printlogo


کد خبر: 192070تاریخ: 1397/2/18 00:00
اخبار

موضوعات روز جامعه در «پایتخت ۶»
سیروس مقدم اعلام کرد داستان‌هایی که قرار است در «پایتخت ۶» به تصویر کشیده شوند، همگی موضوعات روز جامعه را شامل می‌شوند. به گزارش فارس، سیروس مقدم، کارگردان سریال «پایتخت» درباره تولید «پایتخت6» گفت: محسن تنابنده و خشایار الوند مشغول ایده‌پردازی برای رسیدن به داستانی جذاب هستند تا بتوانیم با دست پر وارد میدان شویم و قطعا زمانی فصل ششم این مجموعه پرمخاطب تولید خواهد شد که ما حرفی برای گفتن داشته باشیم. وی درباره تغییر در نقش‌ها نیز عنوان داشت: قطعا فصل جدید با تغییراتی همراه خواهد بود. به عنوان مثال بهتاش به عنوان نماینده قشر جوان جایش در کار خالی بود و شخصیت بابا پنجعلی هم به دلیل کهولت سن و اینکه نمی‌توانست خیلی دیالوگ بگوید، دیگر خیلی حضور چشمگیری در کار نداشت و در سری جدید ما از روح بابا پنجعلی بهره خواهیم برد که جای کار بیشتری برای نوشتن قصه و دیالوگ خواهد داشت. محسن تنابنده، احمد مهرانفر،‌ ریما رامین‌فر، علیرضا خمسه، هومن حاجی‌عبداللهی، نسرین نصرتی، ‌سارا و نیکا فرقانی‌اصل و ... از بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

تصویر زندگی سردار بختیاری در سریال جدید شیخ‌طادی
تصویربرداری سریال «بانوی سردار» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی این روزها حوالی شهریار ادامه دارد. به گزارش فارس، تصویربرداری سریال «بانوی سردار» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی این روزها در منطقه زرنان شهریار و در قلعه‌ای ادامه دارد و به احتمال فراوان ماه آینده تصویربرداری به پایان می‌رسد و گروه تولید برای ادامه تصویربرداری به شهرک دفاع‌مقدس می‌روند. این سریال در قلعه‌ای ساخته می‌شود که یکی از لوکیشن‌های فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» بود اما مورد بازسازی قرار گرفته است. «بانوی سردار» درباره زندگی بی‌بی مریم، سردار بختیاری است که تعدادی سردار در کنار او فعالیت دارند و کتابی نیز از زندگی وی منتشر شده است. پانته‌آ سیروس، حبیب دهقان‌نسب، حمیدرضا نعیمی، فرخ نعمتی، مهدی میامی، سیاوش درخشی، بهشاد چنگیزی، فرزین محدث و سهیلا رضوی از بازیگران این سریال تلویزیونی هستند. مینی‌سریال 10 قسمتی «بانوی سردار» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی و تهیه‌کنندگی سعید مرادی در حال تولید است.


«تنها میان طالبان»  به شبکه مستند می‌آید
شصت و دومین قسمت از برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «تنها میان طالبان» ساخته محسن اسلام‌زاده روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش تسنیم، در این قسمت و پس از پخش مستند، سیدحسام رضوی، کارشناس مسائل افغانستان و احمد شعیب مسلمیار، استاد دانشگاه و کارشناس تاریخ معاصر افغانستان میهمان برنامه خواهند بود و با موضوع شکل‌گیری طالبان در افغانستان و تفکیک آن به دسته‌های مختلف، گفت‌و‌گو خواهند کرد. همچنین، محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت. «تنها میان طالبان»، مستندی جسورانه از حضور مستندساز در میان گروه «طالبان» است و در آن محسن اسلام‌زاده با هویت واقعی خود به مدت 15 روز در میان اعضای این گروه در جنوب افغانستان زندگی می‌کند. این مستند یک روایت بی‌واسطه درباره نگرش طالبان به مسائل مختلفی از جمله سیاست، مذهب و قومیت است. مستند 65 دقیقه‌ای «تنها میان طالبان» از تولیدات مرکز فرهنگی میثاق است که برای نخستین‌بار در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده رفت و در بخش مستند نیمه‌بلند، تندیس جایزه بین‌المللی شهید آوینی را از آن خود کرد. پس از آن و همراه با پخش بین‌المللی این مستند، «تنها میان طالبان» توانست در چندین جشنواره بین‌المللی موفق ظاهر شود و برای اولین‌بار در شبکه مستند جمهوری اسلامی و برنامه «به اضافه مستند» رونمایی خواهد شد. «برنامه به اضافه مستند» با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا، تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه 18 اردیبهشت ماه ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.


Page Generated in 0/0064 sec