printlogo


کد خبر: 192224تاریخ: 1397/2/20 00:00
آوای شهر

معاون فنی سازمان  تاکسیرانی خبر داد
افزایش نرخ کرایه تاکسی در انتظار تأیید فرمانداری تهران
معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: پس از تصویب افزایش 5/12 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها در شورای اسلامی شهر تهران این لایحه در اختیار فرمانداری قرار گرفته و در انتظار تایید است. مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با میزان، درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال جاری گفت: لایحه افزایش 5/12 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسیده و برای تأیید در اختیار فرمانداری قرار گرفته است. ابراهیمی افزود: بر اساس قانون، فرمانداری شهر تهران تا ۱۵ روز پس از ارسال لایحه افزایش نرخ کرایه فرصت دارد آن را تأیید یا رد کند و برای اجرا در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار دهد. وی با ابراز امیدواری از تأیید لایحه افزایش 5/12 درصدی نرخ کرایه‌ها بیان داشت: پیشنهاد افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها مطابق تورم بوده، چرا که تاکسیرانان برخلاف سایر کارکنان مجموعه تاکسیرانی حقوق ثابتی دریافت نمی‌کنند و برای امرار معاش نیازمند این افزایش هستند.

قائم‌مقام ستاد معاینه فنی تهران اعلام کرد
افزایش 25 درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی
قائم‌مقام ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: روزانه ۷ هزار خودرو به این مراکز مراجعه می‌کنند که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است. حسین مقدم به خبرگزاری صداوسیما گفت: معاینه فنی برتر در دستور کار مراکز معاینه فنی است زیرا خودروهایی که قصد دارند به محدوده طرح ترافیک مراجعه کنند در صورت داشتن معاینه فنی برتر از تخفیف‌هایی برخوردار می‌شوند. وی گفت: با توجه به حجم زیاد مراجعات به مراکز معاینه فنی برای اینکه بتوانیم این تقاضاها را پاسخ بدهیم واحدهای سیاری را نیز به‌کار گرفته‌ایم تا مردم بتوانند براحتی در نزدیکی محل زندگی‌شان مراجعه کنند. وی درباره قطعی خط سیمفا (اینترنت) که در برخی از ساعت‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: دلیل قطعی خط سیمفا در وزارت کشور بوده و با توجه به پیگیری‌های مکرر، علت این قطعی را ارتقای سرور و جابه‌جایی آن عنوان کردند که مشکلاتی را در چند روز گذشته به‌وجود آورده و موجب شده است رانندگان دقایقی را در صف مراکز معاینه فنی معطل بمانند.

افزایش میزان بارندگی‌ها  در آخر هفته
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز در بسیاری از مناطق شاهد افزایش بارندگی و وزش باد شدید خواهیم بود و در برخی مناطق هوا ۸ تا ۱۰ درجه خنک‌تر می‌شود. احد وظیفه درباره وضعیت آب و هوای استان‌‌های کشور به میزان گفت: وی گفت: روز پنجشنبه (امروز) سامانه بارشی در غالب مناطق کشور فعال خواهد بود و شدت بارش در فارس، برخی مناطق یزد و نیمه شمالی کرمان رخ خواهد داد. همچنین وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق جنوب شرق و شرق با خیزش گرد و خاک همراه خواهد بود. وظیفه تاکید کرد: خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است و با فعالیت این سامانه بارشی سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ۸ تا ۱۰ درجه خنک‌تر می‌شود.

ثبت اطلاعات ژنتیک  50 هزار مجرم سابقه‌دار در کشور
 رئیس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه اطلاعات ژنتیک 50 هزار مجرم سابقه‌دار در زندان‌‌های کشور سال گذشته ثبت شد، گفت: در صورت تامین اعتبار بین 50 تا 100 هزار مورد دیگر را می‌توان در بایگانی ثبت کرد. به‌گزارش ایرنا، احمد شجاعی اظهار داشت: یک میلیون و 666 هزار و 39 مورد معاینه در زمینه‌‌های مختلف سال گذشته توسط سازمان پزشکی قانونی کشور انجام شد. وی با اشاره به 544 هزار و 470 مورد معاینه ناشی از نزاع در کشور در سال 96 گفت: استان‌‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین مورد معاینه ناشی از نزاع را به خود اختصاص داده‌‌‌اند. رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین به 3 هزار و 12 مرگ‌ ناشی از اعتیاد در کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 659 مورد مرد و 353 مورد زن بوده است.
 


Page Generated in 0/0062 sec