای آن بود که او حضور آمریکا در برجام را پایان یافته تلقی کرد. وی سپس برگه‌ای را به عنوان توافقنامه هسته‌ای ایران از روی میز برداشت و به صورت نمادین آن را پاره کرد و 2 بار آب دهان روی آن انداخت.


Page Generated in 0/0049 sec