printlogo


کد خبر: 192236تاریخ: 1397/2/20 00:00
اخبار

اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی به اتحادیه‌های صنفی
اتحادیه‌های صنفی می‌توانند همانند بخش صنعت از دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان استفاده کنند. به گزارش صداوسیما علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران در این باره گفت: در تعامل با دولت قرار شد اتحادیه‌های صنفی از جمله افراد حقیقی و حقوقی برای تأمین مواد اولیه، ماشین‌آلات، مواد جانبی و کالاهای مصوب و ثبت سفارش آنها از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنند. وی افزود: در کارگروه تنظیم بازار که با محوریت وزیر صنعت و با حضور اتاق اصناف برگزار شد تصمیم گرفته شد که همه اتحادیه‌ها از ارز با نرخ مصوب استفاده کنند و هیچ محدودیتی برای ثبت سفارش آنها وجود ندارد. وی ادامه داد: اگر اتحادیه‌‌های صنفی در گمرکات مشکلی برای ثبت سفارش داشته باشند می‌توانند این موضوع را به اتاق اصناف اطلاع دهند و با هماهنگی‌ای که با مرکز توسعه صادرات انجام شده، برای حل مشکل آنان اقدام خواهد شد. فاضلی تصریح کرد: در بخش صنوف تولیدی و خدمات فنی بیش از ۴۵۰ هزار بنگاه کوچک و متوسط در کشور فعالیت دارند که در برخی موارد مزیت آنها از صنعت بالاتر است.


اختصاص ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات
سخنگوی بانک مرکزی از اختصاص بیش از 6 میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی طی ۲۷ روز گذشته خبر داد. محمدعلی کریمی در بخش خبری 21 شبکه اول سیما، اظهار داشت: از زمان اجرای سیاست‌های جدید ارزی در 27 روز گذشته بیش از 6 میلیارد و 220 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور اختصاص یافت. وی افزود: در این مدت 3 میلیارد و 406 میلیون دلار تأمین ارز شد و فروش رفت. کریمی افزود: از این مقدار یک‌میلیارد و 26 میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و 309 میلیون دلار برای واردات کالاهای دارویی در نظر گرفته شد. وی تصریح کرد: تا دوشنبه گذشته 518 میلیون دلار ارز از طریق سامانه بانکی «نیما» عرضه شد. سخنگوی بانک مرکزی گفت: در 27 روز گذشته 55 میلیون یورو ارز مسافرتی به 73 هزار نفر اختصاص یافت و در این مدت 45 هزار یورو هم ارز درمانی و دانشجویی پرداخت شد. همچنین مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت از تخصیص 5/4 میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای ثبت‌سفارش کالاها خبر داد و گفت: سامانه ثبت‌سفارش بسته نیست و محدودیتی وجود ندارد. وی تصریح کرد: با توجه به اعلام رسمی رئیس‌کل بانک مرکزی، از 22 فروردین امسال تاکنون، بیش از 5/4 میلیارد دلار ارز تخصیص داده شده است.


ابلاغ دستورالعمل سامانه ثبت حقوق مدیران
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در بخشنامه‌ای به همه دستگاه‌های مشمول ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه دستورالعمل سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات، مدیران و کارکنان دولتی را ابلاغ کرد. به گزارش مهر، در بخشنامه‌ جمشید انصاری آمده است در اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه ششم، سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات، رؤسا، مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی توسط این سازمان طراحی و راه‌اندازی شده و آماده ورود اطلاعات است. بنابراین دستگاه‌های اجرایی موظفند حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ این بخشنامه نماینده ذی‌صلاح و تام‌الاختیار خود را برای دریافت نام کاربری و شناسه عبور سامانه، معرفی و با مراجعه به آدرس اینترنتی سازمان اداری و استخدامی (www.aro.gov.ir) قالب اطلاعات همه اقلام پرداختی «شامل حقوق، فوق‌العاده‌ها، هزینه‌ها، کمک‌هزینه‌ها، کارانه، پرداخت‌های غیرماهانه و مزایای ناخالص پرداختی ماهانه اعم از مستمر و غیرمستمر، نقدی و غیر نقدی و دیگر مزایا به مقامات، مدیران و کارکنان خود» را از این سامانه دریافت و پس از استقرار در سامانه اطلاعاتی دستگاه، نسبت به ورود، تکمیل و ثبت اطلاعات اقدام پرداختی از ابتدای سال ۱۳۹۷ در آن اقدام کنند. مسؤولیت حسن اجرای مفاد این بخشنامه به عهده ذی‌حساب/ مدیر مالی و بالاترین مقام مجاز هزینه دستگاه اجرایی خواهد بود.


Page Generated in 0/0051 sec