printlogo


کد خبر: 192072تاریخ: 1397/2/18 00:00
حساس‌‌‌‌‌ترین بازی استقلال و ذوب‌آهن مقابل هم
در حد آسیا

استقلال و ذوب‌آهن در حالی به مصاف هم می‌روند که هر دو تیم در اوج آمادگی قرار دارند. در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا  امروز سه‌شنبه 2 نماینده ایران با یکدیگر روبه‌رو می‌‌شوند. تیم‌های ذوب‌آهن و استقلال در حالی به مصاف هم می‌روند که هر دو تیم در اوج آمادگی خود در یک سال گذشته قرار دارند. استقلال بتازگی قهرمان جام حذفی شده و شفر هم قراردادش را با این تیم تمدید کرده است. شفر انگیزه بالایی دارد تا هم انتقام شکست از ذوب‌آهن را بگیرد و هم می‌خواهد کارش را در تهران ساده‌تر کند و به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. البته او مامه تیام را در بازی با ذوب‌آهن به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و این مساله توان تهاجمی استقلال را طبیعتا کاهش می‌دهد. جز او احتمالا برزای هم به مصاف امروز نمی‌رسد که البته با توجه به نیمکت‌نشینی این بازیکن، نبود او نمی‌تواند خیلی در برنامه‌های شفر خلل وارد کند. در سوی دیگر این میدان امیر قلعه‌نویی قرار دارد که راه شکست دادن استقلال را بخوبی بلد است. او در این سال‌ها همواره رقیب سرسختی برای استقلال بوده و بارها مانع قهرمانی این تیم در لیگ برتر شده است. تیم او در اوج آمادگی است و با نایب‌قهرمانی، لیگ را به پایان برد. تبریزی و کی‌روش استنلی بازیکنان موفق تهاجمی او هستند و در دروازه این تیم مظاهری قرار دارد که نقطه اتکای ذوبی‌هاست. با توجه به آشتی رحمتی و قلعه‌نویی حساسیت میان این دو تا حد زیادی مرتفع شده و این مساله شاید تمرکز استقلالی‌ها را بیشتر کند. ذوب‌آهن و استقلال ساعت ۱۹:۱۵ روز سه‌شنبه در اصفهان با قضاوت داوران ژاپنی به مصاف هم می‌روند.
شفیعی: 2 بازی فینال‌گونه با استقلال داریم
مدافع تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: 2 بازی فینال‌گونه با استقلال در پیش داریم. خالد شفیعی در نشست خبری پیش از بازی با استقلال اظهار داشت: ما 2 فینال در پیش داریم که باید آنها را با موفقیت پشت‌سر بگذاریم. وی افزود: در طول هفته تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشتیم و آماده‌ این بازی هستیم. استقلال هم تیم خوبی است که قهرمان جام حذفی شده و من به آنها  تبریک می‌گویم چون نشان دادند لیاقت قهرمانی را دارند و امیدوارم در گام اول برنده باشیم و این بازی مهم را به نفع خودمان تمام کنیم. شفیعی تأکید کرد:‌ اگر اشتباه نکنم ذوب‌آهن 7 دوره در آسیا حضور داشته و عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته است ولی ما سعی می‌کنیم در این دوره هم با موفقیت کار را پیش ببریم.
دوراهی سبز و زرد
امیر قلعه‌نویی فصل یا بهتر است بگوییم نیم‌فصل دوم بسیار موفقی را با تیم ذوب‌آهن پشت‌سر گذاشت تا با قرار گرفتن در سکوی دوم، لیگ هفدهم را به اتمام برساند. او با ذوب‌آهن از گروه مقدماتی‌اش در آسیا به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد و حالا در این مرحله حریف تیم استقلال شده است. تیمی که گفته می‌شود قلعه‌نویی آن را اگر بهتر از ذوب‌آهن نشناسد کمتر از آن هم نمی‌شناسد.
درباره سرمربی ذوب‌آهن مدت‌هاست گفته می‌شود گزینه نخست سپاهان برای فصل آینده است. خبری که تاکنون نه تایید شده نه تکذیب تا به نظر برسد چندان هم از واقعیت دور نیست. در اینکه مقصد فصل آینده قلعه‌نویی همچنان فوتبال اصفهان است تردیدی نیست اما هنوز به‌طور قطع نمی‌توان گفت او روی نیمکت سپاهان خواهد نشست یا روی نیمکت ذوب‌آهن.
احتمال اینکه در صورت پیروزی ذوب‎آهن مقابل استقلال در مجموع 2 دیدار رفت و برگشت آسیایی و صعود این تیم به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، امیر قلعه‌نویی قید جدایی از این تیم را بزند تا همراه با آن در مراحل بعد لیگ قهرمانان آسیا هم حضور داشته باشد وجود دارد اما اگر ذوب‌آهن مقابل آبی‌پوشان پذیرای شکست باشد و از گردونه لیگ قهرمانان آسیا حذف شود آنگاه احتمال اینکه قلعه‌نویی بار دیگر روی نیمکت سپاهان در لیگ برتر بنشیند وجود دارد.
استقلال به دنبال برد ششم مقابل امیر
از روزی که امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی در فوتبال ما صاحب سمت شد، در مجموع مقابل استقلال ۵ بار ناکام شده است و آبی‌پوشان امروز برای رسیدن به ششمین کامیابی مقابل امیر به میدان خواهند رفت. البته مسأله را باید از آن طرف هم دید. کارنامه امیر مقابل استقلال کاملاً خوب است و کفه ترازو به سود پیروزی‌های او سنگینی می‌کند. قلعه‌نویی تاکنون در مسابقات مختلف رسمی ۸ بار توانسته آبی‌پوشان پایتخت را شکست دهد. اتفاقی که نخستین‌بار بهار سال ۸۲ همراه استقلال اهواز و آخرین بار نیز زمستان پارسال در همین ذوب‌آهن رخ داد. قلعه‌نویی تاکنون همراه استقلال اهواز، مس کرمان، سپاهان، تراکتورسازی، ملوان و ذوب‌آهن مقابل استقلال تهران صف‌آرایی کرده است و از این نظر در میان مربیان استقلالی رکورددار محسوب می‌شود چون هیچ کدام از پیشکسوتان آبی چنین آماری را ندارند.
 


Page Generated in 0/0166 sec