printlogo


کد خبر: 192071تاریخ: 1397/2/18 00:00
اخبار

رئیس جدید بسیج هنرمندان منصوب شد
امیر نصیربیگی، جایگزین احسان محمدحسنی در سمت ریاست بسیج هنرمندان شد. به گزارش «وطن امروز»، احسان محمدحسنی که روز سوم مرداد سال ۹۶ از سوی سردار غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به ریاست بسیج هنرمندان منصوب شده بود از این سمت کناره‌‌گیری کرد و امیر نصیربیگی، جایگزین احسان محمدحسنی در سمت ریاست بسیج هنرمندان شد. امیر نصیربیگی پیش از این دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت بوده است. گفتنی است، احسان محمدحسنی 5 ماه پیش از سمت ریاست بسیج هنرمندان استعفا داده و تاکنون علت استعفای خود را اعلام نکرده است.


قرارداد نمایش 3 فیلم سینمایی ثبت شد
غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: در جلسه روز دوشنبه شورا قرارداد ۳ فیلم سینمایی به ثبت رسید. به گزارش «وطن امروز»، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره تازه‌ترین جلسه این شورا گفت: در این جلسه قرارداد فیلم سینمایی «خاله قورباغه» بعد از فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» و فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» بعد از «خاله قورباغه»  در سرگروه آزادی ثبت شد. وی ادامه داد: همچنین قرارداد فیلم سینمایی «دشمن زن» در گروه ماندانا بعد از فیلم سینمایی «تگزاس» ثبت شد. سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره طرح اکران ماه مبارک رمضان بیان کرد: درباره این موضوعات در جلسه امروز تصمیم‌گیری نشد و تصمیم‌گیری به هفته آینده موکول شد.


روایتی متفاوت از پشت صحنه مذاکرات هسته‌ای در یک کتاب
کتاب «تجربه‌ای دیگر» به قلم مرتضی غرقی، خبرنگار باتجربه صداوسیما در طول۲۲ ماه مذاکرات هسته‌ای در وین، لوزان و... نگارش شده و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. به گزارش تسنیم، این کتاب تصویری واقعی از پشت صحنه مذاکرات هسته‌ای ارائه کرده که هرگز در هیچ محفل رسانه‌ای عنوان نشده است. در این کتاب به سوالات و ابهاماتی پاسخ داده است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: در ژنو 2، رفتار فابیوس وزیر خارجه فرانسه چگونه بود؟ در پایان مذاکرات وین 6، در هتل کوبورگ چه گذشت؟ چرا لوزان 2 عبور از گردنه مذاکرات هسته‌ای نامیده شد؟ نقش خبرنگاران در مذاکرات هسته‌ای چه بود؟ آیا خوش‌باوری تیم مذاکره‌کننده، توافق هسته‌ای را به اینجا کشید یا زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها؟ و خلاصه اینکه سرانجام در شب پایانی مذاکرات هسته‌ای در هتل کوبورگ جان کری به تیم هسته‌ای ایران چه گفت؟ پاسخ به این سوالات، بخشی از روایاتی است که هرگز در رسانه‌های داخلی منتشر نشده و در کتاب «تجربه‌ای دیگر» به قلم مرتضی غرقی روایت شده است. او در طول 22 ماه مذاکرات هسته‌ای، از نزدیک نظاره‌گر، رویدادهای مذاکرات هسته‌ای و پشت صحنه آن بوده و توانسته اتفاقاتی که دور از چشم خبرنگاران رخ داده را با قلمی روان، روایتی صادقانه کند.

عرضه رمانی تازه از سعید تشکری در نمایشگاه کتاب
تازه‌ترین رمان سعید تشکری با عنوان «کافه داش آقا» از سوی انتشارات سپیده باوران در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد. به گزارش مهر، تشکری در رمان تازه خود سراغ خاطره‌بازی با لوکیشن‌ها و مکان‌های تاریخی شهر مشهد رفته است و داستانی را بر مبنای تصاویر ذهنی حافظه جمعی مردم مشهد از این مکان‌ها نقل می‌کند. داستان این رمان نیز در کافه‌ای با عنوان «داش آقا» شکل می‌گیرد که یک کافه در همجواری یکی از سینماهای قدیمی شهر مشهد بوده است. رمان «کافه داش آقا» اثر سعید تشکری در 250 صفحه با قیمت 25 هزار تومان منتشر شده است. این نویسنده چندی قبل نیز رمان رژیسور را از سوی انتشارات سوره مهر منتشر کرده بود که این اثر نیز در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است. از این نویسنده همچنین مجموعه تحسین‌شده «مفتون و فیروزه» نیز از سوی انتشارات نیستان در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.


Page Generated in 0/0061 sec