printlogo


کد خبر: 192089تاریخ: 1397/2/18 00:00
چهارگوشه

 66 شهید و زخمی در بمباران  دفتر ریاست‌جمهوری در صنعا
هواپیماهای متجاوز عربستان سعودی عصر دیروز دفتر ریاست‌جمهوری یمن را در محله التحریر در مرکز صنعا در چند نوبت بمباران کردند. شبکه المسیره از شهادت 6 نفر و زخمی شدن 66 نفر در حمله متجاوزان سعودی به این ساختمان در محله التحریر صنعا خبر داد. در تحولی دیگر، یکشنبه‌شب یگان موشکی یمن چند موشک بالستیک «بدر 1» به سوی چند مرکز اقتصادی در استان نجران عربستان شلیک کرد. فعالان سعودی می‌گویند صدای چند انفجار مهیب را در استان نجران شنیده‌اند.

پیشتازی اسلامگراها در انتخابات تونس
نخستین انتخابات شوراهای شهرداری تونس پس از انقلاب این کشور در سال 2011 میلادی یکشنبه برگزار شد اما مردم این کشور علاقه چندانی برای مشارکت در آن از خود نشان ندادند. نتایج اولیه آن حاکی از پیشتازی حزب اسلامگرای النهضه است. بر این اساس، حزب اسلامگرای النهضه به رهبری راشد الغنوشی با کسب ۲۷ درصد آرا در مقابل حزب «ندای تونس» به رهبری الباجی قاید السبسی، پیشتاز است در حالی که آرای ندای تونس تاکنون به ۲۲ درصد رسیده است.

45 کشته در حمله مسلحانه در نیجریه
 رئیس پلیس ولایت کادونا از کشته شدن دست‌کم ۴۵ نفر در حمله مسلحانه به روستای جواسکا خبر داد. این روستا در منطقه‌ای واقع شده که به وجود سارقان و راهزنان در آن معروف است. خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر افزود رئیس‌جمهور نیجریه که در انتخابات ۲۰۱۵ متعهد شده بود امنیت را در این کشور که بزرگ‌ترین کشور اقتصادی و پرجمعیت‌ترین کشور آفریقایی است، فراهم خواهد کرد، در حالی که اکنون با دشواری‌هایی برای عمل به تعهد خود مواجه است، سعی دارد برای دومین‌بار در انتخابات ۲۰۱۹ پیروز شود.

همگرایی شخصیت‌های اصلی دموکرات و جمهوری‌خواه برای خیزش علیه کاخ سفید
مک‌کین: ترامپ  به تشییع جنازه‌ام نیاید!
جان مک‌کین، سناتور بیمار آمریکایی و مهم‌ترین نماینده نومحافظه‌کاران جنگ‌طلب در کنگره، بشدت از دست دونالد ترامپ عصبانی است و حتی می‌خواهد از حضور او پای گور خود جلوگیری کند. به گزارش نیویورک‌تایمز، جو بایدن، معاون ریاست‌جمهوری در دوران اوباما با آنکه به عنوان یک دموکرات اختلافات عمیق سیاسی با مک‌کین دارد اما با او به درک مشترکی از ضربه زدن رئیس جمهور فعلی به اعتبار بین‌المللی ایالات متحده رسیده است. دلیل ملاقات معاون سابق اوباما با سناتوری جمهوری‌خواه که طی 8 سال او و رئیسش را به‌خاطر عدم تمایل به جنگی بزرگ در خاورمیانه ملامت می‌کرد، تور او به منظور اعلام آمادگی برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهور 2020 است. بایدن مدعی است او و مک‌کین با اینکه از 2 حزب مخالف هم هستند، در چندین دهه سفرهای مشترک خارجی با یکدیگر دوست شده‌اند اما رابطه مک‌کین با ترامپ همراه با تنش و انتقاد بوده است.  چنانکه او با وجود اینکه طرح درمان عمومی اوباماکر، اساسا به نام دموکرات‌ها به ثبت رسیده است اما قاطعانه با طرح ترامپ جمهوری‌خواه برای لغو آن رای منفی داد. بایدن تعریف کرده که چطور در جریان عیادت یکشنبه هفته پیش خود از مک‌کین، این سناتور داعش‌دوست و جنگ‌طلب بایدن که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند، آنها درباره نارضایتی خود از اوضاع فعلی و لزوم خیزش مردم و اعتراض آنها به دولت ترامپ صحبت کرده‌اند. این دیدار در اقامتگاه مک‌کین در آریزونا  و در حالی انجام شده که او با سرطان مغز دست و پنجه نرم می‌کند.  بایدن گفته سناتور خودش می‌داند که حالش اصلا خوب نیست. این در حالی است که افراد نزدیک به مک‌کین به کاخ سفید گفته‌اند او قصد دارد مایک پنس معاون رئیس‌جمهور را به مراسم تشییع خود دعوت کند نه ترامپ را. همچنین از کتاب جدید مک‌کین با عنوان «امواج بی قراری» که اواخر این ماه منتشر می‌شود، چنین برمی‌آید که او بشدت از  علاقه ترامپ به رهبران دیکتاتور و مستبد جهان ابراز تاسف و ناامیدی کرده است.
 


Page Generated in 0/0068 sec