printlogo


کد خبر: 192232تاریخ: 1397/2/20 00:00
اخبار

  مشکلی با رفتن توتال نداریم
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: برای موقعیت D و B فاز پارس جنوبی واردات لوله‌های CRA به اندازه کافی بوده و پیش‌بینی می‌شود تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری کامل برسد. به گزارش مهر، محمد مشکین‌فام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس‌جنوبی در نشست خبری در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در ارتباط با بسته ماندن چاه‌های موقعیت B (تکمیل اواخر ۹۵) و همچنین موقعیت D (تکمیل خرداد ۹۶) فاز ۱۳ پارس‌جنوبی به دلیل تأخیر در واردات لوله‌های CRA توضیح داد: در حال حاضر به اندازه کافی واردات لوله‌های CRA داشته‌ایم و مقدمات انجام کار برای لوله‌گذاری نیز در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا ۶ ماه آینده چاه‌های موقعیت B و D به بهره‌برداری برسد. وی همچنین در پاسخ به اینکه  با رفتن توتال به دلیل خروج آمریکا از برجام، چه سرنوشتی در انتظار فاز ۱۱ پارس‌جنوبی است؟ گفت: هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد، چرا که پیش‌بینی‌های لازم برای چنین رخدادی انجام شده  و در ادامه امر شرکت CNPCI چین و شرکت پتروپارس ایران، توسعه این فاز را به عهده می‌گیرند چرا که این فاز شامل 2 بخش دریایی و خشکی است.


ارائه آخرین دستاوردهای همراه اول در نمایشگاه الکامپ
سومین نمایشگاه تخصصی الکامپ در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در بخش‌های کسب و کارهای فاوا، دولت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، ارتباطات و رسانه دیجیتال، کسب و کارهای نوپا (استارت‌آپ)، کامپیوتر، امنیت شبکه، تجارت الکترونیک، رباتیک و اینترنت اشیا ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه در اهواز برگزار می‌شود. همراه اول در این نمایشگاه، جدیدترین محصولات و خدمات سازمانی، راهکارهای هوشمندسازی و اینترنت اشیا، راهکارهای بانکی و‌ پرداخت و دولت الکترونیک را در غرفه خود ارائه می‌کند. معرفی و توسعه بازار آخرین دستاوردها در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تعامل میان سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی جهت پیشبرد اهداف مرتبط در حوزه فاوا، معرفی استارت‌آپ‌ها و فراهم‌سازی بستر مناسب برای ارائه ایده‌های جدید و... از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.


هشدار اتاق بازرگانی برای استفاده از ارز دیجیتال
کار بلاک‌چین‌ دولت‌گریزی است
اتاق بازرگانی پس از گذشت یک سال از اشاعه ارزهای دیجیتال در کشور و خروج بیش از 2 میلیارد دلار ارز از کشور به بررسی ابعاد ظرفیت‌ها و تهدیدهای این ارز رمزها پرداخته است.  کوروش پرویزیان، رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ابراز داشت: کار بلاک‌چین دولت‌گریزی و خروج از نظارت دولتی‌ها بوده و می‌خواهد گفتمان بین‌المللی را جایگزین نگاه‌های محلی کند. وی افزود:  توجه داشته باشید موضوع نظارت‌پذیری در بلاک‌چین متفاوت است و در شرایطی که حتی برای ایجاد یک صرافی باید اساسنامه و مجوز بانک مرکزی اخذ شود اما ارزهای دیجیتال مشمول چنین مجوزها و اقداماتی نمی‌شود. وی اضافه کرد: در همین عمر محدود ارزهای دیجیتال صدها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده و این سرمایه‌گذاری در حال گسترش است و اتاق بازرگانی ایران نمی‌تواند به روند تغییرات انجام شده در این حوزه بی‌توجه باشد. مهدی فقیهی، دبیر معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز در این جلسه درباره الزامات سیاست‌گذاری و مقررات‌گذاری در حوزه بلاک‌چین، بیان داشت: بلاک‌چین یک فناوری بر مبنای تئوری جبر فناورانه است، بنابراین در جوامعی که اعتماد عمومی بالاتر است بلاک‌چین تهدید کمتری برای سیستم‌ها تلقی می‌شود. وی گفت: توجه داشته باشید که بلاکچین فقط ارز رمز پایه نیست و در مباحثی مثل زنجیره تامین هم کاربرد دارد و برای مثال اگر قصد خرید هر کالایی را داشته باشید با کمک آن می‌توانید مسیر تولید و عرضه و مشخصات محصول را به شکل کامل مشاهده کنید؛ پس بلاک‌چین می‌تواند باعث ایجاد اعتماد و شفافیت بیشتر شود. وی گفت: با وجود آنکه از سال 92 بحث بیت‌کوین مطرح شده اما همچنان بانک مرکزی سیاست مشخصی ندارد و فقط بتازگی هشدار داده که وارد آن نشوید. این در حالی است که ترکیه اقداماتی را انجام داده و امکان تبدیل بیت‌کوین به لیر ترکیه در فرودگاه خود را فراهم کرده است. حمیدرضا احمدیان، مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه با بیان لزوم پذیرش بلاک‌چین در کشور گفت: باید چه در لایه سیاست‌گذاری و چه در لایه کسب و کار، بلاک‌چین را بپذیریم و آن را در لایه حاکمیت و سرمایه‌گذاری وارد کنیم.


Page Generated in 0/0108 sec