printlogo


کد خبر: 192238تاریخ: 1397/2/20 00:00
اخبار

عهدشکنی آمریکا نشان داد نظر رهبری از سایر نظرات دقیق‌تر است
دبیر شورای نگهبان با اشاره به پیش‌بینی عهدشکنی آمریکا از سوی مقام معظم رهبری گفت: این پیمان‌شکنی آمریکا نشان داد نظر ایشان از سایر نظرات دقیق‌تر بوده و از همه بهتر سیاست را می‌فهمند. آیت‌الله جنتی در جلسه‌ شورای نگهبان با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: ترامپ با خروج از برجام نشان داد هیچ اعتقادی به تعهدات بین‌المللی ندارد و فقط با توجه به اغراض سیاسی و هوای نفس خود تصمیم می‌گیرد. دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه اقدام رئیس‌جمهور آمریکا به اعتراف احزاب و گروه‌های سیاسی داخل آمریکا از روی بی‌توجهی به عواقب آن انجام شده است، افزود: افراد برجسته‌ سیاسی در دنیا بویژه در آمریکا و اروپا عهدشکنی در برجام را موجب بی‌آبرویی و بی‌اعتباری آمریکایی‌ها می‌دانند. آیت‌الله جنتی در ادامه به موضع‌گیری منفی علیه آمریکا در جهان بویژه کشورهای اروپایی اشاره و اضافه کرد: موضع‌گیری منفی از سوی اروپایی‌ها کفایت نمی‌کند و ما منتظر اقدام عملی آنها برای اجرای تعهدات خودشان در این زمینه هستیم. دبیر شورای نگهبان با اشاره به هشدارها و موضع‌گیری به حق مقام معظم رهبری در طول مذاکرات مبنی بر عهدشکنی آمریکا تأکید کرد: اقدام نابخردانه‌ آمریکا نشان داد نظر مقام معظم رهبری از سایر نظرات دقیق‌تر است و علاوه بر آن ایشان از همه بهتر دشمن را می‌شناسند و از همه بهتر مسائل سیاسی را درک می‌کنند.

واکنش فرمانده سپاه به خروج آمریکا از برجام
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اقدام آمریکا در خروج از برجام واکنش نشان داد. به گزارش تسنیم، سرلشکر محمدعلی جعفری در همایش مهارت‌های ملی و مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در واکنش به خروج آمریکا از برجام گفت: اقدام ترامپ در خروج از برجام را به ‌فال نیک می‌گیریم، این اتفاق جدیدی نیست و تأثیر تعیین‌کننده‌ای بر هیچ حوزه‌ای که خلاف منافع ملی ما باشد نخواهد داشت. کاملاً روشن بود آمریکایی‌ها مورد اعتماد نیستند و یک بار دیگر اثبات شد آمریکا برای مذاکره و تعامل قابل اعتماد نیست. وی افزود: پیشرفت‌های کشور ما در سایه تحریم‌ها حاصل شده و تولید و ارتقای قدرت در این شرایط را تجربه کرده‌ایم و آن را بخوبی بلد هستیم. ملت ما بسیار بزرگ‌تر، هوشمندتر و قوی‌تر از این است که بخواهد تحت تأثیر یا هراس از تهدیدات و تحریم‌های آمریکا و متحدانش قرار گیرد. سرلشکر جعفری با ابراز اینکه خروج آمریکا از برجام نشان داد موضوع غنی‌سازی هسته‌ای در ایران بهانه بود، اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام اثبات کرد مسأله اصلی آنها توان دفاعی و موشکی و اثرگذاری جمهوری اسلامی بر منطقه است. امروز جمهوری اسلامی مقابل زورگویی دشمنان و جریانات تروریستی در منطقه ایستاده است و همین ایستادگی ما دارد آنها را از پای درمی‌آورد و موجب پیشرفت انقلاب و اقتدار ایران شده است.

نامه ۲۰۰ نماینده مجلس به امام‌ خامنه‌ای درباره برجام
اجازه نمی‌دهیم  از نجابت ملت سوءاستفاده شود
بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب تأکید کردند تحت هیچ شرایطی به دشمنان اجازه نخواهند داد از نجابت ملت ایران سوء‌استفاده کنند. جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی بی‌اعتمادی کامل به دولت عهدشکن آمریکا را صریحاً اعلام و تأکید کردند: تحت هیچ شرایطی به دشمنان اجازه نخواهند داد از نجابت ملت ایران سوء‌استفاده کنند تا خواسته‌های نامشروع به کشور تحمیل شود. در این نامه آمده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌عنوان فرزندان و سربازان حضرتعالی با گرایش‌های مختلف سیاسی، ضمن بیعت مجدد با آن رهبر بزرگوار و اظهار بی‌اعتمادی کامل به دولت عهدشکن آمریکا صریحاً اعلام می‌کنیم تحت هیچ شرایطی به دشمنان کشور اجازه نخواهیم داد از نجابت ملت ایران سوء‌استفاده کرده و خواسته‌های نامشروع خود را به کشور ما تحمیل کنند. برجام، نتیجه تلاش‌های پیگیر دولت محترم و دستگاه دیپلماسی متعهد کشور است و اگر قرار باشد ملت ما از دستاوردها و منافع آن محروم بماند، قطعاً مجلس شورای اسلامی، دولت محترم را مکلف خواهد کرد با اقدام متقابل و سخت، دشمن را از عهدشکنی پشیمان سازد.


Page Generated in 0/0138 sec