printlogo


کد خبر: 192116تاریخ: 1397/2/18 00:00
آوای شهر

فرماندار تهران اعلام کرد
نرخ بیکاری  5/11 درصدی در تهران
 فرماندار تهران با بیان اینکه روزانه ٢٠٠ هزار نفر در شهر تهران تردد می‌کنند، گفت: سالانه ٧٠ میلیون سفر در تهران انجام می‌شود. به گزارش فارس، عیسی فرهادی، فرماندار تهران در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تهران گفت: شهر تهران با حدود 5/9 میلیون جمعیت، حدود ٤٠ مشکل جدی دارد که باید رفع شود. وی با بیان اینکه تهران در سرانه آموزشی، ورزشی و درمانی جایگاه مناسبی ندارد به طوری که یکی از مناطق پرجمعیت تهران با ٣٠٠ هزار نفر فاقد حتی یک تخت بیمارستانی است، گفت: نرخ بیکاری تهران 5/11 درصد است و با توجه به سیل مهاجرت بیکاران به تهران و وجود نداشتن مکانیسمی برای کاهش مهاجرت، کاهش آن سخت است. فرماندار تهران با بیان اینکه سرانه فضای سبز تهران ١٦ مترمربع است که اگر چه نسبت به میانگین کشوری خوب است اما برای آلودگی هوای تهران با وجود ٤ میلیون خودرو و ٣ میلیون موتوسیکلت ناکافی است. فرهادی فرسودگی ٥٠٠ باب مدرسه از ٤٢٠٠ مدرسه را مشکل دیگر تهران عنوان کرد و افزود: ٢٥٠ مدرسه بالای ٦٠ سال قدمت دارند. وی با بیان اینکه ٣٦٠٠ هکتار بافت فرسوده تهران موضوع جدی است که باید برای آن اقدام کرد، گفت: بررسی و ارزیابی مشکلات ١٤ منطقه تهران با حضور شورایاری‌ها و مدیران تهران از جمله اقدامات فرمانداری تهران است.

چگونگی تردد کامیونت‌ها در طرح ترافیک جدید
چگونگی بهره‌مندی از تسهیلات تردد در محدوده طرح ترافیک درباره ورود وانت‌ها و کامیونت‌ها به محدوده طرح ترافیک ۱۳۹۷ اعلام شد. به گزارش تسنیم، سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه شماره 9 خود درباره چگونگی تردد وانت‌ها و کامیونت‌ها در محدوده طرح ترافیک اعلام کرد: پیرو اطلاعیه سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و براساس مصوبات ذی‌ربط، چگونگی بهره‌مندی از تسهیلات تردد در محدوده طرح ترافیک وانت‌‌های پلاک عمومی، پلاک شخصی و کامیونت‌ها، به اطلاع عموم می‌رسد. درباره دارندگان وانت‌های پلاک عمومی، متقاضیان محترم به منظور برخورداری از تخفیف 100 درصدی تسهیلات، نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور از سایت my.tehran.ir  و ورود اطلاعات خودرو اقدام کنند. سپس با استفاده از نام کاربری و رمز عبور دریافتی از مرحله قبل در سایت baraneh.tehran.ir  ثبت‌نام کنند. همچنین دارندگان وانت‌های پلاک شخصی و کامیونت‌ها، متقاضیان محترم به منظور برخورداری از تخفیف 50 درصدی تسهیلات، نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور از سایت my.tehran.ir، ورود اطلاعات خودرو و واریز مبلغ 600 هزار تومان به حساب شهروندی (شامل 100 هزار تومان هزینه خدمات ثبت‌نام و500 هزار تومان بابت شارژ حساب شهروندی) اقدام کنند. سپس با استفاده از نام کاربری و رمز عبور دریافتی از مرحله قبل در سایت  baraneh.tehran.ir  ثبت‌نام کنند.

ورود سامانه بارشی به کشور
«سامانه بارشی جدیدی از عصر سه‌شنبه (امروز) وارد کشور می‌شود و در بسیاری از نقاط کشور رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید اتفاق می‌افتد.» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به مهر گفت: یک سامانه بارشی در روز سه‌شنبه (امروز) وارد کشور شده و باعث رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بتدریج  نواحی مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی خواهد شد. احد وظیفه افزود: شدت بارش در این روز در برخی نقاط آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، قزوین و شمال استان‌های تهران، سمنان و البرز  بیشتر خواهد بود. به گفته وی، روز سه‌شنبه به دلیل وزش باد شدید در عراق، پدیده باد و گردوخاک در برخی نقاط  جنوب غرب پیش‌بینی می‌شود.
 


Page Generated in 0/0063 sec