printlogo


کد خبر: 192107تاریخ: 1397/2/18 00:00
اخبار

قیمت سکه از 2 میلیون افتاد
دیروز سکه طرح جدید 88 هزار تومان، طرح قدیم 110 هزار تومان، نیم سکه 90 هزار تومان، ربع سکه 40 هزار تومان، سکه گرمی 590 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 8381 تومان افت قیمت داشت. بر این اساس در بازار تهران سکه طرح جدید با ۸۸ هزار تومان کاهش یک میلیون و ۹۵۵ هزار تومان و نیم‌سکه با افت ۹۰ هزار تومانی ۹۶۳ هزار تومان فروخته شد. بهای اونس طلا در بازار جهانی نیز با 2 دلار و 3 سنت کاهش 1313 دلار و 9 سنت درج شد.


درآمد ۱۲۰۰ میلیاردی از رجیستری
اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه با محاسبه نرخ دلار۴۰۰۰ تومان سالانه یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی برای کشور به همراه دارد. به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: اجرای طرح رجیستری یکی از برنامه‌های وزارت ارتباطات است که فاز آزمایشی و فنی آن به پایان رسیده و وارد فاز اجرایی شده است. وی با اشاره به لزوم تقویت پیام‌رسان‌های داخلی، تصریح کرد: مصوباتی که شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده، در سطح کشور اجرایی شده است.


خسارت ٦ هزار میلیاردی سرما به بخش باغبانی
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرمازدگی بالغ بر ٦ هزار میلیارد تومان به زیربخش باغبانی خسارت وارد کرده است، خواستار تقویت صندوق بیمه محصولات کشاورزی شد. محمدعلی طهماسبی در گفت‌وگو با مهر افزود: سرمازدگی، افت شدید دما، یخبندان، تگرگ و سیل حوادث غیرمترقبه‌ای بود که در اواخر فروردین‌ماه اتفاق افتاد، علاوه بر آن افزایش بی‌اندازه دمای هوا در اواخر اسفندماه و اوایل فروردین‌ماه موجب عدم تامین نیاز سرمایی درختان و همچنین ایجاد خسارت در حوزه خشکبار بویژه در محصول پسته شد. وی با اشاره به سرمازدگی اخیر درختان، افزود: براساس برآوردهایی که انجام داده‌‌‌‌‌ایم عوامل خسارت‌زا در ۲۸ استان باعث ایجاد آسیب شده‌‌ که در ۲۰ استان میزان خسارت بسیار شدید بوده است. وی ادامه داد: بر اثر سرما، افت شدید دما، یخبندان، سیل و تگرگ فقط بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان به زیربخش باغبانی خسارت وارد شده و این آسیب‌ها، آسیب‌‌‌هایی نبوده که قابل مدیریت باشد و در سطحی بحرانی و فراگیر بوده است. طهماسبی درباره اینکه چه میزان از باغاتی که خسارت دیده‌‌‌‌، بیمه بوده‌ است، ادامه داد: حداکثر حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد این باغات بیمه بوده‌ است، چون بیمه بخش کشاورزی، بیمه حمایتی است و بیمه تجاری نیست؛ بیمه‌‌های حمایتی برای پوشش ریسک تولید به کار گرفته می‌شود.  


قیمت نفت آمریکا از ۷۰ دلار گذشت
تشدید بحران اقتصادی در ونزوئلا که عرضه نفت این کشور را تهدید می‌کند، موجب شد قیمت نفت آمریکا برای نخستین‌بار از نوامبر ۲۰۱۴ تاکنون به بالای ۷۰ دلار برسد. به گزارش رویترز، درحالی‌که بدتر شدن بحران اقتصادی در ونزوئلا عرضه نفت این کشور را که همین حالا نیز در حال افول است، تهدید می‌کند، قیمت نفت آمریکا برای نخستین‌بار از نوامبر ۲۰۱۴ تاکنون به بالای ۷۰ دلار رسید. همچنین افزایش نگرانی‌ها در پی نزدیک شدن به ضرب‌الاجل تعیین شده آمریکا برای احتمال خروج از توافق هسته‌ای ایران و بازگشت تحریم‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، بازارهای نفت را روی لبه پرتگاه نگاه داشته است. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا ۴۶ سنت نسبت به قیمت بسته‌شده قبلی افزایش یافت و به 18/70 دلار رسید. قیمت پیش‌خرید نفت خام برنت هم به هر بشکه 22/75 دلار رسید که ۳۵ سنت نسبت به قیمت بسته شده قبلی افزایش داشته است. عامل دیگری که بر بازارها فشار وارد می‌کند، اوج‌گیری تولید نفت آمریکاست. در هفته گذشته تولید نفت آمریکا به 62/10 میلیون بشکه در روز رسید که یک‌چهارم از سطح ۲ سال پیش از آن بیشتر شده است. در همین حال، بانک سی‌تی گروپ آمریکا اعلام کرد آمریکا سال آینده با پشت سر گذاشتن عربستان به بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان تبدیل می‌شود.
 


Page Generated in 0/0061 sec